Το νέο business plan της Vivartia

Ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΜΕΒΓΑΛ, προώθηση των διαδικασιών συγχώνευσής ΔΕΛΤΑ-ΜΕΒΓΑΛ αλλά και εφαρμογή νέας εμπορικής πολιτικής περιλαμβάνει το business plan του ομίλου Vivartia για τη φετινή χρονιά.

Το νέο business plan της Vivartia
Ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΜΕΒΓΑΛ, προώθηση των διαδικασιών συγχώνευσής ΔΕΛΤΑ-ΜΕΒΓΑΛ αλλά και εφαρμογή νέας εμπορικής πολιτικής με το λιανεμπόριο μέσα από τη σύνδεση των κινήτρων και εκπτώσεων με συγκεκριμένους στόχους πωλήσεων περιλαμβάνει το business plan του ομίλου Vivartia για τη φετινή χρονιά.

Την ίδια ώρα, έμφαση έχει αποφασιστεί να δοθεί στις εξαγωγές (κλάδοι γαλακτοκομικών και κατεψυγμένων) αλλά και στην ενδυνάμωση της διεθνούς παρουσίας των σημάτων Goody’s, Flocafe και Everest στα Βαλκάνια, στη Ρωσία και στα Αραβικά Εμιράτα (MFA).

Αυτό αναφέρει μεταξύ άλλων η διοίκηση της Vivartia στην ετήσια έκθεσή της για τη χρήση του 2011, επισημαίνοντας παράλληλα ότι ο όμιλος θα εστιάσει τη φετινή χρονιά στη βελτίωση της παραγωγικότητας, στη μείωση του λειτουργικού κόστους, στον ορθολογικό περιορισμό των επενδύσεων κεφαλαιουχικού χαρακτήρα αλλά και στην επίτευξη συνεργειών μέσα από τον εντοπισμό πρόσθετων ευκαιριών αναδιοργάνωσης.

Έμφαση θα δοθεί επίσης στο χαρτοφυλάκιο των σημάτων, στη διατήρηση σταθερών τιμών (στα λαχανικά για τρίτη συνεχή χρονιά και στις ζύμες για τέταρτη), αλλά και στη διείσδυση σε νέες κατηγορίες προϊόντων.

Ειδικότερα, και σε ό,τι αφορά την εξαγορά της ΜΕΒΓΑΛ και τη συγχώνευση ΔΕΛΤΑ - ΜΕΒΓΑΛ, στόχος όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεση του διοικητικού συμβουλίου της Vivartia είναι η έγκαιρη ολοκλήρωσή τους ώστε να επιτευχθούν οι εκτιμώμενες συνέργειες.

Αυτή η αναφορά είναι έμμεση απάντηση σε όσα ισχυρίστηκε χθες ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΒΓΑΛ Δημήτρης Συμεωνίδης -εκπροσωπεί τη σύζυγό του Νίκη Χατζάκου, που ελέγχει το 28,5% της εταιρείας- ότι «το θέμα έχει εκπνεύσει σιωπηρά».


Εκτός από την ολοκλήρωση του deal, στις προτεραιότητες για τη φετινή χρονιά είναι η συνέχιση της προσπάθειας εξορθολογισμού του κόστους. Στο μέτωπο αυτό πέρυσι οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν στην επαναδιαπραγμάτευση συμφωνιών με σημαντικούς προμηθευτές (πρώτων υλών) και συμβάσεων μίσθωσης λειτουργικών χώρων (του κλάδου εστίασης) και στον επαναπροσδιορισμό συνεργασιών με τρίτους.

Παράλληλα, πέρυσι, επετεύχθη περαιτέρω ενδυνάμωση της χρηματοοικονομικής θέσης του ομίλου με την καταβολή από τη μητρική Marfin Investment Group ποσού 52 εκατ. ευρώ έναντι αύξησης κεφαλαίου της Vivartia Συμμετοχών, η οποία ολοκληρώθηκε και τυπικά εντός του πρώτου τριμήνου της τρέχουσας χρήσης.

Τα οικονομικά στοιχεία και τα μερίδια αγοράς

Σε ό,τι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών του ομίλου, οι πωλήσεις μειώθηκαν, αλλά κατεγράφη και σημαντική μείωση των ζημιών του.

Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών του από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκε σε 682,5 εκατ. ευρώ έναντι 738 εκατ. ευρώ το 2010, παρουσιάζοντας μείωση 7,5%.

Τα EBITDA ενισχύθηκαν στα 20,2 εκατ. ευρώ έναντι 18,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημίες 80,3 εκατ. ευρώ έναντι επίσης ζημιών 200,5 εκατ. ευρώ το 2010.

Σε επίπεδο μεριδίων αγοράς, η Vivartia κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 25% στο λευκό γάλα, στο 55% ανέρχεται το μερίδιό της στο σοκολατούχο γάλα (1η θέση), στο 18% στο γιαούρτι (2η θέση) και στο 45% στους φρέσκους χυμούς (1η θέση).

Το μερίδιο στα κατεψυγμένα λαχανικά αγγίζει το 63% και το 20% στις ζύμες, ενώ στην εστίαση ελέγχει το 23% στην αγορά φαγητού και το 20% στην αγορά καφέ, αγορές στις οποίες ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση.

Στις διεθνείς δραστηριότητες, ο όμιλος Vivartia επικέντρωσε τις προσπάθειές του στις αγορές του Καναδά, της Αυστραλίας και των ΗΠΑ, όπου κυρίως στην κατηγορία των κατεψυγμένων ζυμών με τη μάρκα 7DAYS Bake it κατέγραψε άνοδο 33%.

Άνοδο 40% πέτυχε ο κλάδος των κατεψυγμένων και στην αγορά της Γερμανίας. Αποτέλεσμα οι αγορές της Δ. Ευρώπης, του Καναδά, της Αυστραλίας και των ΗΠΑ να αποτελούν πλέον το 37% των πωλήσεων του κλάδου των κατεψυγμένων στο εξωτερικό.

Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις και τα μερίδιά της και στη Βουλγαρία, όπου η UMC (γαλακτοκομικά) ενίσχυσε τις πωλήσεις της κατά 11,3% και διατήρησε την πρώτη θέση στην αγορά γάλακτος, ενισχύοντας παράλληλα το μερίδιό της.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v