Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μ.Τσαμάζ (OTE): Εμπόδιο η μονιμότητα

H ανάγκη μείωσης του υψηλού κόστους προσωπικού του ΟΤΕ ήταν το βασικό μήνυμα που έστειλε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού κ. Τσαμάζ κατά την τηλεδιάσκεψη.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Μ.Τσαμάζ (OTE): Εμπόδιο η μονιμότητα
H ανάγκη μείωσης του υψηλού κόστους προσωπικού του ΟΤΕ ήταν το βασικό μήνυμα που έστειλε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού κ. Τσαμάζ κατά την τηλεδιάσκεψη για τον σχολιασμό των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου του 2011 που ολοκληρώθηκε πριν από λίγο.

Ο κ. Τσαμάζ τόνισε ότι το κόστος προσωπικού αποτελεί το 74% του συνόλου των λειτουργικών εξόδων του ΟΤΕ και απορροφά το 37% εσόδων του ενώ σημείωσε ότι η μονιμότητα των υπαλλήλων αποτελεί ουσιαστικά το κυριότερο πρόβλημα εξαιτίας το οποίου ο ΟΤΕ δεν μπορεί να περιορίσει τα λειτουργικά του κόστη.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΤΕ το καθεστώς μονιμότητας των υπαλλήλων του έχει ως αποτέλεσμα οι συνδικαλιστές να εμφανίζονται ιδιαίτερα σκληροί στο να δεχθούν περικοπές σε προνόμια όπως αυτό της ωρίμανσης.

Το συγκεκριμένο προνόμιο αποτελεί και το «αγκάθι» για την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας καθώς σχεδόν σε όλα τα υπόλοιπα ζητήματα υπάρχει συμφωνία τόνισε.

Σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ οι εκπρόσωποι των εργαζομένων έχουν δεχθεί το «πάγωμα» των ετήσιων αυξήσεων ωστόσο δεν διαπραγματεύονται τις αυτόματες ωριμάνσεις που ετησίως αυξάνουν τους μισθούς κατά 2,2% πέραν του ποσοστού αύξησης που συμφωνείτε με την εκάστοτε ΣΣΕ.

Ο ίδιος ανέφερε ότι οι δυνατότητες περικοπών στο κόστος, χωρίς να μειωθεί το κόστος προσωπικού, είναι πολύ λίγες καθώς τα περιθώρια είναι πολύ μικρά και υπάρχει κίνδυνος οι περικοπές να αγγίξουν ακόμη και τις πηγές εσόδων του Οργανισμού.

Σταθεροποιείται η αγορά της κινητής

Αναφερόμενος στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας ο κ. Τσαμάζ εκτίμησε ότι αυτή βρίσκεται σε φάση σταθεροποίησης καθώς έχει σταματήσει ο πόλεμος τιμών και οι παίκτες της αγοράς φαίνεται να έχουν εκλογικευτεί.

Επίσης για την αγορά της σταθερής σημείωσε ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους ο ΟΤΕ είχε 100.000 αποσυνδέσεις πελατών εκ των οποίων, όπως ανέφερε, λιγότερες από τις μισές οδηγούνται στον ανταγωνισμό ενώ οι περισσότερες είναι οριστικές αφού δεν αντικαθίστανται. Μάλιστα ο ίδιος εκτίμησε ότι αυτό κατά κύριο λόγο οφείλεται σε επιχειρήσεις που λόγω της κρίσης προχωρούν σε περικοπή του τηλεπικοινωνιακού τους κόστους.

Άμεσα η απάντηση για Romtelecom

Ερωτηθείς για την υπόθεση εξαγοράς της Romtelecom ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ σημείωσε ότι ο Οργανισμός θα είναι έτοιμος μέσα στο Μάιο να απαντήσει στο αίτημα της ρουμανικής κυβέρνησης για το αν προτίθεται να προχωρήσει στην εξαγορά του 46% της εταιρείας που πωλεί το δημόσιο.

Εν αναμονή της απόφασης του βασιλιά για το VDSL

Για την υπόθεση του δικτύου VDSL και το μπλόκο της ΕΕΤΤ ο κ. Τσαμάζ σημείωσε ότι ο ΟΤΕ προχώρησε την ανάπτυξη ενός πιλοτικού δικτύου σε τέσσερις περιοχές προκειμένου να δει το κόστος ενός τέτοιου δικτύου. Όπως σημείωσε δεν είναι κατανοητοί οι λόγοι για τους οποίους η ΕΕΤΤ προχώρησε στο μπλοκάρισμα του εν λόγω δικτύου ωστόσο σημείωσε με νόημα ότι ο ΟΤΕ το μόνο που έχει να κάνει αυτή τη στιγμή στο VDSL είναι να περιμένει την απόφαση του Βασιλιά υπονοώντας την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Δορυφορική τηλεόραση

Ερωτηθείς για την καθυστέρηση που παρατηρείται στην διάθεση των δορυφορικών τηλεοπτικών υπηρεσιών σημείωσε ότι ήταν μια απόφαση που έλαβε ο ίδιος καθώς εκτίμησε ότι το προϊόν δεν ήταν απόλυτα έτοιμο.

Ο κ. Τσαμάζ ανέφερε ότι από την μεγάλη εμπειρία του στο μάρκετινγκ γνωρίζει καλά ότι η πρώτη εντύπωση ενός προϊόντος είναι καθοριστική για την εμπορική του επιτυχία και δεν ήθελε επ’ ουδενί να ρισκάρει με ένα προϊόν που θα είχε ελλείψεις.
 
Όπως σημείωσε η απόφαση για την αναβολή του λανσαρίσματος δεν σχετίζονταν μόνο με το περιεχόμενο της υπηρεσίας αλλά και με τεχνικά ζητήματα ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην ενίσχυση της ομάδας που χειρίζεται την υπόθεση.

Να σημειωθεί τέλος ότι ο κ. Τσαμάζ ανέφερε ότι το πρόγραμμα αποχώρησης προσωπικού με κίνητρα που εφαρμόζει κάθε χρόνο ο ΟΤΕ είχε επιτυχία καθώς ήδη έχουν υποβάλει αιτήσεις 250 εργαζόμενοι.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v