ΟΛΠ: Εκτιμήσεις για μεγέθη 2004

Αύξηση κατά 6,8% του κύκλου εργασιών και πτώση κατά 20% στα προ φόρων κέρδη αναμένεται να εμφανίσει ο ΟΛΠ κατά το 2004, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Νίκο Γιαννή, ο οποίος με αφορμή την παραίτησή του παρουσίασε τον απολογισμό της οκτάμηνης θητείας του.

ΟΛΠ: Εκτιμήσεις για μεγέθη 2004
Αύξηση κατά 6,8% του κύκλου εργασιών και πτώση κατά 20% στα προ φόρων κέρδη αναμένεται να εμφανίσει ο ΟΛΠ κατά το 2004, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Νίκο Γιαννή, ο οποίος με αφορμή την παραίτησή του παρουσίασε τον απολογισμό της οκτάμηνης θητείας του.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Γιαννή, το 2004 ο ΟΛΠ θα παρουσιάσει κύκλο εργασιών που θα υπερβεί τα 156 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά περίπου 6,8% έναντι του 2003, και τα προ φόρων κέρδη θα προσεγγίσουν τα 23 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου 20% χαμηλότερα από το 2003.

Ο απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος αναφέρεται επίσης και στη χρηματοδότηση του επενδυτικού προγράμματος του οργανισμού, επισημαίνοντας ότι ”επενδύσεις σε υποδομές, όπως είναι η επέκταση του προβλήτα Ι ή ακόμα και η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ (εφόσον τελικώς καταστεί εφικτή), μπορούν να γίνουν είτε με ξένα κεφάλαια είτε με αυτοχρηματοδότηση”.

* O εκτενής απολογισμός του κ. Νίκου Γιαννή

Μετά από οκτώ μήνες παρουσίας μου στον ΟΛΠ στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου και εν όψει της αυριανής έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της εταιρίας, θα ήθελα σήμερα να απευθυνθώ σε όλους εσάς που τιμήσατε με το ενδιαφέρον σας τον Οργανισμό και παρακολουθήσατε τις προσπάθειές μας κατά τη διάρκεια του τελευταίου οκταμήνου.

Όπως είναι γνωστό το Δ.Σ. του ΟΛΠ τελεί υπό παραίτηση και στην αυριανή έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων η Ελληνική Κυβέρνηση, ως βασικός μέτοχος του ΟΛΠ, θα λάβει αποφάσεις για την πορεία του Οργανισμού και θα προτείνει το νέο σχήμα και τα πρόσωπα που θα αναλάβουν εις το εξής τη διοίκηση της εταιρίας.

Τη στιγμή αυτή ως Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού θα ήθελα, κατ’ αρχάς, να ευχαριστήσω τον Πρωθυπουργό κ. Κ. Καραμανλή και τον ΥΕΝ κ. Μ. Κεφαλογιάννη για την εμπιστοσύνη με την οποία με περιέβαλαν και την ευκαιρία που μου έδωσαν να διοικήσω έναν Οργανισμό νευραλγικής σημασίας για την εθνική οικονομία.

Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω όλους τους πελάτες και χρήστες καθώς και το σύνολο των εργαζομένων του ΟΛΠ για την εργασία τους και τη συνδρομή στις προσπάθειές μας.

Είναι υποχρέωσή μου, σήμερα, να προβώ σε έναν σύντομο απολογισμό του έργου που επιτελέσθηκε από τον Μάιο του 2004 μέχρι σήμερα και των προσπαθειών μας με βασικό γνώμονα την αύξηση της κερδοφορίας, τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών και την προαγωγή του εταιρικού συμφέροντος.

1. Απολογισμός έργου

Από την πρώτη ημέρα της θητείας μου ως διευθύνων σύμβουλος βρέθηκα αντιμέτωπος με συσσωρευμένα οργανωτικά και λειτουργικά προβλήματα. Εμείς ως νέα διοίκηση συμβάλαμε αποφασιστικά στην εκτόνωση της κατάστασης. Μεταξύ άλλων:

* Ολοκληρώσαμε απολύτως επιτυχώς το εξαιρετικώς απαιτητικό έργο της Ολυμπιακής φιλοξενίας. Εργαζόμαστε για τις βέλτιστες μεταολυμπιακείς χρήσεις.

* Βελτιώθηκε σημαντικά η διαφάνεια στη διαχείριση και λειτουργία της εταιρίας.

* Πετύχαμε σταθερότητα και εμπιστοσύνη στις σχέσεις με το προσωπικό.

* Υπογράψαμε τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με τους υπαλλήλους που αποδείχθηκε ευρύτερης σημασίας, αφού οδήγησε στην αποφυγή απεργιών πανελλαδικής εμβέλειας σε τρεις περιπτώσεις που θα έβλαπταν σοβαρά τα συμφέροντα των πελατών και της εταιρίας.

* Προέβημεν στην επικαιροποίηση του επενδυτικού προγράμματος περιόδου 2004-2008, θέσαμε επιχειρησιακούς στόχους, επεξεργασθήκαμε προτάσεις ως προς τον ρόλο του ΟΛΠ στην αναζωογόνηση της ναυπηγοεπισκευής στη ζώνη Περάματος.

* Ξεκινήσαμε μια ευρεία παρέμβαση με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας και υγιεινής εργασίας και του φυσικού περιβάλλοντος. Δημιουργείται για πρώτη φορά στον ΟΛΠ ένα πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.

2. Αποτελέσματα 2004

Για το 2004 ο ΟΛΠ θα παρουσιάσει κύκλο εργασιών που θα υπερβεί τα 156 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά περίπου 6,8% έναντι του 2003, και προ φόρων κέρδη που θα προσεγγίσουν τα 23 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου 20% χαμηλότερα από το 2003.

Η μείωση της κερδοφορίας κατά τη χρήση 2004 είναι αναμφισβήτητα μία αρνητική πλην όμως αναμενόμενη εξέλιξη.

Η προηγούμενη διοίκηση είχε επισημάνει ήδη από το 2003 τον κίνδυνο υποχώρησης της κερδοφορίας ως αποτέλεσμα χρόνιων λειτουργικών προβλημάτων.

Αυτή η εκτίμηση επιβεβαιώθηκε με την έναρξη του 2004, όταν η αύξηση της κίνησης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως δημιούργησε συνθήκες ασφυξίας στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του ΟΛΠ, γεγονός που επέφερε τη μείωση της παραγωγικότητας και την εκτόξευση του εργασιακού κόστους.

Ήδη από τις αρχές του 2004 ο οικονομικός Τύπος έκανε λόγο για κατάρρευση του ΣΕΜΠΟ, ενώ τον Οκτώβριο του 2004 προέβλεπε καταποντισμό των προ φόρων κερδών στα επίπεδα των 15-17 εκατ. ευρώ για το 2004. Εμείς πετύχαμε τη σταθεροποίηση της κατάστασης και την επίτευξη υψηλότερης κερδοφορίας από την αρχικά προβλεπόμενη με μία σειρά μέτρων και παρεμβάσεων.

Ειδικά στον ΣΕΜΠΟ αυξήσαμε την παραγωγικότητα στο β’ εξάμηνο του 2004 κατά 22% (μέσω της ταχύτατης αναδιοργάνωσης των εργασιών με μηδενικό οικονομικό κόστος για τον ΟΛΠ).

3. Κρίσιμα θέματα - προτεραιότητες

Είναι επιτακτική ανάγκη για τον ΟΛΠ να προχωρήσει σε επενδύσεις στην υποδομή και το προσωπικό, καθώς και να εφαρμόσει ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης/αναδιοργάνωσης, ώστε να αυξηθεί η παραγωγικότητα, να εξορθολογισθεί το κόστος λειτουργίας και επιπροσθέτως να επαναπροσδιορισθούν οι δραστηριότητες και να ενισχυθεί ο εμπορικός προσανατολισμός τους. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί σε δράσεις οργανωτικού χαρακτήρα.

Η παρούσα δομή δεν παρέχει αυτονομία στις μονάδες ούτε δίδει τη δυνατότητα αξιολόγησης και ελέγχου της κάθε δραστηριότητος.

Ως ιδιαιτέρως επείγοντος χαρακτήρα κρίνονται τέσσερα θέματα: (1) η επέκταση του Προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), (2) ο αναπροσδιορισμός των εργασιακών σχέσεων με τους λιμενεργάτες με την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης και τη διευθέτηση παλαιότερων οικονομικών εκκρεμοτήτων, (3) η διαχείριση μεταξύ εγχωρίου και διεθνούς εμπορίου στον ΣΕΜΠΟ και η μεταχείριση των χρηστών - πελατών (όπου λόγω της αδυναμίας εξυπηρέτησης όλων έχει εκδηλωθεί δυσαρέσκεια και υπάρχει απώλεια εσόδων) και (4) η εφαρμογή Κώδικα Ασφαλείας ISPS.

Τέλος επισημαίνεται η επείγουσα ανάγκη κάλυψη κενών οργανικών θέσεων προς ικανοποίηση σοβαρών και εκτεταμένων αναγκών της εταιρίας.

4. Στόχοι

Για τον ΟΛΠ οι δραστηριότητες της διακίνησης containers και αυτοκινήτων είναι εξαιρετικά σημαντικές, καθότι δημιουργούν το 65% και το 10% αντίστοιχα των ετησίων εσόδων του. Όμως, πρέπει να ασχοληθούμε συστηματικά και με τις άλλες δραστηριότητες:

Στην ακτοπλοΐα επιβάλλεται η αναβάθμιση της εξυπηρέτησης, καθότι τα επόμενα χρόνια θα υπάρξουν αυξανόμενες απαιτήσεις για παροχή υπηρεσιών αντιστοίχων με αυτές που παρέχονται στα αεροδρόμια. Πρέπει να μελετηθεί άμεσα η μεταολυμπιακή χρήση των ολυμπιακών εγκαταστάσεων στη ζώνη κρουαζιέρας.

Να ληφθούν ρεαλιστικές αποφάσεις για τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα. Να αναδιοργανωθεί η αξιοποίηση των πολλών και ποικίλων χώρων μεταξύ των οποίων το εκθεσιακό κέντρο, οι αποθήκες, τα πάρκινγκ, το ελικοδρόμιο κ.λπ.

Σε μεσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ο ΟΛΠ πρέπει να εξετάσει την προώθηση μη-λιμενικών δραστηριοτήτων, όπως είναι η ανάπτυξη γραφειακών χώρων, εμπορικού κέντρου ή ακόμα η οικιστική ανάπτυξη και πολεοδόμηση.

5. Επενδυτικό πρόγραμμα και χρηματοδότηση

Η χρηματοδότηση του επενδυτικού προγράμματος της 5ετίας 2005-2009, προϋπολογισμού 165 εκατ. ευρώ, δεν μπορεί να προέλθει μόνο από τα διαθέσιμα και τις ταμειακές ροές του ΟΛΠ.

Εμείς έχουμε εξετάσει εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης. Επενδύσεις σε υποδομές, όπως είναι η επέκταση του προβλήτα Ι ή ακόμα και η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ (εφόσον τελικώς καταστεί εφικτή), μπορούν να γίνουν είτε με ξένα κεφάλαια είτε με αυτοχρηματοδότηση.

Για την ανάθεση έργων με τη μέθοδο αυτοχρηματοδότησης ο ΟΛΠ θα πρέπει να αναμείνει την προώθηση στη Βουλή σχεδίου νόμου για τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα, που θα καθορίζει το πλαίσιο ανάθεσής των σε ιδιώτες με σύμβαση παραχώρησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v