Attica: Θέατρο παραλόγου στην ακτοπλοΐα

Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες Blue Star Ferries και Super Fast Ferries καταβάλλουν αυξήσεις μισθών στους ναυτικούς, αλλά "τιμωρούνται" με απεργία της ΠΝΟ, λέει ο δ/νων σύμβουλος του ομίλου. Τι προτείνει για ΣΕΕΝ-ΕΕΝ.

Attica: Θέατρο παραλόγου στην ακτοπλοΐα
Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες Blue Star Ferries και Super Fast Ferries καταβάλλουν αυξήσεις μισθών στους ναυτικούς, αλλά "τιμωρούνται" με απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).

Την αποκάλυψη αυτή έκανε ο κ. Πέτρος Βέττας, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, ο οποίος σε συνέντευξη Τύπου σημείωσε πως πρόσφατα ο κλάδος "έγινε μάρτυρας μιας άνευ προηγουμένου αντιπαράθεσης στον χώρο της ακτοπλοΐας, με συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις εκ μέρους της ΠΝΟ, που έληξαν με επιστράτευση των ναυτικών".

Ο όμιλος εταιριών Attica αποδέχτηκε την αύξηση μισθών 2% στους ναυτικούς, καταβάλλει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου τη μισθολογική αυτή αύξηση, παρά ταύτα ταλαιπωρήθηκε από τις απεργιακές κινητοποιήσεις επειδή άλλες εταιρίες του κλάδου δεν συμφώνησαν.

Και στο θέμα της εκπροσώπησης των εταιριών συνεχίζεται επί της ουσίας ένα θέατρο παραλόγου, που εκτός από τις επιχειρήσεις ταλαιπωρεί εκατοντάδες εργαζομένους και χιλιάδες επιβάτες.

Πρακτικά, τα εργασιακά θέματα στην ακτοπλοΐα συζητούνται με την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), από την οποίαν έχουν αποχωρήσει τόσο ο όμιλος Attica όσο και οι Μινωικές Γραμμές.

Οι δύο εισηγμένες έχουν αποχωρήσει από το 2008, καθώς οι τρόποι, οι μέθοδοι και οι αντιλήψεις που εκφράζονται από τον πρόεδρο της ΕΕΝ δεν αντιπροσωπεύουν τις αναφερθείσες εταιρίες.

Οι δύο εισηγμένες έχουν προχωρήσει με άλλες εταιρίες του κλάδου στη συγκρότηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). Μαζί με την Attica, το μεταφορικό έργο των εταιριών που συμμετέχουν στον ΣΕΕΝ αποτελεί περίπου το 55% της επιβατικής κίνησης των πλοίων από τον Πειραιά και τη Ραφήνα προς και από τα νησιά του Αιγαίου και της Κρήτης (εξαιρούνται τα δρομολόγια του Αργοσαρωνικού).

Τα ερωτήματα που θέτει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου είναι ξεκάθαρα και αφορούν στις θλιβερές καταστάσεις που διαδραματίστηκαν όσον αφορά στη ΣΣΕ 2010 και στην εμμονή άλλων εμπλεκόμενων πλευρών να αγνοούν τα αιτήματα της Super Fast Ferries και της Blue Star Ferries.

Πρακτικά, ο όμιλος Attica, που έχει ισχυρό μερίδιο του ακτοπλοϊκού μεταφορικού έργου, συμφώνησε με τη διεκδικούμενη αύξηση 2%, έχοντας μάλιστα ήδη καταβάλει αυτήν στους ναυτικούς της, αγνοήθηκε δε από την ΠΝΟ και την ΕΕΝ.

Η ΠΝΟ, μάλιστα, αρνήθηκε να εξαιρέσει τον όμιλο από τις τελευταίες απεργιακές κινητοποιήσεις, χωρίς να εξηγήσει ποτέ το γιατί.

Η ουσία είναι πως με το κράτος έντεχνα αμέτοχο, έντεχνα ανεύθυνο, ο κλάδος οδηγείται σε νέα δοκιμασία, σε μια ιδιαίτερα δυσχερή οικονομική συγκυρία.

Ερωτηθείς ο κ. Βέττας για το ενδεχόμενο ενοποίησης των ΣΕΕΝ και ΕΕΝ, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο εάν και εφόσον κάτι τέτοιο γινόταν με την αλλαγή προέδρου.

Σημείωσε δε πως έχει επιχειρηθεί να προσεγγιστεί η πλευρά των μετόχων της ΑΝΕΚ, προκειμένου να διευθετηθούν ουσιώδεις εκκρεμότητες και προβλήματα, ωστόσο η άλλη πλευρά δεν έχει πάρει ακόμα ξεκάθαρη θέση.


*** Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη Τύπου στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v