ΟΛΠ: Στη τελική ευθεία το έργο του Monorail

Στην τελική «ρότα» για τη λειτουργία του Monorail μπαίνει ο Ο.Λ.Π. μετά την Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου το οποίο ενέκρινε Προκήρυξη Ανοικτού Διεθνή Διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου.

ΟΛΠ: Στη τελική ευθεία το έργο του Monorail
Στην τελική «ρότα» για τη λειτουργία του Monorail (υπερυψωμένου μέσου σταθερής τροχιάς) μπαίνει ο Ο.Λ.Π. μετά την Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου το οποίο ενέκρινε Προκήρυξη Ανοικτού Διεθνή Διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου.

Σύμφωνα με την εισήγηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργου Ανωμερίτη μετά από:

α) Την ανοιχτή διεθνή πρόσκληση ενδιαφέροντος στην οποία ανταποκρίθηκαν 7 όμιλοι εταιρειών, από τις οποίες επελέγησαν 6 από την επιτροπή αξιολόγησης,
β) την επιλογή συμβούλου για τη σύνταξη προκαταρκτικής μελέτης και των τευχών διακήρυξης και
γ) την ανάθεση όλων των σχετικών μελετών για το ΕΣΠΑ, ΕΤΕΠ και σχέση κόστους / ωφελειών.

Η Ο.Λ.Π. Α.Ε. προχωράει στην πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου, προεκτιμώμενης αμοιβής 1.185.504,01 € και διάρκεια 36 μηνών. Η ανάθεση θα πραγματοποιηθεί με ανοικτή διαδικασία σύμφωνα με το Ν.3316/2005 μεταξύ υποψηφίων από χώρες μέλη της Ε.Ε. και του Ε.Ο.Χ.
Σύμφωνα με την εισήγηση η διαδικασία ωρίμανσης θα διαρκέσει 6 μήνες και η παρακολούθηση του έργου 30 μήνες. Εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει εγκατασταθεί ο εργολάβος για έργα πολιτικού μηχανικού.

Όπως είναι γνωστό το έργο είχε προγραμματισθεί από την Ο.Λ.Π. Α.Ε., όταν ο κ. Γ. Ανωμερίτης ήταν Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων τον Απρίλιο του 2002 και είχε εξαγγελθεί από τον ίδιο τον τότε Πρωθυπουργό κ. Κώστα Σημίτη.

Το 2002-2003 εκπονήθηκε από όμιλο εταιριών η πρώτη μελέτη η οποία εγκρίθηκε ομόφωνα από όλα τα Υπουργεία. Το 2006 εγκρίθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών όρων. Το 2010 ο Ο.Λ.Π. επανενεργοποίησε το έργο με τη σύμφωνη γνώμη όλων των φορέων, της νομαρχιακής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης και τελικά της σημερινής κυβέρνησης.

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ (άξονας προσπελασιμότητας), την ΕΤΕΠ και ίδιους πόρους της Ο.Λ.Π. Α.Ε.

Η επιλογή του Monorail έγινε διότι πρόκειται για το μόνο μέσο σταθερής τροχιάς, το οποίο αντίθετα με άλλα (τραμ, τρόλεϊ, λεωφορεία) δεν δημιουργεί πρόβλημα στη λειτουργία του λιμένος στο οποίο μεταξύ άλλων διακινούνται 3 εκατ. τροχοφόρων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v