ΟΛΠ: Επενδύσεις 1 δισ. στην περίοδο 2011-2015

Εγκρίθηκε από το Δ.Σ του Ο.Λ.Π. Α.Ε. το νέο αναθεωρημένο Επενδυτικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του Ο.Λ.Π. Α.Ε. για τα έτη 2011-2015.

ΟΛΠ: Επενδύσεις 1 δισ. στην περίοδο 2011-2015
Εγκρίθηκε από το Δ.Σ του Ο.Λ.Π. Α.Ε. το νέο αναθεωρημένο Επενδυτικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του Ο.Λ.Π. Α.Ε. για τα έτη 2011-2015.

Όπως προκύπτει από τον αναθεωρημένο πίνακα των έργων:

1. Ματαιώνεται η κατασκευή νέου SILO Δημητριακών στον εμπορικό λιμένα δαπάνης 4 εκ. ευρώ (Ηρακλέους). Σημειώνεται ότι στο λιμάνι αυτό υπάρχουν ήδη εγκαταστάσεις δύο ιδιωτικών SILOS (Λούλης- Μύλοι Αγ. Γεωργίου και Σαραντόπουλος). Για τη φορτοεκφόρτωση δημητριακών θα ανακατασκευαστεί και θα χρησιμοποιείται ο πρώην στρατιωτικός προβλήτας. Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. θα εξετάσει κάθε νέα πρόταση ιδιωτών για εκσυγχρονισμό ή πρόσθετη κατασκευή εγκαταστάσεων εκφόρτωσης ή μεταφόρτωσης.

2. Ανακατασκευή και διαχείριση λιμενοβιομηχανικού έργου (παλαιός ταινιόδρομος) στην «Ακτή Κράκαρη»
Για το έργο αυτό ήδη προκηρύχθηκε ανοιχτός πλειοδοτικός διαγωνισμός. Στόχος η διάσωση του ως βιομηχανικού μνημείου και χρησιμοποίηση του για πολλαπλές χρήσεις.

3. Μετατροπή του συνόλου της έκτασης στο Ικόνιο και στην περιοχή της πρώην Καρβουνόσκαλας σε σύγχρονο ενιαίο car-terminal.
Ήδη απομακρύνθηκαν όλες οι χρήσεις από τρίτους και άρχισε το έργο ανακατασκευής του χώρου. Τα Ro-Ro εσωτερικού μεταφέρθηκαν στην παλαιά θέση πρόσδεσης.

4. Πρόταση αναβάθμισης και δημιουργίας νέου σύγχρονου terminal στην περιοχή Λεμονάδικα (τετράγωνο Γιαννουλάτου-Πλ. Καραϊσκάκη).
Επαναφέρεται για διαβούλευση και ανακατασκευή του χώρου αυτού με σκοπό τη δημιουργία σύγχρονου terminal με εμπορικές χρήσεις, όσων σήμερα έχουν δικαιώματα ιδιοκτησίας. Για το έργο αυτό υπήρχαν προτάσεις Ο.Λ.Π., Νομαρχίας και Δήμου από παλαιά.

5. Υποθαλάσσια διασύνδεση (διάβαση πεζών) μεταξύ περιοχής Λέοντος (κρουαζιέρας) και Πολιτιστικής Ακτής (Ηετιώνια). Ανατίθεται μελέτη για την κατασκευή υποθαλάσσιας διασύνδεσης για πεζούς σε δύο από τις πιο υψηλής επισκεψιμότητας περιοχές υπό κατασκευή, δηλ. της περιοχής του Συνεδριακού-Εκθεσιακού Κέντρου και της Πολιτιστικής Ακτής.

6. Υποθαλάσσια διασύνδεση για αυτοκίνητα στην περιοχή νέων υπό κατασκευή επεκτάσεων του Λιμένα.
Ανατίθεται σε γραφεία κατασκευαστικά και κυκλοφοριακών μελετών η σύνταξη μελέτης για υποθαλάσσια σήραγγα η οποία θα συνδέει το νέο λιμάνι κρουαζιέρας και την Πειραϊκή με την απέναντι Ακτή Δραπετσώνας με στόχο την κυκλοφοριακή αποφόρτιση του κέντρου του Πειραιά μετά την ολοκλήρωση και λειτουργία της επέκτασης του λιμένος.

7. Επέκταση βορείου τμήματος λιμένος για θέσεις ελλιμενισμού ακτοπλοΐας.
Παράλληλα με την κατασκευή επέκτασης του νοτίου λιμένα (κρουαζιέρα) θα συνταχθεί και η οριστική μελέτη επέκτασης του βορείου λιμένα για 4 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών ακτοπλοΐας λόγω α)του μεγέθους των πλοίων ακτοπλοΐας νέας γενιάς και β) λόγω της πλήρους λειτουργίας της Πολιτιστικής Ακτής.

8. Κατασκευή νέων σταθμών επιβατών στο λιμάνι κρουαζιέρας. Προβλέπεται η ανωδομή νέων σταθμών επιβατών στο νέο νότιο λιμάνι (κρουαζιέρα) με σύμβαση παραχώρησης κατά τα πρότυπα των διεθνών λιμένων κρουαζιέρας.

9. Πολιτιστική Ακτή.
Στις 04/01/2011 θα παρουσιαστεί το masterplan της πρότασης η οποία έχει συνταχθεί για τις λειτουργίες της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά.

10. Κατασκευή ανισόπεδης διάβασης η οποία θα συνδέει το Ικόνιο με τον εμπορευματικό χώρο του πρώην ΟΔΔΥ, όπου θα εγκατασταθούν όλα τα Τελωνεία.

11. Κατασκευή νέου κτιρίου υπηρεσιών στον χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Περάματος.
Στο κτίριο αυτό θα εγκατασταθούν οι υπηρεσίες ΝΑΥΣΟΛΠ, Λιμενικού Τελωνείων και Συνδικάτων.

12. Κατασκευή νέου κτιρίου ΣΥΚΕ για εξυπηρέτηση των Προβλητών Εμπορευματοκιβωτίων Ι (ΟΛΠ) και II (Cosco).

13. Κατασκευή νέου ενιαίου κτιρίου Τελωνείων στον πρώην χώρο ΟΔΔΥ λόγω εφαρμογής του Κοινοτικού Κανονισμού 450/2008 (L 145/2008).

14. Αυτόνομη λειτουργία ISPS στον Εμπορικό Λιμένα.
Αναμένεται εντός του 2011 η λειτουργία αυτοτελούς συστήματος.


Όπως τόνισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης :
«Το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ Α.Ε., δαπάνης 1 δις Ευρώ, χρηματοδοτούμενο από ιδίους πόρους, δάνεια ΕΤΕΠ και κοινοτικούς πόρους, είναι εστιασμένο στον Τουρισμό, τον Πολιτισμό και τις υποδομές ποιοτικής εξυπηρέτησης πλοίων και επιβατών. Ήδη για τα περισσότερα έργα έχουν προωθηθεί οι απαιτούμενες αδειοδοτήσεις και προκηρύξεις. Με τα έργα αυτά Λιμάνι και Πόλη αποκτούν ένα σύγχρονο και περιβαλλοντικό πλαίσιο ανάπτυξης.
Τα λοιπά έργα παραμένουν ως έχουν.

Το Ενημερωτικό Σημείωμα στο ΔΣ για το αναθεωρημένο επενδυτικό πρόγραμμα δημοσιεύεται στυη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v