Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΤΕ: Στα 196,8 εκατ. ευρώ τα κέρδη στο 9μηνο

Στα 196,8 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη του ΟΤΕ στο Q3 καταγράφοντας άνοδο 49,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα έσοδα του Οργανισμού ανήλθαν στα 3,79 δισ., σημειώνοντας πτώση 8,7%.

ΟΤΕ: Στα 196,8 εκατ. ευρώ τα κέρδη στο 9μηνο
Στα 196,8 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη του ΟΤΕ στο γ΄ τρίμηνο καταγράφοντας άνοδο 49,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα έσοδα του Οργανισμού ανήλθαν στα 3,79 δισ., σημειώνοντας πτώση 8,7%.

Στο γ΄ τρίμηνο τα καθαρά κέρδη του ΟΤΕ διαμορφώθηκαν στα 10,4, εκατ. σημειώνοντας πτώση 17,3%.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του Γ’ τριμήνου του Ομίλου ΟΤΕ, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος κ. Mιχάλης Τσαμάζ, σημείωσε τα εξής:

«Δραστηριοποιούμενος σε αγορές που έχουν επηρεαστεί εμφανώς από σημαντικότατη οικονομική κρίση, ο Όμιλος ΟΤΕ εμφάνισε κατά το Γ’ τρίμηνο οικονομικά αποτελέσματα που επέδειξαν ανθεκτικότητα. Στην Ελλάδα, ενώ ο ρυθμός καθαρών αποσυνδέσεων στη συνολική αγορά σταθερής τηλεφωνίας επιταχύνθηκε, η απώλεια γραμμών του ΟΤΕ διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με τα προηγούμενα τρίμηνα. Παράλληλα, στην κινητή τηλεφωνία ελαττώθηκε αισθητά ο ρυθμός μείωσης των εσόδων, καθώς συνεχίστηκε η ομαλοποίηση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. Εκτός Ελλάδας, περιορίστηκε δραστικά η πτώση των συνολικών εσόδων από δραστηριότητες κινητής τηλεφωνίας, χάρη στις επιδόσεις των αγορών της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας».

Ο κ. Τσαμάζ πρόσθεσε: «Οι δυσκολίες του επιχειρηματικού περιβάλλοντος επηρεάζουν τα αποτελέσματά μας, αλλά δεν αποδυναμώνουν καθόλου την αποφασιστικότητα μας να προχωρήσουμε στις αλλαγές που είναι αναγκαίες ώστε να μετασχηματιστεί ο ΟΤΕ σε μια επιχείρηση υψηλών επιδόσεων. Εστιάζοντας στην βελτίωση των προϊόντων και υπηρεσιών και της εμπειρίας των πελατών μας, στοχεύουμε στην αύξηση της αξίας που προσφέρουμε συνολικά στον πελάτη.

Η ενοποίηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και των κέντρων τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, ο ανασχεδιασμός των καταστημάτων μας και η απλοποίηση των λογαριασμών που λαμβάνουν οι πελάτες μας είναι μερικοί από τους στόχους που έχουν ήδη επιτευχθεί. Ελέγχουμε σχολαστικά κάθε στοιχείο κόστους με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας μας, ενώ αναμένουμε οφέλη και από την νέα συλλογική σύμβαση εργασίας που υπογράφτηκε.

Δεσμευόμαστε να εντείνουμε τις προσπάθειες μας σε όλους τους τομείς που μπορούμε να ελέγξουμε, έτσι ώστε να μειώσουμε την επίδραση της κρίσης στα αποτελέσματά μας».

Σταθερή τηλεφωνία στην Ελλάδα

Στο Γ’ τρίμηνο του 2011, η απώλεια γραμμών στις δραστηριότητες του ΟΤΕ στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας ανήλθε σε σχεδόν 103.000 PSTN και ISDN γραμμές, σημειώνοντας μικρή βελτίωση σε σχέση με τη τάση των προηγούμενων τριμήνων, καθώς οι οικιακοί και επιχειρησιακοί πελάτες συνεχίζουν να επιδιώκουν τη μείωση των μη βασικών εξόδων τους. Παρόλα αυτά, η απώλεια γραμμών στο τρίμηνο οφείλεται σχεδόν κατά το ήμισυ σε καθαρές αποσυνδέσεις, μια σημαντικά μεγαλύτερη αναλογία σε σχέση με τις προηγούμενες περιόδους, αντικατοπτρίζοντας την επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης των εναλλακτικών παρόχων.

Στο τέλος Σεπτεμβρίου 2011, η συνολική αγορά ADSL στην Ελλάδα, ανήλθε σε σχεδόν 2,7 εκατομμύρια συνδρομητές, σε σχέση με 2,4 εκατομμύρια στο τέλος του Γ’ τριμήνου του 2010. Στο τρίμηνο, οι καθαρές νέες συνδέσεις της συνολικής αγοράς ήταν 42.000, λόγω της συνεχιζόμενης επίδρασης των μακροοικονομικών εξελίξεων στην ανάπτυξη της αγοράς. Για άλλη μια φορά, λόγω της αδυναμίας του να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις στην αγορά, συνέπεια των επιβαλλόμενων τιμολογιακών στρεβλώσεων, ο ΟΤΕ έχασε σχεδόν 9.300 συνδρομητές ADSL το τρίμηνο.

Κατά τη διάρκεια του τριμήνου ο ΟΤΕ υλοποίησε μια σειρά πρωτοβουλιών με στόχο την βελτιστοποίηση της επαφής με τον πελάτη. Η εταιρεία έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα ανακαίνισης των καταστημάτων που σκοπεύει να διατηρήσει (μέχρι το τέλος του χρόνου, 35 καταστήματα λιανικής, από ένα δίκτυο 135 καταστημάτων, θα έχουν αναβαθμιστεί, με το υπόλοιπα να ολοκληρώνονται μέσα στο 2012).

Από τη 1η Νοεμβρίου, η πρόσβαση σε όλα τα τηλεφωνικά κέντρα πωλήσεων και εξυπηρέτησης του ΟΤΕ γίνεται μέσω ενός ενιαίου, πανελλαδικού αριθμού, μια αλλαγή που έχει επιφέρει σχεδόν 50% μείωση στις επαναλαμβανόμενες κλήσεις, από τις πρώτες κιόλας μέρες εφαρμογής. Αντίστοιχα, ένα portal, το ote.gr, έχει αντικαταστήσει μια σειρά από sites που είχαν κοινό περιεχόμενο, ενώ έχει απλοποιηθεί και η απεικόνιση των στοιχείων του μηνιαίου λογαριασμού του ΟΤΕ. Όλες αυτές οι ενέργειες, που σχεδιάστηκαν και δοκιμάστηκαν το προηγούμενο έτος, έχουν στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη και την ενίσχυση της εικόνας του ΟΤΕ.

Τα συνολικά έσοδα της σταθερής τηλεφωνίας στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 10,3%, σημειώνοντας ένα σημαντικά βελτιωμένο ρυθμό μείωσης, σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα (Q2 2011:-15,0%, Q1 2011: -13,4%, Q4 2010:-15,8).

Τα συνολικά Λειτουργικά Έξοδα της σταθερής τηλεφωνίας Ελλάδας, εξαιρουμένων των αποσβέσεων, καθώς και των χρεώσεων που σχετίζονται με τα προγράμματα εθελούσιας αποχώρησης, ανήλθαν στα €339,9 εκατ. στο Γ’ τρίμηνο του 2011, σημειώνοντας μείωση 9,8% σε σχέση με €377,0 εκατ. το Γ’ τρίμηνο του 2010.

Το συνολικό κόστος προσωπικού (αποδοχές προσωπικού, παροχές, προβλέψεις για αποζημίωση προσωπικού και προβλέψεις για λογαριασμό νεότητας) ανήλθαν στα 34,1% των συνολικών εσόδων, στο Γ’ τρίμηνο του 2011, από 32,4% στο αντίστοιχο τρίμηνο του περασμένου έτους, αλλά χαμηλότερα σε σχέση με το Β’ τρίμηνο του 2011,που ήταν 37,2%.

Το τρίμηνο, ο ΟΤΕ συνέχισε τις προσπάθειες για μείωση του κόστους, σε όλες τις δραστηριότητές του. Πέρα από την επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση, που συμφωνήθηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου και από τα μέτρα που αναφέρθηκαν παραπάνω, τα οποία θα βελτιώσουν την αποδοτικότητα της εταιρείας και θα ενισχύσουν την πελατοκεντρική της προσέγγιση, ο ΟΤΕ σταμάτησε τη λειτουργία 71 καταστημάτων.

Προοπτικές

Για το υπόλοιπο του 2011 ο ΟΤΕ εκτιμά ότι τα έσοδα του θα συνεχίσουν να επηρεάζονται από τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες σε όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται. Στις δραστηριότητες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, αναμένεται να συνεχιστεί η σταθεροποίηση της αγοράς. Οι επιδόσεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας του Ομίλου σε άλλες χώρες θα συνεχίσουν να επιδεικνύουν ανθεκτικότητα. Τα συνεχιζόμενα μέτρα μείωσης του λειτουργικού κόστους αναμένεται να επηρεάσουν θετικά τις επιδόσεις του Ομίλου.

Oι πρώτες αντιδράσεις των αναλυτών

Καλύτερο των εκτιμήσεων ήταν το γ΄ τρίμηνο του Οργανισμού αναφέρει η Morgan Stanley σε σχετική έκθεση (10/11) στην οποία διατηρεί την τιμή-στόχο των 8 ευρώ και τη σύσταση overweight.

H κερδοφορία του ΟΤΕ παρουσιάζει βελτίωση, επισημαίνει ο διεθνής οίκος, τονίζοντας ωστόσο πως τα μακροοικονομικά στοιχεία της Ελλάδας κυριαρχούν.

Από την πλευρά της η Deutsche Bank παρατηρεί ότι τα αποτελέσματα του ΟΤΕ δείχνουν βελτίωση των τάσεων, ιδιαίτερα στην Ελλάδα. Ο διεθνής οίκος διατηρεί την τιμή των 6 ευρώ και τη σύσταση Hold για τη μετοχή της εισηγμένης

* Δείτε αναλυτικά τα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΤΕ στη δεξιά στήλη: "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v