Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

MLS: Σύστημα διαχείρισης στόλου e-Taxi στην Κρήτη

Το πρώτο σύστημα αυτοματοποιημένης διαχείρισης στόλου ταξί και πλοήγησης στην Ελλάδα, με τη χρήση του πλοηγού MLS Navigator της MLS Πληροφορική, εγκαινιάστηκε την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2004, στο Ηράκλειο Κρήτης, από τον υφυπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Αναστάσιο Νεράντζη.

MLS: Σύστημα διαχείρισης στόλου e-Taxi στην Κρήτη
Το πρώτο σύστημα αυτοματοποιημένης διαχείρισης στόλου ταξί και πλοήγησης στην Ελλάδα, με τη χρήση του πλοηγού MLS Navigator της MLS Πληροφορική, εγκαινιάστηκε την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2004, στο Ηράκλειο Κρήτης, από τον υφυπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Αναστάσιο Νεράντζη.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η υλοποίηση του συστήματος πραγματοποιήθηκε από την MLS Πληροφορική, η οποία σε συνεργασία με την DataTronics Ε.Π.Ε, που εδρεύει στο Ηράκλειο Κρήτης, εγκατέστησε αυτόματους πλοηγούς MLS Navigator NAV 233MP3 σε όλα τα ταξί του Αστικού Προμηθευτικού Συνεταιρισμού Ραδιοταξί Ηρακλείου.

Η συνολική επιδότηση του έργου, το οποίο αποπληρώθηκε μετά την τελετή των εγκαινίων, ανήλθε σε 1.150.000 ευρώ.

Όπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, η ανάπτυξη του συστήματος, το οποίο παρουσίασε στην τελετή των εγκαινίων ο πρόεδρος του συνεταιρισμού Ραδιοταξί Ηρακλείου κ. Κώστας Αρβανίτης, χρηματοδοτήθηκε από το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, στο πλαίσιο σχετικού προγράμματος αναβάθμισης του στόλου των ταξί στην Ελλάδα, με απώτερο σκοπό την εξυπηρέτηση του πολίτη δια μέσω της υιοθέτησης λύσεων υψηλής τεχνολογίας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από την εγκατάσταση του συστήματος έως σήμερα εξυπηρετήθηκαν γρήγορα και άνετα 100.000 πελάτες. Τις πρώτες τρεις εβδομάδες του Οκτωβρίου εξυπηρετήθηκαν 38.000 πελάτες, ενώ μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται ότι θα εξυπηρετηθούν 50.000 πελάτες.

Αντίστοιχα, αναφέρεται, ότι από την έως σήμερα λειτουργία του συστήματος, τα μέλη του συνεταιρισμού Ραδιοταξί είχαν έσοδα, μόνο από το κόμιστρο της τηλεφωνικής κλήσης, ίσα με το 10% της αξίας του συστήματος.

Ταυτόχρονα, σημειώθηκαν και τα οφέλη για το επιβατικό κοινό, τα οποία ήταν εμφανή από τις πρώτες μέρες λειτουργίας του συστήματος, καθώς μειώθηκε σημαντικά ο χρόνος αναμονής τόσο στη γραμμή, και ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής όπου η ζήτηση είναι αυξημένη, όσο και ο χρόνος αναμονής μέχρι την έλευση του καλούμενου ταξί.

Ο χρόνος αυτός αναμένεται να μειωθεί ακόμη περισσότερο με την εξοικείωση του κοινού στη χρήση της τεχνολογίας αναγνώρισης φωνής.

Με τη χρήση του NAV 233MP3 και του λογισμικού πλοήγησης της MLS Πληροφορική και του λογισμικού αυτομ ατοποιημένης διαχείρισης κλήσεων e-TAXI που αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου στο Ηράκλειο από την εταιρία DataTronics Ε.Π.Ε. και τους συνεργάτες, πραγματοποιείται αυτόματα η ανάθεση της κλήσης στο Ραδιοταξί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του συνεταιρισμού.

Επίσης, τονίζεται, πως σε περίπτωση που ο οδηγός δεν γνωρίζει που ακριβώς βρίσκεται η διεύθυνση προορισμού του επιβάτη, το σύστημα πλοήγησης αναλαμβάνει να τον οδηγήσει φωνητικά στον προορισμό του με ακρίβεια και με ασφάλεια π.χ. ”στο επόμενο στρίψτε δεξιά”, λαμβάνοντας υπόψη δρόμους, μονόδρομους, νησίδες, απαγορευτικά σήματα κλπ, σε αντίθεση με άλλα συστήματα που δεν παρέχουν τόσο αναλυτική πληροφορία.

Τέλος, ο πλοηγός έχει ενσωματωμένες τις διευθύνσεις πολλών σημείων ενδιαφέροντος όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια, νοσοκομεία, αξιοθέατα κλπ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v