Αλλαγή στρατηγικής από τη Yalco

Aνανέωση της φίρμας Ιωνία, αναδιάρθρωση της λιανικής παρουσίας ολόκληρου του ομίλου, δραστικές περικοπές κόστους αλλά και ενδυνάμωση της εξαγωγικής δραστηριότητας μέσω Fest, προγραμματίζει ο όμιλος Yalco μέσα στο 2011.

Αλλαγή στρατηγικής από τη Yalco
Aνανέωση της προσφάτως αποκτηθείσας λιανικής δραστηριότητας της φίρμας Ιωνία, αναδιάρθρωση της λιανικής παρουσίας ολόκληρου του ομίλου, δραστικές περικοπές κόστους αλλά και ενδυνάμωση της εξαγωγικής δραστηριότητας μέσω Fest, προγραμματίζει ο όμιλος Yalco μέσα στο 2011, επιχειρώντας να αναπληρώσει τις απώλειες που έχει υποστεί στην εσωτερική αγορά και να αντιμετωπίσει από καλύτερη βάση το 2012.

Υπενθυμίζεται ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2011, οι ζημιές του ομίλου διευρύνθηκαν στα 3,029 εκατ. ευρώ από 756.000 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρσι, ενώ και η μητρική κατέγραψε ζημίες 3,224 εκατ. ευρώ από κέρδη της τάξης των 653.000 ευρώ (μετά και τη σημαντική επιβάρυνση κατά 2,4 εκατ. ευρώ από το κλείσιμο της θυγατρικής στην Ουγγαρία).
 
Οι πωλήσεις τόσο σε επίπεδο εταιρείας, όσο και σε επίπεδο ομίλου υποχώρησαν σημαντικά καταγράφοντας μείωση 27% και 21% αντίστοιχα. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Yalco έχει προχωρήσει στη συγκέντρωση των αποθηκών του στα Οινόφυτα, ενώ ολοκληρώνει τη συγχώνευση των θυγατρικών Omnishop και Excell.

Τα δίκτυα

Ειδικά για τη φίρμα Ιωνία, της οποίας η Yalco ανέλαβε τον Απρίλιο του 2011 τη δραστηριότητα στη λιανική και στο οικιακό κομμάτι, αφού ήδη πριν διακινούσε τα είδη της φίρμας στον ξενοδοχειακό τομέα, σχεδιάζεται η ανανέωση τόσο του concept όσο και της εμφάνισης του brand (λογότυπο, συσκευασίες κ.λπ.).

Σήμερα, το δίκτυο των καταστημάτων Ιωνία απαρτίζεται από 7 εταιρικά καταστήματα, 5 franchising και shops in a shop σε πολυκαταστήματα, ενώ η Yalco, εξετάζει και το ενδεχόμενο ανανέωσης των σημείων (αντικατάσταση με πιο προβεβλημένους ή μεγαλύτερους χώρους). Σημειώνεται ότι η λιανική στον οικιακό τομέα υπολογίζεται ότι θα αντιπροσωπεύει σε ετήσια βάση το 7% - 8% του ενοποιημένου τζίρου της Yalco.

Η επανατοποθέτηση της Ιωνία στην αγορά θα κρίνει επί της ουσίας και τη μορφή του δικτύου οικιακών ειδών Omnishop, που ελέγχει η Yalco και το οποίο σήμερα έχει περιοριστεί σε 2 ιδιόκτητα καταστήματα, και shops in a shop. Η Omnishop διατηρεί και ένα μέρος χονδρικής πώλησης, ενώ τα είδη χαρακτηρίζονται διαφοροποιημένα, ωστόσο συμπληρωματικά της φίρμας Ιωνία.

Όσον αφορά τη φίρμα Habitat, μετά τη μετεγκατάσταση του καταστήματος της Γλυφάδας, σε οικονομικότερο ακίνητο, έχουν προς το παρόν παγώσει τα σχέδια επεκτάσεων σε μεγάλες πόλεις της περιφέρειας, καθώς η μητρική Habitat πέρασε σε νέους ιδιοκτήτες, την εταιρεία Home Retail Group.

Σημειώνεται ότι η Habitat είχε πουληθεί από την ΙΚΕΑ σε λονδρέζικο fund και πλέον μεταβιβάστηκε στην εξειδικευμένη εταιρεία, η οποία σύμφωνα με στελέχη της Yalco, αναμένεται να υποστηρίξει αποτελεσματικότερα τη φίρμα, τόσο στη Βρετανία όσο και στις υπόλοιπες αγορές όπου δραστηριοποιείται.

Τα προϊόντα

Πέρα από την ανάπτυξη της λιανικής της παρουσίας, στον στρατηγικό σχεδιασμό της Yalco τίθεται ως προτεραιότητα η ενδυνάμωση των εξαγωγών, αξιοποιώντας τη διείσδυση που ήδη κατέχουν τα αντικολλητικά σκεύη Fest όσο και η Ιωνία.

Σήμερα, οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 6% - 7% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών και η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι το ποσοστό αυτό θα μπορούσε να διπλασιαστεί έως το τέλος του 2012, εφόσον σκοπεύει να προωθήσει τα Fest και τα προϊόντα Ιωνία, πλην των Βαλκανίων, της ΝΑ. Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, και στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης.

Σημειώνεται ότι η μοναδική εμπορική θυγατρική του ομίλου στη Ρουμανία παρουσιάζει αύξηση πωλήσεων και το 2011, μετά το +25% το 2010, ενώ σημαντικό μέρος των πωλήσεων της (40%) αφορά σε προϊόντα της Yalco, πέρα από τα μηχανήματα και τα εργαλεία της Black&Decker και της Dewalt που αντιπροσωπεύει στην τοπική αγορά

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v