ΚΡΙ ΚΡΙ: «Ανεβάζει στροφές» σε Ελλάδα-εξωτερικό

Την αισιοδοξία του για τη φετινή πορεία της εταιρίας αλλά και για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της εξέφρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΚΡΙ ΚΡΙ, κ. Παναγιώτης Τσινάβος, κατά τη χθεσινή παρουσίαση στην ΕΘΕ.

ΚΡΙ ΚΡΙ: «Ανεβάζει στροφές» σε Ελλάδα-εξωτερικό
Την αισιοδοξία του για τη φετινή πορεία της εταιρίας αλλά και για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές της εξέφρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι Κρι, κ. Παναγιώτης Τσινάβος, κατά τη χθεσινή παρουσίαση της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Ο κ. Τσινάβος δεν παραγνωρίζει τις επιπτώσεις που υπάρχουν στην εγχώρια αγορά από την οικονομική κρίση, αλλά αντιπαραθέτει απέναντι σ’ αυτές:

α) Το γεγονός ότι το 28% των πωλήσεων της Κρι Κρι κατευθύνεται στο εξωτερικό και τις σημαντικές προοπτικές ενίσχυσης των εξαγωγών στο μέλλον.

β) Τον μηδενικό τραπεζικό δανεισμό του ομίλου και τη δυνατότητά του να χρηματοδοτήσει επενδύσεις.

γ) Τη δραστηριοποίηση σε περισσότερους κλάδους και περισσότερες αγορές (διαφοροποίηση κινδύνου), σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι κλάδοι του παγωτού και του γιαουρτιού συγκαταλέγονται στους αμυντικούς.

δ) Κινήσεις και συνεργασίες που γίνονται (π.χ. με τη Mars) για αύξηση των σημείων πώλησης, για εκμετάλλευση οικονομιών κλίμακας και για περιορισμό του κόστους διανομής των προϊόντων. Γενικότερα, πολιτική του ομίλου είναι η επίτευξη συνεργασιών με στόχο τη διεύρυνση του προσφερόμενου χαρτοφυλακίου προϊόντων από το ήδη υπάρχον δίκτυο, με αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους διανομής ανά μονάδα πωλούμενου προϊόντος.

Παγωτό - γιαούρτι

Στον κλάδο του παγωτού, η Κρι Κρι αύξησε πέρυσι το μερίδιο αγοράς της από το 7% στο 9%, ενώ η συμφωνία για κοινό δίκτυο διανομής με τη Mars -εκτός των άλλων- αυξάνει τα σημεία πώλησης από 12.000 σε 15.000. Ειδικότερα για την εγχώρια αγορά, η διοίκηση της εισηγμένης πιστεύει ότι μελλοντικά το μερίδιο αγοράς θα μπορούσε να φτάσει στο 15% - 17%, όσο περίπου είναι οι αντίστοιχες επιδόσεις σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες της μεγαλύτερης εγχώριας εταιρίας πίσω από τις πολυεθνικές Unilever και Nestle.

Επιπλέον, προοπτικές ανάπτυξης στο παγωτό υπάρχουν μέσω των εξαγωγών. Προτεραιότητα αποτελούν τα Βαλκάνια, όπου ενισχύονται συνεχώς τα δίκτυα διανομής, χωρίς φυσικά να παραμελούνται και άλλες αγορές όπως η δυτική Ευρώπη και οι αραβικές χώρες.

Στην αγορά του γιαουρτιού, η Κρι Κρι έχει ανεβάσει φέτος το μερίδιό της στην εγχώρια αγορά από το περυσινό 6% (+20% οι πωλήσεις του α΄ τετραμήνου σε μια πτωτική αγορά), βλέπει δυνατότητα διεύρυνσης του δικτύου της, ωστόσο μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης θα προέλθουν από τις εξαγωγές (Βαλκάνια, δυτική Ευρώπη, αραβικές χώρες).

Η φετινή πορεία

«Θεωρώ ότι θα δούμε βελτίωση στα κέρδη μας», δήλωσε ο κ. Τσινάβος. Κατά το πρώτο τρίμηνο, ο κύκλος εργασιών της Κρι Κρι θα είναι χαμηλότερος από τον αντίστοιχο περυσινό, ωστόσο αυτό -σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης- οφείλεται σε έκτακτους παράγοντες (λόγω κακών καιρικών συνθηκών άργησε να ξεκινήσει η περίοδος του παγωτού) και τα πράγματα θα διαφοροποιηθούν τόσο στο εξάμηνο όσο και στο σύνολο της χρήσης. Στα αρνητικά επίσης της φετινής χρονιάς εντάσσεται και το αυξημένο κόστος των πρώτων υλών.

Παρ' όλα αυτά, ο κ. Τσινάβος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «είμαστε αισιόδοξοι για την πορεία του 2011», σημειώνοντας ότι οι πωλήσεις του εξωτερικού έρχονται να εξισορροπήσουν τις επιπτώσεις στην εγχώρια αγορά από τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος. Επιπλέον, αναφέρθηκε στα αυξημένα σημεία πώλησης στα οποία θα διατίθενται τα προϊόντα της εταιρίας, καθώς και στην εξοικονόμηση κόστους που θα προκύψει από οικονομίες κλίμακας.

Στρατηγικές συμμαχίες

Η οικογένεια Τσινάβου κατέχει περίπου το 80% των μετοχών, με τον πρόεδρο της εισηγμένης να δηλώνει ότι «γνωρίζουμε πως θα πρέπει να μειώσουμε το ποσοστό μας και είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε μέρος των μετοχών μας σε πιθανό στρατηγικό συνεταίρο, αλλά κάτω από άλλες συνθήκες. Αλλιώς δεν αξίζει η εταιρία να διαπραγματεύεται στο Χ.Α». Ωστόσο, συμπλήρωσε πως δεν τίθεται θέμα εξόδου της εταιρίας από τη Σοφοκλέους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v