Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Motor Oil: Με… πέντε "άσους" απέναντι στην κρίση

Παρά την έντονη οικονομική κρίση που ταλαιπωρεί την ελληνική -και όχι μόνο- οικονομία, η Motor Oil εμφανίζεται να διαθέτει αρκετά και ισχυρά "όπλα" για να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Οι πέντε "άσοι" της εισηγμένης.

Motor Oil: Με… πέντε άσους απέναντι στην κρίση
Παρά την έντονη οικονομική κρίση που ταλαιπωρεί την ελληνική -και όχι μόνο- οικονομία, η Motor Oil εμφανίζεται να διαθέτει αρκετά και ισχυρά "όπλα" για να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Έτσι, έχει τη δυνατότητα είτε να περιορίσει τις απώλειες, είτε ακόμη και να ενισχύσει περαιτέρω τις οικονομικές της επιδόσεις.

Η κρίση έχει ήδη επηρεάσει την αγορά πετρελαιοειδών με πολλούς τρόπους, όπως η σημαντική μείωση των περιθωρίων διύλισης (ιδίως κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους), η σαφής υποχώρηση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά από μικρούς (πρατήρια βενζίνης) και μεγάλους πελάτες (π.χ. ΔΕΗ) κ.λπ.

Παρ' όλα αυτά, η Motor Oil διαθέτει πέντε "όπλα" που μπορεί να τα χρησιμοποιήσει προς όφελός της, τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες.

Ο πρώτος άσος της εισηγμένης είναι η διεύρυνση του περιθωρίου διύλισης που παρατηρήθηκε το δίμηνο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου, σε σύγκριση με την πολύ χαμηλή βάση του τρίτου φετινού τριμήνου. Αυτό έχει επηρεάσει θετικά τα αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου μέχρι σήμερα, ωστόσο θα πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι ο Δεκέμβριος είναι παραδοσιακά μήνας έντονης μεταβλητότητας σε ό,τι αφορά το δολαριακό περιθώριο διύλισης αλλά και τη συναλλαγματική ισοτιμία του ευρώ με το αμερικανικό νόμισμα.

Ένα επιπλέον "όπλο" της Motor Oil είναι η προσθήκη της Shell από τον Ιούλιο και μετά, άρα για το προσεχές εννεάμηνο η νέα αυτή δραστηριότητα θα ενδυναμώνει τις συνολικές επιδόσεις του ομίλου, καθώς κατά την αντίστοιχη συγκρινόμενη προηγούμενη περίοδο αυτή δεν υπήρχε.

Επιπρόσθετα, το επενδυτικό πρόγραμμα, που αύξησε την παραγωγική δυναμικότητα της Motor Oil και έτσι υποκαταστάθηκαν πωλήσεις από εμπορία με ιδιοπαραγόμενες, ολοκληρώθηκε μέσα στο πρώτο φετινό εξάμηνο. Έτσι, για τους επόμενους 6 - 8 μήνες τουλάχιστον, τα συγκριτικά αποτελέσματα θα φανούν ενισχυμένα, καθώς το περιθώριο διύλισης είναι μεγαλύτερο από το περιθώριο εμπορίας.

Ένας τέταρτος "άσος" για τη Motor Oil προέρχεται από το γεγονός ότι οι δανειακές της υποχρεώσεις κορυφώθηκαν το τρίτο φετινό τρίμηνο και από εδώ και στο εξής θα αποκλιμακώνονται σταδιακά και σημαντικά. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 2011 προβλέπονται για το διυλιστήριο επενδύσεις της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ, όταν οι αποσβέσεις θα κυμανθούν στα 60 εκατ. ευρώ. Άρα θα προκύψει ταμειακό όφελος 30 εκατ. ευρώ, πέρα από τη γενικότερη δραστηριότητα που "παράγει μετρητά".

Και τέλος, ένα συγκριτικό πλεονέκτημα της Motor Oil βασίζεται στο γεγονός ότι αποτελεί "εξαγωγικό story" γιατί σε μεγάλο βαθμό οι πωλήσεις της κατευθύνονται εκτός των ελληνικών συνόρων.

Η αλήθεια είναι ότι η εγχώρια ζήτηση παρουσιάζει έντονη υποχώρηση και, για παράδειγμα, ο όγκος πώλησης των πρατηρίων βενζίνης έχει καταγράψει πτώση γύρω στο 15%. Απέναντι σε αυτήν τη συγκυρία, τόσο η Shell όσο και η Avin (και οι δύο θυγατρικές της Motor Oil) έχουν δει τον όγκο των πωλήσεών τους να μειώνεται μόλις κατά 8%. Αυτό οδηγεί σε διεύρυνση του μεριδίου αγοράς κατά δύο περίπου ποσοστιαίες μονάδες.

Στο μέτωπο των διεθνών πωλήσεων, μπορεί η κατάσταση στην Ευρώπη να έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση, ωστόσο παρατηρείται και μεγάλη υποχώρηση της προσφοράς. Και αυτό γιατί μεγάλοι πετρελαϊκοί όμιλοι έχουν διακόψει την παραγωγή σε διυλιστήρια χαμηλής συνθετότητας, ενώ γενικότερα δεν υπάρχει μεγάλη προθυμία για επενδύσεις λόγω και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος διεθνώς.

Θα δοθεί "μέρισμα"

Αν και η διοίκηση της Motor Oil δεν κρύβει τη δυσαρέσκειά της για την τόσο μεγάλη φορολογική επιβάρυνση στα μερίσματα, κύκλοι προσκείμενοι σε αυτή δηλώνουν ότι "εντολή άνωθεν είναι να διανεμηθεί μέρος των φετινών κερδών στους μετόχους".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v