Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αποχωρεί από τα Sephora ο όμιλος Μαρινόπουλου

Αποχωρεί από τη λιανική καλλυντικών ο όμιλος Μαρινόπουλου, με την παραχώρηση του 50% που κατείχε στην αλυσίδα Sephora.

Αποχωρεί από τα Sephora ο όμιλος Μαρινόπουλου
Αποχωρεί από τη λιανική καλλυντικών ο όμιλος Μαρινόπουλου, καθώς μέσα στο καλοκαίρι και ενόσω αναλάμβανε τον πλήρη έλεγχο του δικτύου super market Carrefour προχωρούσε παραλλήλως στην παραχώρηση του μεριδίου 50% που κατείχε στην αλυσίδα Sephora.

Συγκεκριμένα, η Μαρινόπουλος Holding Sarl ει?χε συμφωνη?σει να πωλη?σει τη συμμετοχη? της υ?ψους 50% στο μετοχικο? κεφα?λαιο της Sephora Μαρινο?πουλος Α.Ε. στη Sephora S.A.

Στις 25 Μαϊ?ου 2012, η εταιρι?α Sephora S.A. γνωστοποι?ησε στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού την απο?κτηση του αποκλειστικου? ελε?γχου (μεταβολη? απο? κοινο? σε αποκλειστικο? ε?λεγχο) της αλυσίδας, κίνηση η οποία έλαβε και τη σχετική έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στις 6 Ιουλίου 2012 (αριθ. απο?φασης 543/VII/2012).
 
Υπενθυμίζεται ότι η Sephora είναι το δεύτερο σε μέγεθος και μερίδια δίκτυο καλλυντικών εγχωρίως.

Το joint venture του ομίλου Μαρινόπουλου με τη Sephora, εταιρία που ανήκει στον γαλλικό πολυεθνικό κολοσσό LVMH, ξεκίνησε το 2001, βασισμένο στο υπάρχον δίκτυο των Beauty Centers, τα οποία σταδιακά μετατράπηκαν σε καταστήματα Sephora. Η συνεργασία των δύο μερών αφορούσε αφενός την ελληνική αγορά και αφετέρου τις γειτονικές αγορές της ΝΑ. Ευρώπης (Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία).

Σήμερα το δίκτυο καταστημάτων Sephora ανέρχεται σε περίπου 30 σημεία πανελλαδικά και σε 20 σημεία στις γειτονικές αγορές. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία, το 2010 η αλυσίδα της μικτής εταιρίας Μαρινόπουλου - Sephora παρουσίασε κάμψη τζίρου στα 43,6 εκατ.ευρώ από 54,6 εκατ. ευρώ το 2009 και σημαντική διεύρυνση ζημιών στα 20 εκατ. ευρώ από 9,4 εκατ. ευρώ ζημίες το 2009.

Την ίδια ώρα, τα ίδια κεφάλαια της εταιρίας εμφανίζονταν αρνητικά κατά 17 εκατ. ευρώ. Αν και δεν κατέστη δυνατή η διασταύρωση στοιχείων για την οικονομική θέση της αλυσίδας στη χρήση του 2011, η θέση της εκτιμάται ότι επιδεινώθηκε περαιτέρω, δεδομένης της συνεχιζόμενης ύφεσης στην εγχώρια αγορά καλλυντικών, που ξεπέρασε το 10% την προηγούμενη χρονιά.

Σημειώνεται ότι η διακοπή συνεργασίας με τη Sephora, αποτελεί το δεύτερο «διαζύγιο» του ομίλου Μαρινόπουλου με τον όμιλο LVMH, καθώς προηγήθηκε η αποχώρηση της αλυσίδας Fnac. Σε εκείνη την περίπτωση εκτός από λύση της συνεργασίας των δύο μερών είχε αποφασιστεί και το κλείσιμο της αλυσίδας στην Ελλάδα. Όσον αφορά την τύχη της Sephora στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια ερώτημα παραμένει ποια στρατηγική αναδιάρθρωσης θα διαλέξει πλέον ο όμιλος LVMH.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v