Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κόντρα στην ύφεση τα αφορολόγητα

Ίσως ο μοναδικός τομέας του εγχώριου λιανεμπορίου που γνώρισε αύξηση στο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης υπήρξε εκείνος του ταξιδιωτικού εμπορίου, με την πρώην ΚΑΕ  να παρουσιάζει άνοδο πωλήσεων 13%.

Κόντρα στην ύφεση τα αφορολόγητα
Ίσως ο μοναδικός τομέας του εγχώριου λιανεμπορίου που γνώρισε αύξηση στο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης υπήρξε εκείνος του ταξιδιωτικού εμπορίου, με την πρώην ΚΑΕ (συγχωνευμένη πλέον στον όμιλο Folli Follie) να παρουσιάζει άνοδο πωλήσεων 13% και σημαντική προ φόρων κερδοφορία.

Η συγκεκριμένη επίδοση, μάλιστα, ξεπέρασε τη μέση αύξηση της επιβατικής κίνησης, η οποία στο α΄ εξάμηνο του 2011 διαμορφώθηκε στο 4,9% (η εγχώρια επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά 15% και η διεθνής προσέλευση αυξήθηκε σε ποσοστό 20,92%).

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο και γενικό διευθυντή του ομίλου Folli Follie, κ.Γιώργο Βελέντζα, τα παραπάνω αποτελέσματα προήλθαν κατά κύριο λόγο από την ανάπτυξη των εμπορικών εργασιών, καθώς ο τομέας των αφορολόγητων καυσίμων, στον οποίο ο όμιλος ενεργοποιήθηκε μόλις στο β΄ τρίμηνο του 2011, πρόσφερε τζίρο της τάξεως των 4 εκατ.ε υρώ.

Παρά την υποχώρηση της κίνησης στο "Ελ. Βενιζέλος", που αποτελεί και τη ναυαρχίδα της παρουσίας των ΚΑΕ στην επικράτεια, με συμμετοχή που ξεπερνά το 25% στον συνολικό κύκλο εργασιών, τα υπόλοιπα σημεία σε επαρχιακά αεροδρόμια, λιμάνια και σύνορα υπεραπέδωσαν, εξυπηρετώντας την αύξηση των πωλήσεων.

Η απόδοση ανά επιβάτη στο α΄ εξάμηνο του 2011 παρουσίασε αύξηση κατά 12,54%, ενώ ανά πελάτη η αύξηση άγγιξε το 8%. Η δε διείσδυση αυξήθηκε κατά 4,3% και διαμορφώθηκε στο α΄ εξάμηνο του 2011 στο 26,45%.

Σύμφωνα με τον κ. Βελέντζα, η παραπάνω εξέλιξη ευνοήθηκε από την αύξηση της προσέλευσης τουριστών υψηλών εισοδημάτων από τρίτες χώρες εκτός Ε.Ε. αλλά και από την ενεργή διαχείριση του εμπορικού δικτύου των ΚΑΕ.
 
Εκτός από τον διαρκή εμπλουτισμό του προϊοντικού μίγματος, μέσα στο 2011 πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις 6 εκατ. ευρώ, με στόχους την επέκταση υφιστάμενων καταστημάτων του ομίλου αλλά και την προσθήκη νέων σε νευραλγικά σημεία. Παράλληλα, συνεχίζεται η προσπάθεια συγκράτησης του λειτουργικού κόστους με διαπραγματεύσεις για τη μείωση των μισθωμάτων και μετρήσεις αποδοτικότητας.

Σημειώνεται ότι στο γ΄ τρίμηνο -το οποίο είναι και η δυνατή εμπορική περίοδος για τα αφορολόγητα- οι ενδείξεις είναι εξίσου θετικές και ο Ιούλιος και ο Αύγουστος κινούνται πάνω από τον μέσο όρο του α΄ εξαμήνου.

Στο γ΄ τρίμηνο ξεκίνησε η λειτουργία του νέου σταθμού καυσίμων στους Ευζώνους και στο δ΄ τρίμηνο θα ξεκινήσει η λειτουργία του σταθμού καυσίμων στον μεθοριακό σταθμό της Κακαβιάς. Αυτά τα δύο σημεία αναμένεται να ενισχύσουν το δ΄ τρίμηνο της χρήσης.

Επίσης, ο όμιλος προγραμματίζει νέες επενδύσεις για το 2012, ώστε να δημιουργήσει αφορολόγητα καταστήματα και σε άλλες περιοχές της χώρας, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζει να διεκδικεί τη διαχείριση μαρινών. Έχει ήδη καταθέσει οικονομική προσφορά για τη Μαρίνα του Αστέρα, ενώ διεκδικεί μαζί με τον τουρκικό όμιλο Κοτς και τη διαχείριση της Μαρίνας της Λέσβου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v