Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το λανσάρισμα που έσωσε την... Ερμού

Τα νέα λανσαρίσματα και οι παγιωμένες πλέον προσφορές πέραν της περιόδου των παραδοσιακών εκπτώσεων είναι τα μόνα όπλα που επιστρατεύουν οι έμποροι με στόχο να προσελκύσουν καταναλωτές.

Το λανσάρισμα που έσωσε την... Ερμού
Τα νέα λανσαρίσματα, τα νέα openings και οι παγιωμένες πλέον προσφορές πέραν της περιόδου των παραδοσιακών εκπτώσεων είναι τα μόνα όπλα που επιστρατεύουν οι έμποροι με στόχο να προσελκύσουν καταναλωτές, ιδίως στο νεκρό εμπορικά διάστημα του Μαρτίου.

Με δεδομένες την πτώση της ζήτησης και τη συρρίκνωση των διαθέσιμων εισοδημάτων, οι πωλήσεις λιανικής συνεχίζουν να υποχωρούν με αμείωτους ρυθμούς και η αγορά της ένδυσης έχει υποστεί καίριο πλήγμα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τους πρώτους τρεις μήνες του 2012, η ένδυση καταγράφει απώλειες της τάξης του 20% σε σχέση με την ούτως ή άλλως αρνητική αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Είναι χαρακτηριστική η δήλωση εμπορικού παράγοντα, ο οποίος αναφέρει ότι «τον Μάρτιο η Ερμού ζωντάνεψε μόνο τις μέρες που η H&M λάνσαρε τη συλλογή του οίκου Marni».

Παρά την υπερβολή, η τελευταία συλλογή της γνωστής σουηδικής πολυεθνικής H&M, σε συνεργασία με τον ιταλικό οίκο Marni, αποτέλεσε μία ακόμη πετυχημένη κίνηση marketing, εκ μέρους της πολυεθνικής, η οποία αφενός ξεπούλησε την -έστω μικρής έκτασης- συλλογή και αφετέρου προσέλκυσε καταναλωτές τόσο στα καταστήματα όπου τη διέθετε (Ερμού, Χαλάνδρι, Θεσσαλονίκη), όσο και στο υπόλοιπο δίκτυό της.

Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη επιτυχία δεν αποτελεί σημαντικό μέρος του συνολικού τζίρου της H&M στην Ελλάδα, εντούτοις απέδειξε ότι ακόμη και σε περιόδους σοβαρής κρίσης οι προτάσεις value for money βρίσκουν το κοινό τους.

Η συγκεκριμένη συλλογή κινούνταν τιμολογιακά ανάμεσα στα 100 και στα 50 ευρώ, πολύ φθηνότερα από τις τιμές των προϊόντων Marni αλλά και αρκετά υψηλότερα από τον μέσο όρο τιμών που διαθέτει η H&M για τα υπόλοιπα είδη της.

Η στροφή εξάλλου σε χαμηλότερης αξίας εμπορεύματα είναι μια πρακτική που ακολουθούν πλέον και εταιρίες που απευθύνονται στο μέσο κομμάτι της αγοράς, όπως π.χ. η Τσαντίλης, η οποία εισάγει καινούριες εταιρίες ετοίμων ενδυμάτων σε προσιτές τιμές, χαμηλότερες έως και 30%.

Την απομάκρυνση από φίρμες υψηλού κόστους ακολουθούν και άλλες εισαγωγικές όπως η Shop & Trade, η οποία έληξε τη συνεργασία της με την ιταλική Liu Jo, ενώ άφησε και σήματα που προσφάτως είχε αποκτήσει από το χαρτοφυλάκιο της Λάκης Γαβαλάς Α.Ε., κρίνοντας ότι δεν μπορούν να είναι ανταγωνιστικά σε μια αγορά που φθίνει και όπου ο καταναλωτής αναζητά φθηνότερες λύσεις.

Θετική ανταπόκριση κατέγραψε και το νέο Attica στη Θεσσαλονίκη, το οποίο εγκαινιάστηκε τον Μάρτιο εντός του Mediterranean Cosmos, το οποίο μετέφερε την καταξίωση του brand του στη συμπρωτεύουσα, σπάζοντας το ταμπού που θέλει τα αθηναϊκά σήματα να τυγχάνουν χλιαρής υποδοχής.

Οι ενδείξεις των πρώτων ημερών λειτουργίας είναι θετικές και η διοίκηση των Αττικών Πολυκαταστημάτων εκτιμά ότι η αγοραστική κίνηση θα τονωθεί περισσότερο τις πρώτες μέρες του Απριλίου εν όψει του Πάσχα.

Την πασχαλινή περίοδο, εξάλλου, περιμένει το σύνολο της αγοράς, που σήμερα κινείται με προσφορές σε προϊόντα της περασμένης σεζόν αλλά και σε νέες κολεξιόν.

H αλυσίδα Βάρδας τρέχει δεκαήμερο προσφορών σε επιλεγμένα είδη, το δίκτυο Mothercare έως και το Μεγάλο Σάββατο για κάθε αγορά 60 ευρώ δωρίζει 10 ευρώ, ενώ prive bazaar διοργανώνει η εισαγωγική Shop & Trade για προϊόντα των τρεχουσών συλλογών της.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v