Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Attica Group: Αύξηση 14,6% στα καθαρά κέρδη 9μήνου

Αύξηση της τάξης του 14,6% κατέγραψαν τα καθαρά κέρδη του ομίλου Attica Group στη διάρκεια του εννεαμήνου 2004 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ αντίθετα οι ενοποιημένες πωλήσεις ακολούθησαν αρνητική πορεία για το ίδιο διάστημα.

Attica Group: Αύξηση 14,6% στα καθαρά κέρδη 9μήνου
Αύξηση της τάξης του 14,6% κατέγραψαν τα καθαρά κέρδη του ομίλου Attica Group στη διάρκεια του εννεαμήνου 2004 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ αντίθετα οι ενοποιημένες πωλήσεις ακολούθησαν αρνητική πορεία για το ίδιο διάστημα.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, σε μια τουριστικά δύσκολη χρονιά, ο Όμιλος παρουσίασε σημαντική αύξηση των ενοποιημένων κερδών στο εννεάμηνο 2004, παρά τη μείωση των ενοποιημένων πωλήσεων κατά 5%.

Συγκεκριμένα, οι ενοποιημένες πωλήσεις ανήλθαν σε 295,4 εκατ. ευρώ (έναντι 310,0 εκατ. ευρώ) και προέρχονται από τα έσοδα της δραστηριότητος 8 πλοίων Superfast έναντι 10 το περασμένο έτος (188,5 εκατ. ευρώ) και των πλοίων Blue Star (106,9 εκατ. ευρώ).

Επιπλέον, τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 89,5 εκατ. ευρώ και προέρχονται από τη μητρική εταιρία Attica (–0,7 εκατ. ευρώ), των πλοίων Superfast ferries (60,7 εκατ. ευρώ) και Blue Star Ferries (29,5 εκατ. ευρώ).

Τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων του ομίλου, σημείωσαν αύξηση 15% στο εννεάμηνο 2004 έναντι του αντίστοιχου εννεαμήνου 2003, και ανήλθαν στα 35,2 εκατ. ευρώ με τη συμμετοχή σε αυτά των καθαρών κερδών των πλοίων Superfast ferries (36,6 εκατ. ευρώ), των Blue Star Ferries (4,5 εκατ. ευρώ) της Attica Premium (0,7 εκατ. ευρώ) και ζημίας της μητρικής Attica (6,6 εκατ. ευρώ).

Στην ανακοίνωση της Attica Group επισημαίνεται ότι τα αποτελέσματα του ομίλου περιλαμβάνουν καθαρές χρηματοοικονομικές δαπάνες 24,4 εκατ. ευρώ έναντι 25,9 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο 2003 και αποσβέσεις 29,5 εκατ. ευρώ έναντι 30,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2003, καθώς και καθαρά ανόργανα έσοδα 3,6 εκατ. ευρώ έναντι 4,1 εκατ. ευρώ το 2003.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι παράλληλα επετεύχθη μείωση κατά 16,2% του μακροπρόθεσμου χρέους του ομίλου από 918,1 εκατ. ευρώ σε 768,8 εκατ. ευρώ

Παράλληλα, τονίζεται ότι στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας, τα Superfast διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες και φορτηγά αυτοκίνητα με μερίδιο αγοράς 25,5% και 26,4% αντίστοιχα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών και φορτηγών αυτοκινήτων στις γραμμές της Αδριατικής.

Ακόμη, στη γραμμή Γερμανίας-Φινλανδίας τα Superfast VII και Superfast VIII μετέφεραν από την αρχή του έτους 150.000 επιβάτες, 36.000 φορτηγά και 40.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Στη γραμμή αυτή η Superfast Ferries διατηρεί την πρώτη θέση με ποσοστό άνω του 80% στη μεταφορά επιβατών και Ι.Χ. αυτοκινήτων.

Στη γραμμή Σκωτίας-Βελγίου τα Superfast IX και Superfast X μετέφεραν 152.000 επιβάτες, 28.500 φορτηγά και 33.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα, παρουσιάζοντας αύξηση του μεταφορικού έργου ιδιαίτερα στα φορτηγά οχήματα (αύξηση 25%) από το περασμένο έτος παρά την εκτέλεση 9% λιγότερων δρομολογίων λόγω παρατεταμένης διάρκειας της περιόδου δεξαμενισμού τους στις αρχές του έτους.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανακοίνωση, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο εταιρία Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε., στην οποία η Attica έχει ποσοστό ελέγχου 48,6%, παρουσίασε στο εννεάμηνο 2004 ενοποιημένα κέρδη προ τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) 29,5 εκατ. ευρώ (αύξηση 14,4%) με πωλήσεις 106,9 εκατ. ευρώ (αύξηση 1%) και καθαρά κέρδη Ευρώ 9,2 εκατ. (αύξηση 48,6%) με παράλληλη σημαντική μείωση του μακροπρόθεσμου χρέους του ομίλου Blue Star από 240 εκατ. ευρώ σε 213 εκατ. ευρώ (11,2%).

Η σταθερή ανοδική πορεία των αποτελεσμάτων του Ομίλου Blue Star προέρχεται κατά κύριο λόγο, σύμφωνα με την ανακοίνωση, από τη διακοπή των δρομολογίων των πλοίων Blue Horizon και Blue Sky προς Βενετία, τη σημαντική αύξηση της κίνησης της γραμμής των Δωδεκανήσων, την επιτυχή δρομολόγηση του Blue Horizon στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι καθώς και την καλή πορεία των πλοίων Blue Star Paros, Blue Star Naxos και Blue Star Ithaki στις γραμμές των Κυκλάδων.

Επίσης, στη βελτίωση των αποτελεσμάτων συνέβαλε η καλή απόδοση των πλοίων Superferry II και Seajet 2 που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Ραφήνας-Κυκλάδων.

Σημειώνεται ότι εντός του 2004, η Blue Star Ferries πώλησε τα παλαιάς κατασκευής πλοία Blue Sky ναυπηγήσεως 1974 (παρεδόθη Μάρτιο 2004), Blue Bridge ναυπηγήσεως 1976 (παρεδόθη Μάιο 2004), Cesme 1 ναυπηγήσεως 1973 (παρεδόθη Οκτώβριο 2004) και Κεφαλονιά ναυπηγήσεως 1975 (παρεδόθη Νοέμβριο 2004).

Επιπρόσθετα, η Attica Group προσβλέπει στην ανάπτυξη της δραστηριότητός της και πολύ πρόσφατα ανήγγειλε συμφωνία για την απόκτηση δύο φορτηγών-οχηματαγωγών πλοίων τα οποία από την αρχή του ερχόμενου έτους θα ενισχύσουν την μεταφορική ικανότητα του Ομίλου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v