YALCO: Lifting στη φίρμα Ιωνία

Την ανανέωση της λιανικής δραστηριότητας της Ιωνίας, την αναδιάρθρωση της λιανικής ολόκληρου του ομίλου και την ενδυνάμωση της εξαγωγικής δραστηριότητας μέσω Fest προγραμματίζει για το 2011 ο όμιλος Yalco.

YALCO: Lifting στη φίρμα Ιωνία
Ανανέωση της φίρμας Ιωνία, που απέκτησε πρόσφατα, αναδιάρθρωση της λιανικής παρουσίας ολόκληρου του ομίλου αλλά και ενδυνάμωση της εξαγωγικής δραστηριότητας μέσω των Fest προγραμματίζει ο όμιλος Yalco για το 2011, επιχειρώντας να αναπληρώσει τις απώλειες που έχει υποστεί στην εσωτερική αγορά.

Υπενθυμίζεται ότι στο α΄ τρίμηνο της χρήσης οι ενοποιημένες πωλήσεις υποχώρησαν στα 9,2 εκατ. ευρώ, από 11 εκατ. ευρώ περίπου το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010, ενώ οι μετά φόρων ζημίες συγκρατήθηκαν ελαφρώς μειωμένες στο 1,310 εκατ. ευρώ, από 1,331 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο αποτελεσμάτων EBITDA, οι ζημίες του ομίλου περιορίστηκαν σημαντικά στις 341 χιλ. ευρώ από 446 χιλ. ευρώ πέρυσι, ως αποτέλεσμα των περικοπών στα κόστη λειτουργίας και διάθεσης. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Yalco έχει προχωρήσει στη συγκέντρωση των αποθηκών του στα Οινόφυτα κι έχει ολοκληρώσει τη συγχώνευση των θυγατρικών Omnishop και Excel.

Όσον αφορά στο β΄ τρίμηνο της χρήσης, το οποίο ολοκληρώθηκε πρόσφατα, σε επίπεδο πωλήσεων οι απώλειες περιορίστηκαν στο 15% έναντι του αντίστοιχου εξαμήνου του 2010.

Για τη φίρμα Ιωνία, της οποίας η Yalco ανέλαβε τον Απρίλιο τη δραστηριότητα στη λιανική και στο οικιακό κομμάτι (ήδη διακινούσε τα είδη της φίρμας στον ξενοδοχειακό τομέα), σχεδιάζεται η ανανέωση τόσο του concept όσο και της εμφάνισης του brand (λογότυπο, συσκευασίες κτλ).

Σήμερα το δίκτυο των καταστημάτων Ιωνία απαρτίζεται από 7 εταιρικά καταστήματα, 5 franchising και shops in a shop σε πολυκαταστήματα. Η Yalco εξετάζει και το ενδεχόμενο ανανέωσης των σημείων (μετεγκατάσταση σε πιο προβεβλημένους ή μεγαλύτερους χώρους). Σημειώνεται δε ότι η λιανική στον οικιακό τομέα υπολογίζεται ότι θα αντιπροσωπεύει σε ετήσια βάση το 7% - 8% του ενοποιημένου τζίρου της Yalco.

Η επανατοποθέτηση της Ιωνίας στην αγορά θα κρίνει εν πολλοίς και τη μορφή του δικτύου οικιακών ειδών Omnishop που ελέγχει η Yalco και σήμερα έχει περιοριστεί σε 2 ιδιόκτητα καταστήματα και shops in a shop. Η Omnishop διατηρεί και ένα μέρος χονδρικής πώλησης, ενώ τα είδη χαρακτηρίζονται διαφοροποιημένα μεν, ωστόσο συμπληρωματικά της φίρμας Ιωνία.

Όσον αφορά στη φίρμα Habitat, ύστερα από τη μετεγκατάσταση του καταστήματος της Γλυφάδας σε οικονομικότερο ακίνητο, έχουν προς το παρόν παγώσει τα σχέδια επεκτάσεων σε μεγάλες πόλεις της περιφέρειας γιατί η μητρική Habitat πέρασε σε νέους ιδιοκτήτες, στην εταιρία Home Retail Group. Σημειώνεται ότι η Habitat είχε πουληθεί από την ΙΚΕΑ σε λονδρέζικο fund και πλέον μεταβιβάστηκε στην εξειδικευμένη εταιρία, η οποία σύμφωνα με στελέχη της Yalco αναμένεται να υποστηρίξει αποτελεσματικότερα τη φίρμα τόσο στη Βρετανία όσο και στις υπόλοιπες αγορές όπου δραστηριοποιείται.

Πέρα από την ανάπτυξη της λιανικής της παρουσίας, στον στρατηγικό σχεδιασμό της Yalco τίθεται ως προτεραιότητα η ενδυνάμωση των εξαγωγών, αξιοποιώντας τη διείσδυση που ήδη κατέχουν τα αντικολλητικά σκεύη Fest και η Ιωνία. Σήμερα οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 6% - 7% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών και η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι το ποσοστό αυτό θα μπορούσε να διπλασιαστεί έως το τέλος του 2012, εφόσον σκοπεύει να προωθήσει τα Fest και τα προϊόντα Ιωνία, πέραν των Βαλκανίων, της ΝΑ. Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, και στις αγορές της δυτικής Ευρώπης.

Σημειώνεται ότι η μοναδική εμπορική θυγατρική του ομίλου στη Ρουμανία, παρουσιάζει αύξηση πωλήσεων και το 2011 έπειτα από το +25% στις πωλήσεις της το 2010. Σημαντικό μέρος των πωλήσεών της (το 40%) αφορά σε προϊόντα της Yalco, πέρα από τα μηχανήματα και τα εργαλεία της Black&Decker και της Dewalt που αντιπροσωπεύει στην τοπική αγορά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v