Frigoglass: Επενδύσεις 27 εκατ. στο β΄ εξάμηνο

Eπενδύσεις ύψους 38 εκατ. έχει προγραμματίσει για το 2011 η Frigoglass, η οποία το πρώτο εξάμηνο του έτους υλοποίησε επενδύσεις 10,9 εκατ. Για το τρέχον εξάμηνο, τα προς επένδυση κεφάλαια ανέρχονται στα 27 εκατ.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Frigoglass: Επενδύσεις 27 εκατ. στο β΄ εξάμηνο
Eπενδύσεις ύψους 38 εκατ. ευρώ έχει προγραμματίσει για τη φετινή χρονιά η Frigoglass, η οποία το πρώτο εξάμηνο του έτους υλοποίησε επενδύσεις 10,9 εκατ. ευρώ.

Για το τρέχον εξάμηνο, τα προς επένδυση κεφάλαια ανέρχονται στα 27 εκατ. ευρώ και θα διατεθούν για τη μεγαλύτερη ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας και αποδοτικότητας του τομέα επαγγελματικής ψύξης και για την αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού του κλάδου υαλουργίας.

Σημειώνεται πως οι φετινές κεφαλαιουχικές δαπάνες που έχουν προγραμματιστεί είναι αυξημένες κατά 24,18% σε σχέση με τις επενδύσεις 30,1 εκατ. ευρώ που υλοποίησε πέρυσι ο όμιλος.

Υπενθυμίζεται πως το 2010 το μεγαλύτερο μέρος των κεφαλαιακών δαπανών -15,8 εκατ. ευρώ- το απορρόφησε ο κλάδος της επαγγελματικής ψύξης για τη δημιουργία νέων προϊόντων, για μηχανήματα, εξοπλισμό και για την ενσωμάτωση της Frigoglass North America, ενώ τα υπόλοιπα κεφάλαια -14,8 εκατ. ευρώ- κατευθύνθηκαν στην προγραμματισμένη επισκευή ενός από τους φούρνους στη Νιγηρία και σε μηχανήματα και εξοπλισμό.

--- Οι προοπτικές

Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές, για το δεύτερο εξάμηνο η διοίκηση του ομίλου αναμένει ότι θα αντικατοπτρίζει τη συνήθη εποχικότητα, ενώ η τάση στη δυτική Ευρώπη πιστεύει πως θα συνεχίσει να είναι θετική, αλλά με χαμηλότερους ρυθμούς, και στην Αφρική θα παρουσιάσει θετική απόδοση.

Ωστόσο, η διοίκηση της Frigoglass παραμένει επιφυλακτική σχετικά με τις οικονομικές εξελίξεις και την επιδείνωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης σε βασικές αγορές. Παρ’ όλα αυτά, είναι πεπεισμένη για τις προοπτικές ανάπτυξης λόγω της ηγετικής παρουσίας του ομίλου στην αγορά και της παγκόσμιας παρουσίας του.

Για τον λόγο αυτόν, άλλωστε, εκτιμάται πως οι μακροπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν θετικές, δεδομένων της θέσης του στην αγορά, της ευρείας γεωγραφικής διασποράς και της ισχυρής σχέσης με κορυφαίες εταιρείες ποτών και αναψυκτικών.

Σημειώνεται ότι το πρώτο εξάμηνο του έτους, με μερίδιο 30,2% επί των συνολικών πωλήσεων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης της Frigoglass, η Coca Cola 3E υπήρξε ένας από τους βασικούς πελάτες της. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της προς την Coca Cola 3E το συγκεκριμένο διάστημα σημείωσαν άνοδο της τάξεως του 207,4% κι άγγιξαν τα 83,5 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις προς τους άλλους εμφιαλωτές της Coca Cola μειώθηκαν κατά 8%, στα 78,7 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 28,5% των πωλήσεων του κλάδου. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις προς τις ζυθοποιίες, σημείωσαν άνοδο σε ποσοστό 57,8% και διαμορφώθηκαν στα 68 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 24,6% των πωλήσεων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης, ενώ προς τους άλλους πελάτες της Frigoglass οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 5,3%, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 16,6% των πωλήσεων του κλάδου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v