Σαράντης: Από το εξωτερικό η ανάπτυξη

Επιδείνωση των πωλήσεων στην εσωτερική αγορά, οι οποίες μόνο μερικώς ισοφαρίζονται από τις επιδόσεις των αγορών στη ΝΑ. Ευρώπη, αντιμετωπίζει ο όμιλος Σαράντη.

Σαράντης: Από το εξωτερικό η ανάπτυξη
 Επιδείνωση των πωλήσεων στην εσωτερική αγορά, οι οποίες μόνο μερικώς ισοφαρίζονται από τις επιδόσεις των αγορών στη ΝΑ. Ευρώπη, αντιμετωπίζει ο όμιλος Σαράντη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πτώση πωλήσεων στην Ελλάδα αγγίζει στο τέλος του εννεαμήνου διψήφιο ποσοστό, την ώρα όπου σε ενοποιημένη βάση το εξωτερικό τρέχει με ρυθμούς αύξησης των πωλήσεων της τάξεως του 3% - 4%.

Σε κάθε περίπτωση, ο όμιλος αναμένει κάποια σταθεροποίηση πωλήσεων λόγω της αντιστάθμισης από το εξωτερικό, καθώς και μικρή βελτίωση των περιθωρίων κέρδους, λόγω των σταθερών εξόδων και της έλλειψης έκτακτων δαπανών (ποσά που βάρυναν τη χρήση του 2010 αφορούσαν αποζημιώσεις για τη μείωση του προσωπικού).

Η Σαράντης εξακολουθεί να ποντάρει τη μελλοντική της ανάπτυξη στις αγορές της ΝΑ. Ευρώπης, οι οποίες αντικατοπτρίζουν μαζί με την εγχώρια αγορά μια κρίσιμη μάζα 110 εκατ. καταναλωτών.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 80% των πωλήσεών του θα φθάσει την προσεχή τριετία να προέρχεται από τη ΝΑ. Ευρώπη, έναντι ποσοστού 65% που είναι σήμερα. Για το 2011, μάλιστα, ο όμιλος προϋπολόγιζε ότι το μικτό περιθώριο από 5,5% το 2010 θα ανέλθει στο 6% το 2011 στις αγορές του εξωτερικού, ως απόρροια του αυξανόμενου τζίρου.

Υπολογίζεται ειδικότερα να αυξηθεί κατά 7% μέσα στο τρέχον έτος, με το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αύξησης να αφορά την οργανική ανάπτυξη και μόλις το 1% την πιθανή συναλλαγματική εύνοια.

Αντίθετα, η πρόβλεψη για την εσωτερική αγορά είχε ήδη από την αρχή της χρήσης αρνητικό πρόσημο. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς και τις παραδοχές που έλαβε υπόψη το management του ομίλου και διατύπωσε τον περασμένο Απρίλιο για την πρόβλεψη μεγεθών της τρέχουσας χρήσης, οι πωλήσεις στην Ελλάδα θα υποχωρούσαν κατά 5,5% - 6% μέσα στο 2011.

Οι μέχρι στιγμής ενδείξεις του εννεαμήνου ξεπερνούν την παραπάνω πρόβλεψη, ωστόσο σημειώνεται ότι ο όμιλος παραδοσιακά ποντάρει στο δ΄ τρίμηνο της χρήσης, το οποίο είναι το εμπορικότερο της χρονιάς, προκειμένου να αντισταθμίσει την εικόνα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v