Frigoglass: Γιατί αισιοδοξεί και για το δ΄ 3μηνο

H εταιρεία Frigoglass αναμένει συνέχιση της θετικής τάσης των προηγούμενων τριών τριμήνων και στο τέταρτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, παρότι η βάση σύγκρισης είναι σημαντικά υψηλή.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Frigoglass: Γιατί αισιοδοξεί και για το δ΄ 3μηνο
H εταιρεία Frigoglass αναμένει συνέχιση της θετικής τάσης των προηγούμενων τριών τριμήνων και στο τέταρτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, παρότι η βάση σύγκρισης είναι σημαντικά υψηλή.

Η διοίκησή της υπολογίζει πως στην επόμενη χρήση το κόστος των πρώτων υλών θα είναι αυξημένο, ενώ παράλληλα σημειώνει πως τα συγκρίσιμα αποτελέσματα θα τεθούν σε υψηλότερο επίπεδο.

Επιπλέον, οι οικονομικές συνθήκες σε πολλές από τις ώριμες αγορές εξακολουθούν να είναι αδύναμες, ωστόσο η διοίκηση της εταιρείας παραμένει αισιόδοξη για την επόμενη χρήση όσον αφορά στο επίπεδο των επενδύσεων των πελατών της, εν όψει της ανάκαμψης που θα ακολουθήσει, και πιστεύει πως η ευρεία γεωγραφική παρουσία της, η ηγετική της θέση, η δέσμευση στην καινοτομία και η σαφής κατανόηση των αναγκών των πελατών της θα αποτελέσουν τη βάση της μελλοντικής της ανάπτυξης.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το τέταρτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, η διοίκηση υπολογίζει ότι οι περισσότερες περιοχές δραστηριοποίησής της αναμένεται να συνεισφέρουν θετικά, με τον κλάδο υαλουργίας να διατηρεί ανοδική τάση.

Αναφορικά με τις κεφαλαιακές δαπάνες του έτους, συμπεριλαμβανομένης της Αμερικής, αναμένεται να ανέλθουν στα 30 εκατ. ευρώ και το μεγαλύτερο μέρος θα κατευθυνθεί στον κλάδο ψύξης, κυρίως σε επενδύσεις σε δυναμικότητα και παραγωγικότητα και σε νέα προϊόντα.

Σημειώνεται ότι οι κεφαλαιακές δαπάνες για το εννεάμηνο του 2010 άγγιξαν τα 17,5 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με τα 9,5 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Αναλυτικότερα, ο κλάδος υαλουργίας απορρόφησε 11 εκατ. ευρώ, τα οποία κατευθύνθηκαν στην προγραμματισμένη επισκευή ενός από τους φούρνους στη Νιγηρία, ενώ ο αντίστοιχος της επαγγελματικής ψύξης απορρόφησε 6,5 εκατ. ευρώ, που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία κυρίως νέων προϊόντων όπως και σε μηχανήματα και εξοπλισμό.

--- Πελάτες και περιοχές

Όσον αφορά στις πωλήσεις του κλάδου επαγγελματικής ψύξης, το εννεάμηνο του έτους, ωθήθηκαν κυρίως από την ανατολική Ευρώπη και από την περιοχή της Ασίας - Ωκεανίας και ενισχύθηκαν κατά 43,6%, ενώ ο όγκος αυξήθηκε σε ποσοστό 34,7%.

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις στην Ευρώπη συνολικά, το συγκεκριμένο διάστημα, συνέχισαν τη θετική πορεία τους. Ειδικότερα για την ανατολική Ευρώπη, αυξήθηκαν κατά 87,2%, στα 99,9 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 34,8% του κλάδου επαγγελματικής ψύξης. Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στη συνεισφορά της Ρωσίας, της Σερβίας και της Ουκρανίας.

Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις της εισηγμένης προς τη δυτική Ευρώπη σημείωσαν επίσης αύξηση στο εννεάμηνο, σε ποσοστό 12,6%, και διαμορφώθηκαν στα 61,6 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 21,5% των πωλήσεων του κλάδου. Οι αγορές που συνεισέφεραν στη βελτίωση αυτή ήταν η Ιταλία, το Βέλγιο, η Σουηδία, η Αυστρία και η Γαλλία, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ελλάδα σημείωσαν κάμψη, παρουσιάζοντας το αδύναμο μακροοικονομικό περιβάλλον.

Στην περιοχή της Ασίας - Ωκεανίας -η οποία τώρα αντιπροσωπεύει το 26,2% των πωλήσεων επαγγελματικής ψύξης- οι πωλήσεις την ίδια περίοδο παρέμειναν ισχυρές, αυξανόμενες κατά 47,1%, αγγίζοντας τα 75,1 εκατ. ευρώ, παρά την υψηλή βάση αναφοράς της περασμένης χρονιάς. Οι αγορές που συμμετείχαν περισσότερο ήταν η Ινδονησία, η Κίνα, οι Φιλιππίνες και η Μαλαισία.

Σε ό,τι αφορά την Αφρική - Μέση Ανατολή, οι πωλήσεις σημείωσαν άνοδο σε ποσοστό 13,5% και ανήλθαν στα 45,1 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο, αντιστοιχώντας στο 15,7% των πωλήσεων του κλάδου. Η Νιγηρία και η Νότιος Αφρική συνεισέφεραν επίσης σημαντικά στις πωλήσεις της ίδιας περιόδου. Στη βόρεια Αμερική η ενσωμάτωση της Universal Nolin LLC προχωρά σύμφωνα με τις προβλέψεις.

Αναφορικά με την πορεία των πωλήσεών της ανά ομάδα πελατών, αυτές προς τους άλλους εμφιαλωτές της Coca Cola, εκτός της Coca Cola Hellenic, αυξήθηκαν κατά 29,9% στο εννεάμηνο, ανερχόμενες σε 111,2 εκατ. ευρώ, με σημαντική συνεισφορά από την Ινδονησία, τις Φιλιππίνες, την Κίνα και τη Μαλαισία.

Οι πωλήσεις προς την Coca Cola Hellenic, το ίδιο διάστημα, παρουσίασαν άνοδο σε ποσοστό 51,4% και διαμορφώθηκαν στα 48,7 εκατ. ευρώ, με τη σημαντικότερη συμμετοχή να προέρχεται από τη Ρωσία, την Ουκρανία και την Ιταλία.

Σημαντική ήταν και η ενίσχυση των πωλήσεων προς τις ζυθοποιίες, οι οποίες παρουσίασαν αύξηση κατά 33,3% και έφτασαν στα 67,1 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά στις πωλήσεις προς τις υπόλοιπες κατηγορίες πελατών, σημείωσαν άνοδο σε ποσοστό 89,1%, στα 60,1 εκατ. ευρώ, κυρίως χάρη στις πωλήσεις προς την Pepsi και τους πελάτες γαλακτοκομικών, χυμών, τσαγιού και νερού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v