Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Frigoglass: Αύξηση μεγεθών στο α΄ εξάμηνο

Αύξηση της τάξης του 16,1% κατέγραψαν τα ενοποιημένα προ φόρων κέρδη και μετά από δικαιώματα μειοψηφίας του ομίλου Frigoglass για το α΄ εξάμηνο της χρήσης 2004, ενώ υψηλότερα κινήθηκαν και οι πωλήσεις του ομίλου για την ίδια περίοδο.

Frigoglass: Αύξηση μεγεθών στο α΄ εξάμηνο
Αύξηση της τάξης του 16,1% κατέγραψαν τα ενοποιημένα προ φόρων κέρδη και μετά από δικαιώματα μειοψηφίας του ομίλου Frigoglass για το α΄ εξάμηνο της χρήσης 2004, ενώ υψηλότερα κινήθηκαν και οι πωλήσεις του ομίλου για την ίδια περίοδο.

Ειδικότερα, και όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα ενοποιημένα προ φόρων κέρδη του Ομίλου Frigoglass για το πρώτο εξάμηνο του 2004, μετά την αφαίρεση των μεριδίων μειοψηφίας, ανήλθαν σε 26,5 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, τα ενοποιημένα προ φόρων, χρηματοοικονομικών και αποσβέσεων κέρδη (EBITDA) ανέρχονται σε 43 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 2,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Οι ενοποιημένες πωλήσεις της Frigoglass αντίστοιχα, ανήλθαν σε 198,4 εκ. ευρώ που σε συγκρίσιμη βάση (εξαιρώντας από τα αποτελέσματα τις πωλήσεις της 3Ν και Ipoma) παρουσίασαν αύξηση 6% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.

Παράλληλα, ο κλάδος επαγγελματικής ψύξης παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 16,1% και κερδών 26,4% συνεισφέροντας 25,4 εκ. ευρώ στα ενοποιημένα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Frigoglass, η βελτίωση των μεγεθών προήλθε κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων στην Ευρώπη (Ανατολική και Δυτική) κατά 16% κυρίως στις αγορές της Αυστρίας, Γερμανίας, Πορτογαλίας, Ολλανδίας, Ρωσίας, Λιθουανίας και Τσεχίας.

Παράλληλα, η περαιτέρω διείσδυση στις αγορές της Ασίας (+53%) όπως Αυστραλία, Μαλαισία, Ινδονησία ενίσχυσε τον κλάδο, δημιούργησε τη βάση για την περαιτέρω ανοδική του πορεία, συμπληρώνει η ανακοίνωση της Frigoglass.

Παράλληλα επιτεύχθηκε περαιτέρω διεύρυνση της πελατειακής βάσης, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν αύξηση όγκου 25% έναντι της περσινής περιόδου.

Η εταιρία επισημαίνει στην ανακοίνωσή της ότι λόγω της σημαντικής αύξησης των τιμών των πρώτων υλών (σίδηρος, χαλκός, αλουμίνιο και πετρέλαιο) παγκοσμίως, ο κλάδος εμφανίζει μείωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους, ενώ η αποτελεσματική διαχείριση των υπολοίπων συντελεστών κόστους συνετέλεσε στη βελτίωση του περιθωρίου καθαρού κέρδους.

Οι πωλήσεις του κλάδου της Νιγηρίας εμφανίζουν μείωση κατά 7% σε τοπικό νόμισμα. Παρόλη την μείωση των πωλήσεων στην αγορά της ζυθοποιίας, οι πωλήσεις προς τους λοιπούς πελάτες αυξήθηκαν, με κύριο μοχλό ανάπτυξης τις εξαγωγές και τις πωλήσεις στον φαρμακευτικό κλάδο που υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με πέρυσι.

Τα αποτελέσματα, σε ενοποιημένη βάση, επηρεάστηκαν και από την σημαντική αύξηση των τιμών πρώτων υλών, ενέργειας και μεταφορικών, που είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του περιθωρίου κέρδους του κλάδου, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται.

Η VPI παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων κατά 1,5%, παρόλη τη μειωμένη ζήτηση λόγω των κακών καιρικών συνθηκών τον Μάιο και τον Ιούνιο στην υπόλοιπη Ευρώπη. Το μεικτό περιθώριο κέρδους επηρεάστηκε θετικά από τις υψηλότερες τιμές του πολυεστέρα το πρώτο εξάμηνο σε σχέση με πέρυσι.

Ο κλάδος των πλαστικών εμφανίζει μείωση των πωλήσεων κατά 54,1%, καθώς δεν συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις της 3Ν και της IPOMA ύψους 3,8 εκατ. ευρώ, ενώ έχει περιορίσει τις ζημιές της κατά 93,1% έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, γεγονός που απορρέει από την εκτενή αναδιοργάνωση του κλάδου.

Ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, τόνισε: ”Συνεχίζεται η ανοδική πορεία των μεγεθών της εταιρείας, έχοντας ως κύριο μοχλό ανάπτυξης τον τομέα της επαγγελματικής ψύξης.

Η διεύρυνση της πελατειακής βάσης, η διείσδυση σε νέες αγορές, η αύξηση του μεριδίου μας στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης μέσω νέων πρωτοποριακών μοντέλων, επιβεβαιώνουν την αναπτυξιακή μας πορεία.

Αντίθετα, η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών και των μεταφορικών παγκοσμίως συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους. Ο κλάδος της Νιγηρίας ειδικά στον τομέα της υαλουργίας παραμένει μία πρόκληση.

Με βάση την στρατηγική ανάπτυξης ενισχύονται οι εξαγωγές και οι πωλήσεις των φαρμακευτικών προϊόντων, ενώ τα θετικά αποτελέσματα θα αρχίσουν να είναι ορατά από τα επόμενα τρίμηνα”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v