Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΛΠΕ: Αύγουστο η εμπορική λειτουργία νέων μονάδων

Μέσα στον Αύγουστο θα ξεκινήσει τελικά η εμπορική λειτουργία των νέων μονάδων του διυλιστηρίου των ΕΛ.ΠΕ. στην Ελευσίνα.

  • του Μιχάλη Καϊταντζίδη
ΕΛΠΕ: Αύγουστο η εμπορική λειτουργία νέων μονάδων
Μέσα στον Αύγουστο θα ξεκινήσει τελικά η εμπορική λειτουργία των νέων μονάδων του διυλιστηρίου των ΕΛ.ΠΕ. στην Ελευσίνα.

Σύμφωνα με πηγές της επιχείρησης, οι δοκιμές στις επιμέρους μονάδες του βρίσκονται στην τελική τους φάση, ενώ η μικρή καθυστέρηση εβδομάδων για την ολοκλήρωση της φάσης αυτής δικαιολογείται πλήρως από την πολυπλοκότητα του έργου. Έτσι, τα επίσημα εγκαίνια των νέων μονάδων θα πρέπει να αναμένονται τον Σεπτέμβριο.

Σημειώνεται ότι με την ολοκλήρωση της επένδυσης ύψους 1,2 δισ. ευρώ το διυλιστήριο της Ελευσίνας αναβαθμίζεται σε ένα από τα πλέον σύγχρονα, ενώ θα είναι το δεύτερο στην Ευρώπη με μηδενική παραγωγή μαζούτ.

Ο δείκτης πολυπλοκότητας (Nelson Complexity Index) από το 1,5 θα εκτοξευθεί στο 7,2 κι αξίζει να σημειωθεί ότι το μαζούτ, που ήταν το κύριο προϊόν πριν από την αναβάθμισή του (2,2 εκατομμύρια τόνοι το χρόνο), πλέον είναι προϊόν με αρνητικά περιθώρια διύλισης και με εμπορική τιμή η οποία έχει σταθερή τάση μείωσης.

Όπως τονίζουν στελέχη της επιχείρησης, οι νέες μονάδες θα μετατρέπουν το μαζούτ σε πετρέλαιο ντίζελ, προϊόν στο οποίο η Ελλάδα είναι ελλειμματική, ενώ η διαφορά της τιμής του σε σχέση με το μαζούτ κυμαίνεται μεταξύ 200 και 400 δολαρίων ο τόνος, με βάση τα στοιχεία της τελευταίας τριετίας.

Επιπλέον, επισημαίνεται ότι σύμφωνα με όλες τις μελέτες που πραγματοποιούν ανεξάρτητοι φορείς η ζήτηση ντίζελ αυξάνεται συνεχώς στις χώρες της ανατολικής Μεσογείου-βόρειας Αφρικής, ενώ μέχρι το 2025 η Ευρώπη θα συνεχίσει να είναι ελλειμματική στο συγκεκριμένο προϊόν.

Έτσι, με τη διαφοροποίηση της παραγωγής του συγκροτήματος της Ελευσίνας τα ΕΛ.ΠΕ. αυξάνουν την παραγωγή ενός προϊόντος με υψηλή προστιθέμενη αξία και περιθώρια. Ας σημειωθεί ότι η παραγωγή ντίζελ μόνο από το διυλιστήριο Ελευσίνας, που ανέρχεται σε 1,3 εκατομμύριο τόνους, θα καλύπτει το 25-26% της εγχώριας ζήτησης σε πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης (το 2011 περίπου 5 εκατ. τόνοι).

Με την έναρξη της λειτουργίας του νέου διυλιστήριου αναμένεται σημαντική αύξηση της κερδοφορίας του ομίλου, αλλά και ενίσχυση της εξωστρέφειάς του, λόγω αύξησης των εξαγωγών. Υπολογίζεται, συγκεκριμένα, ότι η έκθεση των ΕΛ.ΠΕ. στην εγχώρια αγορά θα περιοριστεί στο 36% από 40% που είναι σήμερα.

Τέλος, και σε ό,τι αφορά το περιβάλλλον, ο εκσυγχρονισμός του συγκροτήματος της Ελευσίνας θα μειώσει κατά 70% τις εκπομπές διοξειδίου του θείου και κατά 84% των σωματιδίων (καπνός), ενώ θα προσφέρει μόνιμη απασχόληση σε 565 άτομα, από τα 400 που απασχολούνταν πριν από την αναβάθμιση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v