Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΤΕ: Περικοπές λειτουργικών εξόδων - Τα οφέλη

Στην λήψη άμεσων μέτρων προχωρά ο ΟΤΕ με στόχο να μειώσει το λειτουργικό κόστος της εταιρείας και να διασφαλίσει τη βιωσιμότητά της. Τα οφέλη από τα παραπάνω μέτρα αναμένεται να ανέλθουν σε 32 εκατ. ευρώ.

ΟΤΕ: Περικοπές λειτουργικών εξόδων - Τα οφέλη
Πρωτοβουλίες για τη βελτίωση του υψηλού λειτουργικού κόστους αλλά και την αναδιοργάνωση λειτουργιών και κατάργηση δραστηριοτήτων αναλαμβάνει η διοίκηση του ΟΤΕ μέσω συγκεκριμένων ενεργειών τόσο στη μητρική όσο και στην Cosmoτε.

Τα οφέλη από τα μέτρα από τη μείωση του λειτουργικού κόστους αναμένεται να ανέλθουν στα 32 εκατ. ευρώ για τον ΟΤΕ.

Αναλυτικότερα στη λήψη άμεσων προχωρά ο ΟΤΕ με στόχο να μειώσει το λειτουργικό κόστος της εταιρείας και να διασφαλίσει τη βιωσιμότητά της.

Με δεδομένα τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς και τα οικονομικά αποτελέσματα του 2010, τα μέτρα αυτά είναι επιβεβλημένα, λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά και προκειμένου η εταιρεία να:

• αντιμετωπίσει τον εντονότατο ανταγωνισμό και τις ρυθμιστικές προκλήσεις,
• συγκρατήσει την πτωτική πορεία των εσόδων,
• επενδύσει στη συνολική εμπειρία του πελάτη,
• επενδύσει σε δίκτυα νέας γενιάς και νέες τεχνολογίες.

Ήδη έχουν ξεκινήσει συγκεκριμένα έργα για μείωση του κόστους σε όλες τις λειτουργίες. Ειδικά σε ό,τι αφορά το κόστος προσωπικού, τα μέτρα που θα ισχύσουν στο αμέσως προσεχές διάστημα, εκ των οποίων κάποια αφορούν στο σύνολο των εργαζομένων και άλλα σε συγκεκριμένες κατηγορίες, είναι:

• Θέσπιση εβδομαδιαίου ωραρίου εργασίας στον ΟΤΕ αντίστοιχο με αυτό που ισχύει στον ιδιωτικό τομέα, δηλ. 40 ώρες την εβδομάδα, από 1η Μαΐου 2011.

• Μείωση κατά 15% των εξόδων κίνησης που λαμβάνουν οι προϊστάμενοι όλων των βαθμίδων, πέραν των προβλεπομένων με συλλογική σύμβαση εργασίας, από 1η Μαρτίου 2011.

Μείωση της υπερωριακής απασχόλησης στο ελάχιστο δυνατό, από 1η Μαρτίου 2011, με την: 

*  καθιέρωση, σε όποιους τομείς είναι αναγκαίο, κυλιόμενων βαρδιών (π.χ. καταστήματα, call centers), για την πληρέστερη εξυπηρέτηση των πελατών του OTE,

* χορήγηση της προβλεπόμενης -από την εργατική νομοθεσία- αμοιβής για εργασία Κυριακές και αργίες, δηλ. με προσαύξηση +75% και μια μέρα ρεπό για 8ωρη εργασία αντί προσαύξησης +175% για 5ωρη εργασία, όπως εφαρμόζεται μέχρι σήμερα στον ΟΤΕ,
o πραγματοποίηση της προθέρμανσης και συντήρησης υπηρεσιακών οχημάτων εντός του ωραρίου.

Κατάργηση των λεωφορείων που η εταιρεία διαθέτει οικιοθελώς για να μεταφέρουν το προσωπικό που εργάζεται στο Διοικητικό Μέγαρο του ΟΤΕ στο Μαρούσι με αναπροσαρμογή των οδοιπορικών κατοικίας, από 1η Μαΐου του 2011.

Διατηρούνται τα λεωφορεία μεταφοράς προσωπικού προς την Πάρνηθα -όπου βρίσκεται το Κέντρο Logistics / αποθήκες ΟΤΕ- καθώς και το λεωφορείο μεταφοράς προσωπικού μεταξύ Διοικητικού Μεγάρου και σταθμού ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα με αυξημένη συχνότητα δρομολογίων.

• Κατάργηση του επιδόματος οδήγησης υπηρεσιακού αυτοκινήτου από 1η Μαρτίου 2011.
 
• Μείωση του εφάπαξ bonus που χορηγείται κάθε χρόνο για την είσπραξη επισφαλών απαιτήσεων.

• Μείωση του επιδόματος ισολογισμού που χορηγείται σε ετήσια βάση.

Τα οφέλη από τα παραπάνω μέτρα αναμένεται να ανέλθουν σε 32 εκατ. ευρώ.

Ανακοινώνοντας τα παραπάνω μέτρα στους εργαζόμενους, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, δήλωσε σχετικά: «Ο ΟΤΕ βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που μας παρέχει η εργατική νομοθεσία, προχωρούμε σε αλλαγές και μέτρα απαραίτητα για τη βιωσιμότητα της εταιρείας, προκειμένου να μειώσουμε το κόστος λειτουργίας στον ΟΤΕ, το οποίο, σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας στην Ελλάδα αλλά και τις άλλες εταιρίες τηλεπικοινωνιών στην Ευρώπη, είναι εξαιρετικά υψηλό, με συνεχόμενη ανοδική τάση. Το κόστος εργασίας είναι το πιο σημαντικό στοιχείο της δομής του κόστους του ΟΤΕ. Ανέρχεται στο 46% αυτού ή στο 35,3% των εσόδων. Το 2010 διαμορφώθηκε στα 766 εκατ. ευρώ, υπερβαίνοντας κατά 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα από τα πάγια!

Η πορεία μεταμόρφωσης του ΟΤΕ σε μια ισχυρή ανταγωνιστική εταιρεία χρειάζεται να συνεχιστεί με ταχύτερους ρυθμούς. Το 2011 οι προσπάθειές μας για ανάσχεση του ρυθμού μείωσης των εσόδων και της κερδοφορίας μας θα ενταθούν. Συγχρόνως, κύριοι στόχοι μας παραμένουν η βελτίωση της συνολικής εμπειρίας του πελάτη και η δημιουργία μακροχρόνιας αξίας για τους μετόχους μας».

Η ανακοίνωση της Cosmote

Πρόγραμμα βελτίωσης της λειτουργικής της αποτελεσματικότητας σχεδιάζει η COSMOTE, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, τη διατήρηση της ευελιξίας και τη διασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη διακοπή δραστηριοτήτων, καθώς και την αναδιοργάνωση λειτουργιών για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους, οδηγώντας στην κατάργηση περιορισμένου αριθμού θέσεων εργασίας.

Με σεβασμό στους ανθρώπους της και αναγνωρίζοντας τη συμβολή του συνόλου των εργαζομένων στη μέχρι σήμερα πορεία της, η εταιρεία έχει φροντίσει ώστε η λύση της συνεργασίας να γίνει με τους καλύτερους δυνατούς όρους για τους εργαζόμενους που θα αποχωρήσουν. Το προσφερόμενο πακέτο αποχώρησης είναι από τα υψηλότερα στην αγορά και ισοδυναμεί με αποδοχές από ένα έως τρία έτη.

Λαμβάνει υπόψη, μεταξύ άλλων, την ηλικία, την προϋπηρεσία, καθώς και την οικογενειακή κατάσταση του εργαζόμενου, ενώ επιπλέον διατηρεί, για εύλογο χρονικό διάστημα, συγκεκριμένες παροχές, όπως ατομική και οικογενειακή ασφάλιση υγείας και νοσοκομειακής περίθαλψης, κάλυψη δαπάνης φύλαξης τέκνων, κ.ά

Οι ενέργειες αυτές είναι απαραίτητες, προκειμένου να διασφαλισθεί η υγιής πορεία της εταιρείας σε μια περίοδο που η παρατεταμένη ύφεση, ο ισχυρός ανταγωνισμός και το ρυθμιστικό περιβάλλον έχουν προκαλέσει δραματική συρρίκνωση του κλάδου της κινητής τηλεφωνίας.

Ήδη από το 2010 η εταιρεία έχει προχωρήσει σε σειρά στοχευμένων ενεργειών, μειώνοντας δραστικά τις δαπάνες της σε όλους τους τομείς, δημιουργώντας αποτελεσματικότερες οργανωτικές δομές, αναπτύσσοντας νέα συστήματα και αυτοματοποιήσεις, αναβαθμίζοντας εταιρικές πολιτικές και διαδικασίες, με στόχο τη διατήρηση υπηρεσιών υψηλού επιπέδου προς τους πελάτες της.

Αντιδρά η ΓΣΕΕ για την Cosmote

Η ΓΣΕΕ εκφράζει την έντονη και ριζική διαφωνία της στην απόφαση της διοίκησης της COSMOTE να πραγματοποιήσει 120 απολύσεις.

Η ΓΣΕΕ επισημαίνει ότι η εταιρία που ελέγχεται κατά πλειοψηφία απ’ τη D.Telecom και το Ελληνικό Δημόσιο, υποτίθεται ότι έχει αυξημένη κοινωνική ευθύνη.

Επίσης τονίζει, ότι με την απόφαση αυτή η Διοίκηση της COSMOTE και ο κος Τσαμάζ ξεπέρασε κάθε όριο προκλητικότητας και αναλγησίας, γιατί πρόκειται για τη μεγαλύτερη και πλέον κερδοφόρα εταιρία κινητής τηλεφωνίας, με την μεγαλύτερη παραγωγικότητα και την χαμηλότερη μισθολογική δαπάνη, σε επίπεδο Ε. Ένωσης.

Οι απολύσεις αυτές υποτίθεται ότι αποφασίζονται για τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους στο οποίο όμως αθροίζονται οι πλουσιότατες και προκλητικότατες αμοιβές, τα bonus, τα stock options και οι ειδικές παροχές των επιτελικών και διευθυντικών στελεχών της εταιρίας, για τα οποία δεν γίνεται καμιά περικοπή και συζήτηση.

Αποτελεί δε διπλή πρόκληση η απόφαση αυτή, γιατί πραγματοποιείται σε μια περίοδο έκρηξης της ανεργίας και των απολύσεων, μόνο και μόνο για να διατηρήσει την κερδοφορία της η D.Telecom.

Η ΓΣΕΕ, καλεί την Κυβέρνηση, τον μέτοχο του Ελληνικού Δημοσίου και το Υπ. Εργασίας να παρέμβουν άμεσα και να επιβάλλουν την ανάκληση αυτής της παράνομης και αντικοινωνικής απόφασης των ομαδικών απολύσεων στη COSMOTE. Σε διαφορετική περίπτωση οι αντιδράσεις των εργαζόμενων θα είναι άμεσες και δυναμικές.


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v