Σαράντης: Άμεσες συνέργειες από τις νέες εξαγορές

Σε νέα, αλλά συμπληρωματική κατηγορία προϊόντων, αυτήν των οικιακών εργαλείων καθαρισμού, εισέρχεται ο όμιλος Σαράντη, ο οποίος προσδοκά ουσιαστική απόδοση από τη νέα δραστηριότητα το 2012.

Σαράντης: Άμεσες συνέργειες από τις νέες εξαγορές
Σε νέα, αλλά συμπληρωματική κατηγορία προϊόντων, αυτήν των οικιακών εργαλείων καθαρισμού, εισέρχεται ο όμιλος Σαράντη, ο οποίος προσδοκά ουσιαστική απόδοση από τη νέα δραστηριότητα το 2012.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η συγκεκριμένη κατηγορία ειδών αφενός ενισχύει την κρίσιμη μάζα των προϊόντων που διακινεί ανά αγορά στη ΝΑ. Ευρώπη και αφετέρου παρουσιάζει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης αφού στα συγκεκριμένα είδη ο ανταγωνισμός είναι μικρός χωρίς τη δραστηριοποίηση μεγάλων εμπορικών σημάτων ή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Έτσι, μετά την επιτυχημένη είσοδο στην αγορά των οικιακών εργαλείων καθαρισμού στην Πολωνία με ιδιοπαραγόμενα προϊόντα, όπου ο όμιλος κατέκτησε αμέσως μερίδιο 35%, ελήφθη η απόφαση μεγαλύτερης δραστηριοποίησης στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Στα τέλη Μαΐου ο όμιλος προχώρησε στην εξαγορά του εμπορικού σήματος Domet στην Ουγγαρία, ενώ πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά και του σήματος Topstar στη Σερβία. Το μεν Domet, το οποίο παρουσίασε πωλήσεις 3,2 εκατ. ευρώ το 2010, εκτιμάται ότι μπορεί σύντομα να αυξήσει κατά 50% τις πωλήσεις του από την τοπική θυγατρική της Σαράντης. Τα προϊόντα Topstar σημείωσαν πωλήσεις περίπου 4 εκατ. ευρώ το 2010, ενώ ο όμιλος αναμένει συνεισφορά στο ΕΒΙΤ της τάξεως του 16% μετά τις συνέργειες.

Πέραν των παραπάνω κινήσεων, ο όμιλος σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί μέσω της συγκεκριμένης γκάμας ειδών και στις υπόλοιπες αγορές όπου διαθέτει δίκτυο και θυγατρικές, μέσω είτε ιδιοπαραγώμενων προϊόντων είτε αντίστοιχων εξαγορών επώνυμων σημάτων.

Εκτός των νέων αυτών κινήσεων, οι οποίες υπολογίζεται ότι θα αποδώσουν αμέσως συνέργειες γιατί θα προστεθούν στις υφιστάμενες υποδομές του ομίλου, χωρίς να δημιουργήσουν μεγάλα νέα κόστη, ο όμιλος εξακολουθεί να ποντάρει τη μελλοντική του ανάπτυξη στις αγορές της ΝΑ. Ευρώπης, οι οποίες αντιστοιχούν μαζί με την εγχώρια αγορά σε μια κρίσιμη μάζα 110 εκατ. καταναλωτών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 80% των πωλήσεών του θα φθάσει την προσεχή τριετία να προέρχεται από τη ΝΑ. Ευρώπη έναντι ποσοστού 65% που είναι σήμερα.

Θετικές εκτιμήσεις διατυπώνονται και για τα περιθώρια κέρδους από τις δραστηριότητες του εξωτερικού, καθώς προβλέπεται ότι το μικτό περιθώριο από 5,5% το 2010 θα ανέλθει σε 6% το 2011, ως απόρροια του αυξανόμενου τζίρου. Αυτός, ειδικότερα, υπολογίζεται να αυξηθεί κατά 7% στο τρέχον έτος και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αύξησης υπολογίζεται πως θα αφορά στην οργανική ανάπτυξη και μόλις το 1% σε πιθανή συναλλαγματική εύνοια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v