Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΛΠΕ: Δεν είμαστε μονοπώλιο στο μαζούτ

Στις πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων δεν υπάρχει μονοπώλιο εκ μέρους των ΕΛ.ΠΕ., ούτε και καταχρηστικές συμπεριφορές. Η αγορά των ναυτιλιακών καυσίμων είναι ανοικτή, τονίζουν στελέχη των ΕΛΠΕ.

  • του Μιχάλη Καϊταντζίδη
ΕΛΠΕ: Δεν είμαστε μονοπώλιο στο μαζούτ
Στις πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων δεν υπάρχει μονοπώλιο εκ μέρους των ΕΛ.ΠΕ., ούτε και καταχρηστικές συμπεριφορές. Η αγορά των ναυτιλιακών καυσίμων είναι ανοικτή στον ανταγωνισμό, και οι τιμές τους στον Πειραιά από τις χαμηλότερες της Μεσογείου.

Τα παραπάνω τονίζουν αρμόδια στελέχη του ομίλου, αναφορικά με τις διαμαρτυρίες του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για υψηλές τιμές διάθεσης του ναυτιλιακού μαζούτ από τα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ.

Για το θέμα που έχει δημιουργηθεί, τα στελέχη του ομίλου τονίζουν ότι από το 2011 είχαν ειδοποιήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες ότι σταματά η διάθεση στην ελληνική αγορά του μαζούτ straight run με θείο 1,5%, καθώς διακόπτεται η λειτουργία των παλαιών μονάδων του διυλιστηρίου Ελευσίνας, το οποίο θα επαναλειτουργήσει αναβαθμισμένο και δεν θα παράγει καθόλου μαζούτ.

Ακόμη σημειώνουν ότι η Ελλάδα ήταν η μοναδική χώρα της ΕΕ στην οποία παραγόταν αυτός ο τύπος μαζούτ και διετίθετο στην αγορά ως καύσιμο ναυτιλίας. Για την κάλυψη των αναγκών της ναυτιλιακής αγοράς, τα ΕΛ.ΠΕ. διαθέτουν από φέτος εισαγόμενο μαζούτ με περιεκτικότητα σε θείο 1% το οποίο καλύπτει πλήρως όλες τις διεθνείς και εγχώριες προδιαγραφές των ναυτιλιακών καυσίμων.

Από την πλευρά των ΕΛ.ΠΕ επισημαίνουν ακόμη ότι δεν μπορούν να εξασφαλίσουν ποσότητες μαζούτ straight run χαμηλού θείου από εισαγωγές λόγω μη επαρκούς διαθεσιμότητας του στην διεθνή αγορά. Αντίθετα το μαζούτ cracked με περιεκτικότητα σε θείο 1% είναι διαθέσιμο.

Τέλος από τα ΕΛ.ΠΕ. επισημαίνουν ότι τα περιθώρια κέρδους κατά την μεταπώληση του προϊόντος είναι ελάχιστο. Παρ’ όλα ταύτα, η εταιρεία, επιδιώκοντας την επίτευξη του χαμηλότερου δυνατού κόστους καυσίμου για τη ναυτιλία, έχει ήδη προσφέρει σε όλες τις εταιρείες εμπορίας ναυτιλιακών καυσίμων που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν εισαγωγές στη χώρα μεγάλων φορτίων και να εφοδιάζουν τους πελάτες τους απευθείας χωρίς την παρεμβολή της Ελληνικά Πετρέλαια, την πρόσβαση στις δεξαμενές της Ελληνικά Πετρέλαια και την εξυπηρέτηση τους σε τιμές κόστους, και την ανάληψη της υποχρέωσης τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας για λογαριασμό τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v