Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Chipita: Από τις ΗΠΑ ...στις αναδυόμενες αγορές

Στις αναδυόμενες αγορές στρέφεται η Chipita μετά την απόφαση για πώληση των δραστηριοτήτων της στις ΗΠΑ. Το ντιλ έκλεισε με αντίτιμο 62,5 εκατ. ευρώ. Ετοιμάζει μονάδα στην Τουρκία αλλά και την Ινδία.

  • Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Chipita: Από τις ΗΠΑ ...στις αναδυόμενες αγορές
Προς ανατολάς στρέφει το επενδυτικό της βλέμμα η Chipita του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, εστιάζοντας στην περαιτέρω διεθνοποίηση του brand της μέσα από στοχευμένες επενδύσεις στο core business.

Στο πλαίσιο αυτό χθες η ελληνική εταιρεία, επιβεβαιώνοντας δημοσιεύματα του Euro2day, ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας με την B&G Foods, Inc για την πώληση των δραστηριοτήτων της στις ΗΠΑ, εκτός των δραστηριοτήτων στα Croissant.

Συμφωνία πώλησης η οποία συμπεριλαμβάνει τις δραστηριότητες “Melba Toast” και “Chips”, υπό τις επωνυμίες “Old London” και “New York Style”, αντιστοίχως, ο τζίρος των οποίων σύμφωνα με εκτιμήσεις της B&G Foods θα φθάσει τα 45-50 εκατ. δολάρια το 2013 και το EBITDA στα 8-9 εκατ. δολάρια.

Σε ότι αφορά στη συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του τέταρτου τριμήνου του έτους, με τίμημα 62,5 εκατ. δολάρια, το οποίο όπως ανακοίνωσε η B&G Foods, Inc θα καταβληθεί μετρητά.

Την ίδια ώρα η Chipita στοχεύει σε συνεχή ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της στις περιοχές της Μέσης και Άπω Ανατολής. Προς το σκοπό αυτό, η επένδυση στην Τουρκία για παραγωγή Croissant ολοκληρώνεται εντός του 2013, και η επένδυση στην Ινδία για παραγωγή κρεμών, ολοκληρώνεται το 2012.

Επίσης, μελετά επέκταση και σε άλλες αγορές, όπως της Ινδονησίας.

Ειδικότερα και σε ότι αφορά στην επέκταση στην Τουρκία, όπως είχε μεταδώσει το Euro2day στις 8 Φεβρουαρίου, η εν λόγω μονάδα θα δημιουργηθεί στην Κωνσταντινούπολη και το ύψος της επένδυσης εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 12-13 εκατ. ευρώ.

Το άνοιγμα στη γείτονα χώρα θα γίνει από την Chipita, ενώ θα υπάρξει σύμφωνα με πληροφορίες, συνεργασία με την Frito Lay, θυγατρική της Pepsico στον κλάδο των snack, σε ότι αφορά στο κομμάτι της διανομής.

Με μεταγενέστερο δημοσίευμα του του Euro2day στις 29 Ιουνίου είχε αναφερθεί και στα σχέδια της εταιρείας για είσοδό της στην αγορά της Ινδία, και το ενδιαφέρον της για την αγορά της Ινδονησίας. Συγκεκριμένα στην Ινδία, θα λειτουργήσει παραγωγική μονάδα της εταιρείας η οποία βρίσκεται στη βιομηχανική περιοχή της Βομβάης και θα αφορά στην παραγωγή πραλίνας φουντουκιού και πραλίνας φουντουκιού με κρέμα βανίλια, σε ευρεία γκάμα συσκευασιών, από ατομικές για μικρότερες ηλικίες και άμεση κατανάλωση.

Μέσα από αυτές τις κινήσεις η Chipita εκτιμά ότι το 2012, σε ενοποιημένη βάση, θα έχει σημαντικά υψηλότερο EBITDA και κέρδη προ φόρων, σε σχέση με το 2011. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρία δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία προϊόντων αρτοποιίας και σοκολατοποιΐας, έχει παρουσία σε περισσότερες από 35 χώρες, και κατατάσσεται σε έναν από τους σημαντικούς παίκτες στις κατηγορίες των γλυκών και αλμυρών snacks.

Η κύρια μάρκα της, 7DAYS έχει γίνει συνώνυμο της κατηγορίας των croissants και βασικός «παίκτης» στην αγορά των αλμυρών snacks. Κύριες κατηγορίες δραστηριότητας της μάρκας 7DAYS είναι τα: Croissants, Bake Rolls (chips από ψωμί), cakes και Swiss Rolls, και άλλα προϊόντα ζύμης.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι η μάρκα 7DAYS κατέχει ηγετική θέση στην κατηγορία, με μερίδια που κυμαίνονται από 65% μέχρι 90%, ενώ το επίπεδο αναγνωρισιμότητας ξεπερνά το 90%. Η Chipita διατηρεί παραγωγικά εργοστάσια σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Πολωνία, Ρωσία και Αμερική με 62 παραγωγικές γραμμές, ενώ δραστηριοποιείται σε Σαουδική Αραβία, Μεξικό και Νιγηρία, μέσω Joint Venture συνεργασιών με μεγάλες εταιρείες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v