Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Aegean: Θέλει απόφαση-εξπρές για εξαγορά ΟΑ

Πριν από την έναρξη των δρομολογίων της θερινής περιόδου για το καλοκαίρι του 2013 ευελπιστεί η Aegean Airlines ότι θα βγει η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εξαγορά της Olympic Air.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Aegean: Θέλει απόφαση-εξπρές για εξαγορά ΟΑ
Πριν από την έναρξη των δρομολογίων της θερινής περιόδου για το καλοκαίρι του 2013 ευελπιστεί η Aegean Airlines ότι θα βγει η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εξαγορά της Olympic Air.
 
Η συμφωνία της Aegean με την MIG για την εξαγορά της Olympic Air, η οποία υπεγράφη πριν από ένα μήνα, έχει τεθεί στο μικροσκόπιο των αρχών ανταγωνισμού της ΕΕ και υπολογίζεται ότι η εξέτασή της θα έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα τεσσάρων έως έξι μηνών, δηλαδή το αργότερο ως τα μέσα της άνοιξης.

Ωστόσο από την πλευρά της Aegean, με το αιτιολογικό της εξαιρετικά δυσχερούς συγκυρίας, που επιβαρύνει τα αποτελέσματα των δύο εταιρειών, καταβάλλεται προσπάθεια να συντομευτεί ο χρόνος που θα απαιτηθεί ώστε να ολοκληρωθεί η εξέταση της υπόθεσης.


Απαραίτητη η μείωση του κόστους ανά μονάδα έργου

Τα στελέχη της Aegean έχουν ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους ότι η ελληνική αγορά δεν έχει τις δυνατότητες να «σηκώσει» την λειτουργία δύο full service αεροπορικών εταιρειών με αποτέλεσμα οι εταιρείες να είναι ζημιογόνες και να απειλείται η βιωσιμότητά τους.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Aegean Airlines κ. Γερογιάννη οι οικονομίες κλίμακας που θα προκύψουν από την εξαγορά της Olympic Air είναι απαραίτητες για την μείωση του κόστους ανά μονάδα έργου. Ωστόσο μεγάλης σημασίας προς την κατεύθυνση αυτή θεωρείται και η προώθηση της επέκτασης της σύμβασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών από την οποία εκτιμάται ότι θα προκύψει μείωση στα τέλη που βαρύνουν τις αεροπορικές εταιρείες.


«Πληγή» η Αθήνα

Στο εννιάμηνο του 2012 η Aegean Airlines κατέγραψε μείωση του τζίρου κατά 5%, στα 511,3 εκατομμύρια ευρώ, αλλά και αύξηση των ζημιών που υπερτριπλασιάστηκαν φτάνοντας στα 8,67 εκατ. ευρώ, έναντι 2,72 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2011.

Σε επίπεδο επιβατικής κίνησης η εταιρεία διατήρησε τις δυνάμεις της στα δρομολόγια εξωτερικού μεταφέροντας 2,8 εκατομμύρια επιβάτες με οριακή μεταβολή –1%. Αντίθετα στο εσωτερικό η κάμψη έφτασε το 13% με την κίνηση να ανέρχεται στα 2,07 εκατομμύρια επιβάτες.

Σύμφωνα με την εταιρεία η μείωση στην κίνηση εξωτερικού προήλθε αποκλειστικά από την αγορά της Αθήνας ενώ, αντίθετα, οι υπόλοιπες βάσεις της εταιρείας όχι μόνο διατήρησαν τις δυνάμεις τους αλλά κατέγραψαν και υπολογίσιμη αύξηση της επιβατικής κίνησης.


1,4 εκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες στο 10μηνο για το αεροδρόμιο της Αθήνας

Το ότι η αεροπορική αγορά της Αθήνας αντιμετωπίζει πρόβλημα, το οποίο μεταφράζεται σε μείωση της κίνησης, καταγράφεται και από τα στοιχεία του Αεροδρομίου της Αθήνας από τα οποία προκύπτει μείωση της επιβατικής κίνησης καθ’ όλη τη διάρκεια του 2012.

Στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) κατέγραψε μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 11% ή περίπου 1,4 εκατομμύρια επιβάτες με το σύνολο της κίνησης φέτος να φτάνει στα 11,3 εκατομμύρια έναντι 12,7 εκατομμυρίων επιβατών πέρυσι.

Η κίνηση εσωτερικού ήταν μειωμένη κατά 8,2%, ενώ η κίνηση εξωτερικού μειώθηκε κατά 12,3%.

Σύμφωνα με το ΔΑΑ η μείωση της κίνησης αντανακλά την αρνητική επίδραση της κρίσιμης πολιτικής και οικονομικής κατάστασης της χώρας στην ταξιδιωτική ζήτηση από την πλευρά των Ελλήνων ταξιδιωτών αλλά και την μείωση των ξένων επισκεπτών ως αποτέλεσμα της ιδιαίτερης εύθραυστης εικόνας της πόλης και της χώρας.

Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι από τους καλοκαιρινούς μήνες έχουν καταγραφεί οι πρώτες ενδείξεις ανάκαμψης της επιβατικής κίνησης που εκδηλώθηκαν με την μορφή μείωσης του ρυθμού υποχώρησής. Ειδικότερα τα επίπεδα της πτώσης μειώθηκαν από 15,8% τον Μάιο σε 8,2% τον Οκτώβριο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v