Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Henkel Hellas: Επαναφέρει παραγωγή στην Ελλάδα

Επαναφορά της παραγωγής της στην Ελλάδα, μετά από διαπραγμάτευση με τη μητρική πολυεθνική, προτάσσοντας την ανταγωνιστικότητα που της παρέχει αυτή η επιλογή, ανακοίνωσε χθες επισήμως η διοίκηση της Henkel Hellas.

Henkel Hellas: Επαναφέρει παραγωγή στην Ελλάδα
Επαναφορά της παραγωγής της στην Ελλάδα, μετά από διαπραγμάτευση με τη μητρική πολυεθνική, προτάσσοντας την ανταγωνιστικότητα αλλά και την ευελιξία που της παρέχει αυτή η επιλογή, ανακοίνωσε χθες επισήμως η διοίκηση της Henkel Hellas.

O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής θυγατρικής Κώστας Φαλτσέτας υποστήριξε πως μέσω της συμφωνίας με την ελληνική Rolco, η οποία αναλαμβάνει την παραγωγή των επώνυμων σημάτων της πολυεθνικής, δίνεται πλεονέκτημα κόστους και ευελιξίας, σε μια περίοδο όπου μαίνεται πόλεμος τιμών και ισχυρός ανταγωνισμός.

Εξήγησε πως μετά την αναγκαστική παύση συνεργασίας με τον όμιλο Alapis η παραγωγή των επώνυμων απορρυπαντικών της Henkel μεταφέρθηκε στην Ιταλία. H ελληνική διοίκηση, ωστόσο, επέμεινε στα πλεονεκτήματα επιστροφής στην Ελλάδα και κατάφερε να συμβληθεί με την ελληνική βιομηχανία απορρυπαντικών Rolco.

Η μεταξύ τους συμφωνία προβλέπει την παραγωγή των επώνυμων σημάτων της Henkel για την Ελλάδα και την Κύπρο, και ήδη το 75% του συνολικού όγκου παράγεται εγχωρίως, με στόχο σύντομα να αγγίξει το 90%-95%.

Η καταρχήν συμφωνία ενδέχεται δε να επεκταθεί και στο επίπεδο των εξαγωγών για την κάλυψη και άλλων περιοχών ενδιαφέροντος της Henkel.

Ειδικότερα, η Rolco αναλαμβάνει να παράγει 7 εκατ. τεμάχια ετησίως για την Ελλάδα και 2,5 εκατ. τεμάχια για την Κύπρο, τα οποία αφορούν 100 διαφορετικά προϊόντα, που ανήκουν στις πέντε βασικές κατηγορίες απορρυπαντικών της Henkel, με κυριότερες τις φίρμες Dixan, Neomat, Persil και Bref.

Σύμφωνα με τον κ. Φαλτσέτα, τα κριτήρια επιστροφής στην Ελλάδα ήταν αφενός το ανταγωνιστικό κόστος παραγωγής -το οποίο, αφαιρουμένων των μεταφορικών, διαμορφώνεται έστω οριακά χαμηλότερα- και αφετέρου η ευελιξία.

Ειδικότερα, ανέφερε πως διευκολύνεται η δυνατότητα λανσαρίσματος και προώθησης προϊόντων -που λόγω μικρού τονάζ δεν θα μπορούσαν να καλυφθούν από ξένα κέντρα παραγωγής-, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στη Henkel Hellas να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εγχώριας αγοράς, η οποία την τελευταία τριετία έχει γίνει εξόχως ανταγωνιστική.


Πόλεμος τιμών σε ραγδαία πτωτική αγορά

Ο πρόεδρος της Ηenkel Ηellas ανέφερε χαρακτηριστικά ότι την τελευταία περίοδο διεξάγεται άγρια μάχη ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα οι τιμές να έχουν υποχωρήσει κατά 30%-40% έναντι των επιπέδων του 2008. Το 2012 μάλιστα ήταν η χειρότερη χρονιά της 4ετούς κρίσης, «με απροσδόκητη υποχώρηση της ζήτησης το β΄ εξάμηνο του 2012».
 
Η αγορά απορρυπαντικών σε αξία και όγκο υποχώρησε περαιτέρω κατά 6% στο σύνολο του 2012, ενώ η Henkel Ηellas κατέγραψε κάμψη τζίρου 10%. Το διαμορφούμενο περιβάλλον ανάγκασε τις επιχειρήσεις σε αναμόρφωση στρατηγικής προκειμένου να διατηρήσουν μερίδια αλλά με όρους βιώσιμους.

Έτσι, μετά τον δραστικό περιορισμό των εξόδων μάρκετινγκ, διαφήμισης και προώθησης, η βαρύτητα δόθηκε στο κόστος παραγωγής, οπότε και προκρίθηκε η λύση επαναφοράς και ανάθεσης στη Rolco.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος Henkel διατηρεί υψηλούς στόχους, που αποτελούν το πλαίσιο και για τις κατά τόπους θυγατρικές της, ακόμη και της ελληνικής, που επιχειρεί σε ένα άκρως υφεσιακό περιβάλλον.

Για την 4ετία 2013-2016 η Henkel προβλέπει ότι θα παρουσιάζει αύξηση 10% ετησίως στα κέρδη ανά μετοχή, ενώ επιδιώκει στο τέλος του 2016 να εμφανίσει κύκλο εργασιών της τάξης των 20 δισ. ευρώ (από 16 δισ. το 2012), εκ των οποίων τα 10 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από τις αναδυόμενες αγορές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v