Φουρλής: Δύσκολο το 2013

Άμυνα στην εσωτερική αγορά και επιλεκτικές επεκτατικές κινήσεις στις αγορές της Τουρκίας, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας περιλαμβάνει η στρατηγική του ομίλου Φουρλή για το 2013.

Φουρλής: Δύσκολο το 2013
Άμυνα στην εσωτερική αγορά και επιλεκτικές επεκτατικές κινήσεις στις αγορές της Τουρκίας, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας περιλαμβάνει η στρατηγική του ομίλου Φουρλή για το 2013, έτος που ο πρόεδρος του ομίλου κ. Β. Φουρλής χαρακτήρισε «έτος προκλήσεων και αβεβαιότητας».

Κατά την τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του 2012 η διοίκηση του ομίλου περιέγραψε το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον και τη στρατηγική της για την τρέχουσα χρήση.

Αν και ο όμιλος κατάφερε να αποδώσει πάνω από το μέσο όρο της λιανικής αγοράς επίπλων (-34% στο 11μηνο του 2012) και αθλητικών (-11,6% στο 11μηνο του 2012), τομείς που αποτελούν πλέον τη βασική του δραστηριότητα, κερδίζοντας μερίδια αγοράς, υπέστη πλήγμα από την πτώση κυρίως της εσωτερικής ζήτησης, με αποτέλεσμα να περάσει σε ζημιογόνο έδαφος έναντι του 2011 κατά 8,8 εκατ. ευρώ.

Στο εν λόγω ποσό προστέθηκε και ζημία από απομείωση αξίας ακινήτων του, και οι συνολικές ζημίες ανήλθαν στα 11,7 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ο καθαρός δανεισμός του ομίλου διαμορφώθηκε στο τέλος του 2012 στα 137,9 εκατ. ευρώ, ενώ ο όμιλος επιβαρύνθηκε πέρυσι από αυξημένα χρηματοοικονομικά κόστη.

Το τελευταίο τρίμηνο του 2012, παρουσίασε βελτίωση, καταγράφοντας σταθεροποίηση των πωλήσεών του, τάση που συνεχίζεται και στο α΄ τρίμηνο του 2013.

Σύμφωνα ωστόσο με τον CEO του ομίλου Απ. Πεταλά, η εξέλιξη αυτή δεν επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων για την πορεία ολόκληρης της χρονιάς.

Έτσι, βασική επιδίωξη του ομίλου είναι η παραγωγή ταμειακών ροών, ο περιορισμός δαπανών (επενδυτικών, λειτουργικών και άλλων) στην Ελλάδα και στην Κύπρο και η προώθηση μικρής κλίμακας επενδύσεων στις υπόλοιπες αγορές δραστηριοποίησης.

Σημειώνεται ότι το 2012 ποσοστό 29,3% του κύκλου εργασιών πραγματοποιείται στο εξωτερικό έναντι 20,7% στο τέλος του 2011, ενώ σε επίπεδο κερδών EBITDA το ποσοστό από τις αγορές εξωτερικού διαμορφώθηκε στο 36,2% από 7,1% μόλις το 2011.

Στον τομέα των επεκτάσεων, ο όμιλος εξετάζει το ενδεχόμενο δημιουργίας νέων σημείων παραγγελιοληψίας για την ΙΚΕΑ κατά τα πρότυπα του καταστήματος που δημιούργησε το περασμένο φθινόπωρο στη Ρόδο, αλλά και ακόμη 3-5 καταστημάτων Intersport στο εξωτερικό.

Τέλος, μετά την πιλοτική λειτουργία της New Look στη Ρουμανία, ο όμιλος σε συνεργασία με τον ξένο συνεταίρο επανεξετάζει την πορεία της συνεργασίας τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v