ΗΠΑ: Φρενίτιδα για το Greek Style Yogurt

Την ώρα που το brand Greece βρίσκεται στα Τάρταρα, υποβοηθούμενο από την εσωτερική μιζέρια και το ανελέητο σφυροκόπημα των «συμμαχικών δυνάμεων», ένα ελληνικό προϊόν καταφέρνει να αναστήσει την αξιοπιστία μας διεθνώς!

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΗΠΑ: Φρενίτιδα για το Greek Style Yogurt
Την ώρα που το brand Greece βρίσκεται στα Τάρταρα, υποβοηθούμενο από την εσωτερική μιζέρια και το ανελέητο σφυροκόπημα των «συμμαχικών δυνάμεων», ένα ελληνικό προϊόν καταφέρνει να αναστήσει την αξιοπιστία μας διεθνώς!

Ο λόγος φυσικά για το Greek Style Yogurt, το προϊόν που έχει τρελάνει τους Αμερικανούς καταναλωτές και έχει αναγκάσει πολυεθνικούς κολοσσούς να αλλάξουν τη στρατηγική και τη... συνταγή τους.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα αυτό της Ben & Jerry’s, η οποία εδώ και λίγες ημέρες λανσάρει στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού νέες γεύσεις παγωτού με βάση το ελληνικό γιαούρτι. Αυτή η στρατηγική έχει τις ρίζες της προφανώς στη φρενίτιδα των Αμερικανών καταναλωτών για το Greek Style Yogurt.

Για τον λόγο αυτόν άλλωστε ο πολυεθνικός κολοσσός παγωτού, ο οποίος έχει παρουσία και στην ελληνική αγορά, αποφάσισε να καρπωθεί μέρος αυτού του νέου trend που έχει κάνει τρελή επιτυχία στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

Ο διπλασιασμός των πωλήσεων ετησίως τα τελευταία χρόνια δεν είναι και λίγο γι' αυτήν τη νέα για τους Αμερικανούς κατηγορία γιαουρτιού. Οπότε μάλλον λογικό ακούγεται ότι ακόμη ένας πολυεθνικός παίκτης αποφάσισε να επενδύσει, ή για να είμαστε πιο ακριβείς να εξαργυρώσει αυτήν την τάση.

Τη στιγμή μάλιστα όπου μεγάλη μερίδα καταναλωτών στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού αφενός αναζητά υγιεινά προϊόντα και αφετέρου είναι διατεθειμένη να πληρώσει κάτι παρά πάνω αρκεί να πειστεί ότι υπάρχει δίκαιη σχέση μεταξύ αξίας και τιμής.

Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, η Ben & Jerry’s, εδώ και λίγες ημέρες διαθέτει στην αγορά τέσσερις νέες γεύσεις παγωτού με βάση το ελληνικό γιαούρτι, με συσκευασία που παραπέμπει στην αρχαία Ελλάδα και μήνυμα στον δικτυακό της τόπο που κάνει λόγο για την Ακρόπολη... Ήδη η ανταπόκριση είναι μεγάλη και το facebook και το twitter έχουν πάρει φωτιά!

Φυσικά η Ben & Jerry’s δεν είναι η πρώτη που αξιοποιεί αυτήν τη στροφή των καταναλωτών προς το Greek Style Yogurt. Ήδη οι εταιρείες Stonyfield και Yasso διαθέτουν στην αγορά αντίστοιχα προϊόντα αλλά και smoothies με βάση το ελληνικό γιαούρτι.

Και μιας και αναφερόμαστε στο βασικό συστατικό, το Greek Style Yogurt, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί στον τοπικό Τύπο, το συγκεκριμένο προϊόν αντιπροσωπεύει το 20% των συνολικών πωλήσεων γιαουρτιού στις ΗΠΑ ή το 15% του όγκου πωλήσεων (στοιχεία αγοράς SymphonyIRI).

Μόνο τα τρία τελευταία χρόνια καταγράφεται αύξηση των πωλήσεών του κατά 100% ετησίως (στοιχεία της Nielsen), παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο προϊόν είναι ακριβότερο κατά 30-50 σεντς σε σχέση με τα συμβατικά γιαούρτια, οι πωλήσεις των οποίων πιέζονται.

Αναφορικά με τη ΦΑΓΕ, η οποία άνοιξε τη συγκεκριμένη αγορά στις ΗΠΑ, η πορεία των πωλήσεών της καταγράφει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης. Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για το σύνολο της περασμένης χρήσης -αναμένονται στο τέλος του μήνα-, ο διευθυντής marketing μιλώντας στο Food Navigator πριν από λίγες ημέρες ανέφερε ότι κατά μέσο όρο η εταιρεία έχει επιτύχει ετησίως αύξηση κατά 50% την τελευταία 10ετία.

Ο ίδιος προέβλεψε ότι η συγκεκριμένη κατηγορία έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στο μέλλον, σημειώνοντας ότι η κατά κεφαλήν κατανάλωση γιαουρτιού στις ΗΠΑ υπολείπεται της αντίστοιχης κατανάλωσης στη Δυτική Ευρώπη, αποτελώντας μόλις το ένα τρίτο από την ποσότητα που καταναλώνεται στη Γηραιά Ήπειρο.

Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό πλάνο, ύψους 120 εκατ. δολ., της ελληνικής εταιρείας, ο ίδιος σημείωσε ότι στόχος είναι να διπλασιαστεί η δυναμικότητα του εργοστασίου στο Johnstown της Νέας Υόρκης από περίπου 80.000 τόνους ανά έτος σε 160.000 τόνους, και αυτό εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε ένα - δύο χρόνια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v