Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αύξηση κερδών για Attica Group και Blue Star

Αύξηση καθαρών κερδών μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας κατά 20,9% σημείωσε η εταιρία Attica Group το 2004 - προτεινόμενο μέρισμα 0,08 ευρώ ανά μετοχή. Αύξηση 130% στα κέρδη προ φόρων της Blue Star Ναυτιλιακή - προτεινόμενο μέρισμα 0,06 ευρώ ανά μετοχή.

Αύξηση κερδών για Attica Group και Blue Star
Αύξηση καθαρών κερδών μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας κατά 20,9% σημείωσε η εταιρία Attica Group, καθώς ανήλθαν σε 33,8 εκατ. ευρώ το 2004 έναντι 28 εκατ. ευρώ το 2003. Προτεινόμενο μέρισμα 0,08 ευρώ ανά μετοχή.

Η θυγατρική Blue Star Ναυτιλιακή σημείωσε αύξηση 130% στα κέρδη προ φόρων το 2004 και η διοίκηση της θα προτείνει στην ετήσια γ.σ. τη διανομή μερίσματος 0,06 ευρώ ανά μετοχή.

Τα κέρδη προ τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της Attica Group διαμορφώθηκαν στα 104,4 εκατ. ευρώ έναντι 100,8 εκατ. ευρώ το 2003, ήτοι αύξηση 3,6%.

Το σύνολο των πωλήσεων της Attica Group ανήλθε σε 365,6 εκατ. ευρώ και προήλθε από τη δραστηριότητα των πλοίων Superfast (237,1 εκατ. ευρώ) και των πλοίων Blue Star (128,5 εκατ. ευρώ) από 385,5 εκατ. ευρώ, ήτοι μείωση 5,3%.

Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, τα αποτελέσματα του Ομίλου Attica Group περιλαμβάνουν καθαρές χρηματοοικονομικές δαπάνες 30,9 εκατ. ευρώ έναντι 33 εκατ. ευρώ το 2003, και αποσβέσεις 38,9 εκατ. ευρώ έναντι 40,1 εκατ. ευρώ το 2003.

Τα έκτακτα αποτελέσματα ανέρχονται σε 4,8 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνουν κέρδη 11,6 εκατ. ευρώ από την πώληση των πλοίων Superfast I (ναυπήγησης 1995), Blue Sky (ναυπήγησης 1974), Blue Bridge (ναυπήγησης 1976), Κεφαλονιά (ναυπήγησης 1975) και Cesme 1 (ναυπήγησης 1973) καθώς και ζημίες συναλλαγματικών διαφορών που προήλθαν από τη διαφορά ισοτιμίας Δολ. ΗΠΑ/Ευρώ ύψους 4,9 εκατ. ευρώ.

Στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση, η Διοίκηση θα προτείνει στους μετόχους του Attica Group, τη διανομή συνολικού μερίσματος 8,3 εκατ. ευρώ, ήτοι 0,08 ευρώ ανά μετοχή, αύξηση 43,4% από το μέρισμα της προηγούμενης χρήσης.

Τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) διαμορφώθηκαν σε 0,32 ευρώ σε σχέση με 0,27 ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση σημειώνοντας αύξηση 20,9%.

Στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας, τα πλοία Superfast μετέφεραν 517.986 επιβάτες, 114.999 φορτηγά οχήματα και 99.651 Ι.Χ. αυτοκίνητα και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες και φορτηγά αυτοκίνητα με μερίδιο αγοράς 26% στους επιβάτες, 25,2% στα φορτηγά και 22,2% στα Ι.Χ. αυτοκίνητα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών και Ι.Χ. αυτοκινήτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα.

Η μείωση του μεταφορικού έργου στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας, οφείλεται στη γενικότερη πτώση της κίνησης που παρατηρήθηκε το 2004, (μείωση 15,2% στους επιβάτες, 0,7% στα φορτηγά αυτοκίνητα και 14,8% στα Ι.Χ. αυτοκίνητα) και στη μείωση των ταξιδιών της Superfast Ferries κατά 23% στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας καθώς η εταιρία δραστηριοποιήθηκε με δύο πλοία λιγότερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Στη γραμμή Γερμανίας-Φινλανδίας, τα Superfast VII και Superfast VIII μετέφεραν κατά τη διάρκεια του έτους 177.774 επιβάτες (αύξηση μεταφορικού έργου επιβατών 2,8%), 48.005 φορτηγά (μείωση μεταφορικού έργου φορτηγών 4,9%) και 53.018 Ι.Χ. αυτοκίνητα (μείωση μεταφορικού έργου Ι.Χ. αυτοκινήτων 7,1%).

Στη γραμμή αυτή η Superfast Ferries διατηρεί για Τρίτη συνεχή χρονιά την πρώτη θέση στη μεταφορά επιβατών με μερίδιο αγοράς 80,2%, συνοδευόμενων φορτηγών με μερίδιο αγοράς 64,4% και Ι.Χ. αυτοκινήτων με μερίδιο αγοράς 82,8%.

Στη γραμμή Σκωτίας-Βελγίου, τα Superfast IX και Superfast X μετέφεραν κατά τη διάρκεια του έτους 192.482 επιβάτες (μείωση 2%), 40.307 φορτηγά (αύξηση 23,7%) και 41.437 Ι.Χ. αυτοκίνητα (αύξηση 10,2%), παρά τη μείωση του αριθμού των εκτελεσθέντων δρομολογίων κατά 6% λόγω της παρατεταμένης περιόδου του ετήσιου δεξαμενισμού των πλοίων που οφείλεται στην προσθήκη καμπινών και καθισμάτων αεροπορικού τύπου ώστε να αντιμετωπισθεί η υψηλή ζήτηση για χωρητικότητα ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Τον Ιανουάριο του 2004 τα Superfast IX και Superfast X ανακηρύχθηκαν τα καλύτερα πλοία στη Βόρειο θάλασσα από τον Σύνδεσμο Καταναλωτών της Μεγάλης Βρετανίας.

Εξάλλου, η εταιρία Blue Star Ναυτιλιακή, στην οποία το Attica Group έχει ποσοστό ελέγχου 48,8%, παρουσίασε το 2004, ενοποιημένα κέρδη προ τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) 33,1 εκατ. ευρώ (αύξηση 7%) με πωλήσεις 128,5 εκατ. ευρώ (μείωση 2,5%). Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 10,9 εκατ. ευρώ το 2004 έναντι 4,7 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, σημειώνοντας αύξηση 130%.

Επίσης, το Διοικητικό Συμβούλιο της Blue Star Ναυτιλιακή αποφάσισε να προτείνει στην Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων τη διανομή μερίσματος ύψους 0,06 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 66% σε σύγκριση με το μέρισμα της προηγούμενης οικονομικής χρήσης.

Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, στη βελτίωση των αποτελεσμάτων του Ομίλου Blue Star Ναυτιλιακή συνέβαλαν η καλή πορεία της γραμμής των Δωδεκανήσων, της γραμμής των Κυκλάδων καθώς και της γραμμής Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι, καθώς επίσης η πώληση των παλαιοτέρων πλοίων του Ομίλου, των οποίων η εκμετάλλευσή δεν ήταν αποδοτική.

Επίσης συνέβαλε η επιτυχής μεταδρομολόγηση του πλοίου Blue Horizon από τη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Βενετία στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι Ιταλίας καθώς και η βελτίωση της πληρότητας των πλοίων εν μέσω μιας τουριστικής περιόδου όπου η διακίνηση επιβατών και οχημάτων παρουσίασε μεγάλη κάμψη τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό.

Τα αποτελέσματα του Ομίλου Blue Star Ναυτιλιακή βελτιώθηκαν παρά την αύξηση κατά 11% των αποσβέσεων και προβλέψεις 3,15 εκατ. ευρώ που αφορούν ενδεχόμενο κόστος αποπληρωμής του μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου και πρόβλεψη για το πρόστιμο που επεβλήθη στη μητρική εταιρία του Ομίλου από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον Δεκέμβριο του 1998.

Ο Όμιλος Blue Star Ναυτιλιακή πέτυχε τους στόχους που είχαν τεθεί κατά την παρελθούσα χρήση και συνεχίζει να στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη νέων γραμμών στην Ακτοπλοϊκή αγορά του εσωτερικού και στο εξωτερικό μέσω αγοράς ή ναυπήγησης σύγχρονων συμβατικών πλοίων υψηλών ταχυτήτων.

Η Διοίκηση του Ομίλου συνεχώς εξετάζει τις εξελίξεις της Ακτοπλοϊκής αγοράς και της ναυπηγικής βιομηχανίας και μελετά πιθανές δρομολογήσεις με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικής εκμετάλλευσης των πλοίων και των αποτελεσμάτων του Ομίλου το 2005.

Στις αρχές Ιανουαρίου, 2005, η Attica Συμμετοχών προέβη στην αγορά ποσοστού 11,6% του μετοχικού κεφαλαίου της Hellas Flying Dolphins έναντι ποσού 13,4 εκατ. ευρώ.

Λίγες ημέρες αργότερα, η Attica Συμμετοχών ανακοίνωσε την αγορά δύο φορτηγών-οχηματαγωγών πλοίων RoRo έναντι ποσού 14,5 εκατ. ευρώ, τα οποία δρομολογήθηκαν από τα μέσα Ιανουαρίου στη γραμμή Rostock, Γερμανίας - Uusikaupunki, Φινλανδίας.

Στις 15 Φεβρουαρίου, 2005, η Blue Star Ναυτιλιακή, ανακοίνωσε την αναστολή των δρομολογίων Πειραιά-Χανιά από τις αρχές Μαρτίου 2005 και την ενίσχυση της παρουσίας της στις γραμμές της Αδριατικής.

Στις 21 και 22 Φεβρουαρίου, 2005 η Attica Συμμετοχών απέκτησε ποσοστό 10,14% στην εταιρία Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε.

Η Διοίκηση της εταιρίας στοχεύει στην διατήρηση και ενίσχυση των θέσεων του Ομίλου στην Αδριατική θάλασσα και τη Βόρειο Ευρώπη, στην περαιτέρω ισχυροποίηση της θέσης του Ομίλου στην Ελληνική Ακτοπλοΐα καθώς και την επέκταση των δραστηριοτήτων του σε άλλες περιοχές της Ευρώπης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v