Φουρλής:Στροφή στο εξωτερικό με ΙΚΕΑ & Intersport

Την πίστη του στις αγορές του εξωτερικού και στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του ομίλου σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρο, ως αντιστάθμισμα των απωλειών στην εσωτερική αγορά εξέφρασε ο πρόεδρος της Φουρλή, κ.Βασίλης Φουρλής.

Φουρλής:Στροφή στο εξωτερικό με ΙΚΕΑ & Intersport
Την πίστη του στις αγορές του εξωτερικού και στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του ομίλου σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρο, ως αντιστάθμισμα των απωλειών στην εσωτερική αγορά εξέφρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Φουρλή, κ.Βασίλης Φουρλής, σε πρόσφατη παρουσίαση σε επενδυτές στην Αυστρία.

Σύμφωνα με τον ίδιο σε βάθος 5 έως 7 ετών, η δραστηριότητα στο εξωτερικό μπορεί να αγγίξει το 50% του κύκλου εργασιών του ομίλου από 10% που ανέρχεται σήμερα. Η «μεταβίβαση» αυτή σύμφωνα με στελέχη του ομίλου, αποδίδεται αφενός στη μείωση της χονδρικής δραστηριότητας μέσω Samsung (η οποία άγγιζε τα 140 εκατ. ευρώ περίπου) και στην ταυτόχρονη άνοδο των πωλήσεων του αναπτυσσόμενου στο εξωτερικό δικτύου της Intersport αλλά και στο άνοιγμα της ΙΚΕΑ στη Βουλγαρία.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, έτσι εκτός από την αναπλήρωση του τζίρου, εξυπηρετείται και η διαφοροποίηση του με το εξωτερικό να καταλαμβάνει σταδιακά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο, όταν η συνθήκες στην εγχώρια αγορά επιδεινώνονται.

Σημειώνεται ότι η παραπάνω εκτίμηση, δεν συνυπολογίζει πιθανές νέες επεκτάσεις επιχειρηματικού ή γεωγραφικού χαρακτήρα, πέρα από τις ήδη γνωστές επενδυτικές προθέσεις του ομίλου Φουρλή για ενδυνάμωση της Intersport και δημιουργία ΙΚΕΑ στη Βουλγαρία (ήδη ένα βρίσκεται υπό κατασκευή στη Σόφια και εξετάζεται η δημιουργία 1-2 ακόμη σημείων σε βάθος χρόνου).

Σε τι προσβλέπει ωστόσο ο όμιλος το 2011 αλλά και τα προσεχή χρόνια δεδομένου ότι δεν υπάρχει ευοίωνη πρόβλεψη για ορατή ανάκαμψη των βασικών οικονομιών όπου δραστηριοποιείται;

Κατ’αρχάς εκτιμά ότι ο ισολογισμός του θα «ανακουφιστεί» από τα σημαντικά κεφάλαια κίνησης που απαιτούνταν να απασχολεί για την προώθηση της Samsung, καθώς η συνεργασία λήγει στα τέλη του 2010.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις της διοίκησης του ομίλου, η όλη διαδικασία προχωρά ομαλά ώστε να μην υπάρξουν υπόλοιπα και απαιτήσεις από τη δραστηριότητα, καθώς και ότι 40 εκατ.ευρώ περίπου από το συνολικό δανεισμό του 2010 (που αφορούσαν σε κεφάλαια κίνησης για τη Samsung) θα απαλειφθούν από τις υποχρεώσεις του, επιτρέποντας του να στραφεί σε πιο αποδοτικές επενδύσεις.

Σε αυτό το επίπεδο, ο όμιλος εφόσον ολοκλήρωσε τα εγκαίνια του ΙΚΕΑ Ιωαννίνων στις 18 Δεκεμβρίου, «τρέχει» αποκλειστικά το ΙΚΕΑ Σόφιας με στόχο τον εγκαινιασμό του στο β’ μισό του 2011, καθώς και τη δημιουργία νέων σημείων πώλησης στην Intersport.

O όμιλος έτσι φρενάρει –αν και δεν ανακόπτει- το επενδυτικό του πρόγραμμα, προκειμένου να κερδίσει χρόνο και βεβαιότητες για τα επόμενα βήματα του. Με την προσθήκη της Σόφιας και των Ιωαννίνων αλλά και με τις σταθερές προσπάθειες μείωσης κόστους , εκτιμά ότι θα ξεπεράσει την οικονομική στενωπό με συγκρατημένους μεν αλλά ικανοποιητικούς ρυθμούς εξέλιξης των μεγεθών του. Ετσι, αν και διατηρεί σχέδια για δημιουργία νέων ΙΚΕΑ και Intersport, θέτει πιο ρεαλιστικούς στόχους δεδομένης της συγκυρίας.

«Ο στόχος για 10 ΙΚΕΑ μοιάζει σήμερα πιο πιθανός σε μακροπρόθεσμη βάση από την αρχική επιλογή για 12 σημεία» εκτιμούν πηγές του ομίλου.

Τα Προσεχή Σχέδια 

Αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι οι ατμομηχανές ανάπτυξης των προηγούμενων χρόνων «αγκομαχούν» στη δεδομένη συγκυρία, ο όμιλος έχει δηλώσει χωρίς να αποκαλύψει τους ακριβείς στόχους, ότι αναζητά νέες διεξόδους. Σύμφωνα με τον κ.Βασίλη Φουρλή διατηρούνται επαφές με διεθνείς οίκους για την ανάπτυξη κατ’αποκλειστικότητα λιανικών concepts (αφού η χονδρική φαίνεται να έχει ξεπεραστεί οριστικά από τα σχέδια του ομίλου) αλλά οι όποιες εξελίξεις δεν πρόκειται να επηρεάσουν τα μεγέθη του σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Εξάλλου, όπως και η προιστορία έχει αποδείξει ακόμη και η ανάπτυξη των ΙΚΕΑ πήρε τουλάχιστον δύο χρόνια να λάβει σάρκα και οστά, καθώς η συμφωνία franchise κλείστηκε το 1999 και το πρώτο ΙΚΕΑ Θεσσαλονίκης δημιουργήθηκε το 2001.

Ωστόσο ο ίδιος ανέφερε ότι οι στόχοι του ομίλου είναι γνωστά brand names, με μεγάλης κλίμακας λιανική ανάπτυξη, value for money χαρακτήρα, και ικανοποιητικά περιθώρια κέρδους , τα οποία δεν θα κανιβαλίζουν τις ήδη υπάρχουσες δραστηριότητες.

Πρόσθεσε επίσης ότι πέρα από τα νέα concepts ενεργή παραμένει η συζήτηση για την επέκταση της δραστηριότητας με τα υφιστάμενα σε νέες γεωγραφικές περιοχές, όπου πιθανώς η κρίση έχει μειώσει την ένταση της.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v