Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέα προϊόντα η άμυνα των εταιριών καλλυντικών

Άνοιγμα σε νέες προϊοντικές κατηγορίες αλλά και στροφή στο εξωτερικό προκειμένου να αναπληρώσουν τις απώλειες που υφίστανται στην εγχώρια αγορά όπου η πτώση της ζήτησης εντείνεται πραγματοποιούν οι εταιρίες καλλυντικών.

Νέα προϊόντα η άμυνα των εταιριών καλλυντικών
Άνοιγμα σε νέες προϊοντικές κατηγορίες αλλά και στροφή στο εξωτερικό προκειμένου να αναπληρώσουν τις απώλειες που υφίστανται στην εγχώρια αγορά, όπου η πτώση της ζήτησης εντείνεται, πραγματοποιούν οι ελληνικές εταιρίες καλλυντικών.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ICAP, η πτώση στη λιανική καλλυντικών κυμάνθηκε στο 5% - 10% το 2010 (αναλόγως τις κατηγορίες), ενώ οι προβλέψεις για το τρέχον έτος συνεχίζουν να είναι αρνητικές, διαψεύδοντας το θεώρημα περί αντίστασης των ειδών καλλυντικών και του ανοδικού δείκτη του κραγιόν σε περιόδους ύφεσης.

Ειδικότερα, ο όμιλος Σαράντη συνεχίζει να υποστηρίζει τη στρατηγική ενίσχυσης της παρουσίας του στις αγορές της ΝΑ. Ευρώπης, προετοιμάζοντας εξαγορές, κάποιες εκ των οποίων αφορούν και σε εταιρίες καλλυντικών.

Παράλληλα, ο όμιλος αξιοποιεί τα προϊόντα της ήδη εξαγορασθείσας το 2010 ρουμανικής εταιρίας καλλυντικών Elmiplant, τα οποία λανσάρει και στην ελληνική αγορά super market, δεδομένης της χαμηλής τιμής τους.

Επίσης, αναμένει την απόδοση της εξαγοράς του πολωνικού σήματος καλλυντικών Kolastyna, το οποίο απέκτησε στα μέσα του 2010, ενώ προετοιμάζει το λανσάρισμα μιας νέας φίρμας καλλυντικών στην Ελλάδα και ειδικότερα στην αγορά του φαρμακείου, με ορίζοντα το 2012.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ομίλου για το 2011, η εσωτερική αγορά θα παρουσιάσει κάμψη της τάξεως του 5,5% - 6%, ενώ αντίθετα η δραστηριότητά του στη ΝΑ. Ευρώπη αναμένεται να αυξηθεί σε επίπεδο τζίρου κατά 7% (6% οργανική ανάπτυξη και 1% από νομισματικές διαφορές).

Καθοδικές εκτιμήσεις διατύπωσε ο όμιλος και για τη μικτή εταιρία με την Estee Lauder, για την οποία υπολογίζεται ότι το 2011 θα παρουσιάσει μειωμένες πωλήσεις στα 4,4 εκατ. ευρώ από 5,2 εκατ. ευρώ το 2010.

Στραμμένη στο εξωτερικό αλλά και στη δημιουργία νέων προϊοντικών σειρών είναι η προσοχή και των εταιριών φυσικών καλλυντικών.

Ενισχυμένη με νέο management και τη συνδρομή στρατηγικού επενδυτή, η Κορρές στρέφεται στην περαιτέρω ανάπτυξη της φίρμας στις διεθνείς αγορές, στην είσοδό της σε νέες προϊοντικές κατηγορίες αλλά και στην εντατικοποίηση των εργασιών του τομέα έρευνας και ανάπτυξης νέων προϊόντων.

Σύμφωνα με τον κ. Κορρέ, η τάση υπέρ των φυσικών καλλυντικών προϊόντων στο εξωτερικό είναι δεδομένη και αυτά μάλιστα αποτελούν το 30% της παγκόσμιας αγοράς καλλυντικών.

Έτσι, πέρα από τα 75 σημεία πώλησης που διαθέτει η εταιρία στο εξωτερικό, ο στόχος για το 2011 είναι η ενδυνάμωση της παρουσίας της στις αγορές της Ισπανίας, της Γερμανίας και της Ρωσίας, όπου πιστεύεται ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια.
 
Επιπλέον, η Κορρές, η οποία το 2010 παρουσίασε αύξηση εξαγωγών κατά 3,6%, με αποτέλεσμα το 36% του τζίρου της να αντικατοπτρίζει διεθνείς πωλήσεις, ενεργοποίησε επισήμως τη συμμαχία που έχει συνάψει με τον πολυεθνικό κολοσσό Johnson & Johnson.

Έτσι, από την 1η Ιουνίου η αμερικανική εταιρία ανέλαβε αποκλειστικά να προωθεί στις ΗΠΑ και στον Καναδά τα προϊόντα της Κορρές αλλά και να παρασκευάζει τον κύριο όγκο αυτών σε δικές της εγκαταστάσεις (το 80%), ενώ το υπόλοιπο 20% θα συνεχίσει σε πρώτη φάση να εξάγεται από την Ελλάδα.

Παράλληλα, συνεχίζεται το ερευνητικό έργο της εταιρίας, όπου ηγείται ο κ. Γ. Κορρές και το οποίο σκοπεύει να αξιοποιήσει τις σχέσεις με επιλεγμένους καλλιεργητές βοτάνων για την παραγωγή νέων προϊόντων.

Ήδη η εταιρία λανσάρει στην ελληνική αγορά μια νέα σειρά βιταμινούχων σκευασμάτων, η οποία αποτελείται προς το παρόν από 8 κωδικούς, που αναμένεται να αυξηθούν σύντομα. Όσον αφορά στις οικονομικές επιδόσεις, η εταιρία, βάσει των ενδείξεων που διαθέτει, εκτιμά ότι στο εξάμηνο της χρήσης οι πωλήσεις θα εμφανιστούν βελτιωμένες, καθώς το β΄ τρίμηνο υπήρξε σαφώς καλύτερο του α΄ τριμήνου.

Νέα απόπειρα διείσδυσης στις απαιτητικές αγορές της Ασίας επιχειρεί και η εταιρία φυσικών καλλυντικών Apivita. Έπειτα από μια προσπάθεια τοποθέτησης των προϊόντων της στην Κορέα και σε όμορες αγορές, επιχειρεί το άνοιγμα στην Ιαπωνία, διαλέγοντας καταστήματα προβολής στα οποία θα ενταχθούν τα καλλυντικά Apivita, ενώ σχεδιάζεται και η παρουσίασή τους σε μονοθεματικό κεντρικό κατάστημα.

Πέραν της Ιαπωνίας, η Apivita, σε συνεργασία με τοπικό αντιπρόσωπο, στα τέλη του 2010 ξεκίνησε το άνοιγμα στη Ρωσία, όπου τα προϊόντα τοποθετήθηκαν σε κεντρικά καταστήματα εντός πολυτελών malls, ενώ εξετάζεται και η διείσδυση στα φαρμακεία.

Εκτός των νέων προοπτικών, η Apivita συνεχίζει να υποστηρίζει την ανάπτυξή της στο εξωτερικό στις περίπου 20 υφιστάμενες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται και όπου κατευθύνεται το 15% περίπου του κύκλου εργασιών της.

Για παράδειγμα, η Apivita δίνει έμφαση στην επένδυση στην Ισπανία, ενώ αναδιοργανώνει την παρουσία της στις ΗΠΑ, όπου η διείσδυση χαρακτηρίζεται δύσκολη υπόθεση. Τέλος, σημειώνεται ότι προετοιμάζει σε συνεργασία με την ελληνική φαρμακευτική εταιρία Pharmaten την παρουσίαση μιας σειράς βιταμινούχων σκευασμάτων. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v