Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μοτοδυναμική: Γιατί πάει σε ΑΜΚ

"Στόχος μας είναι η εταιρία να μπορεί να επιβιώσει ακόμη και κάτω από τις χειρότερες δυνατές συνθήκες", απάντησε ο διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής κ. Σωτήρης Χατζίκος σε ερώτηση του Euro2day.gr.

Μοτοδυναμική: Γιατί πάει σε ΑΜΚ
"Στόχος μας είναι η εταιρία να μπορεί να επιβιώσει ακόμη και κάτω από τις χειρότερες δυνατές συνθήκες", απάντησε ο διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής κ. Σωτήρης Χατζίκος σε ερώτηση του Euro2day.gr σχετικά με τον λόγο που οδήγησε τη διοίκηση της εισηγμένης να προτείνει αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου με καταβολή μετρητών.

Και ο κ. Χατζίκος συνέχισε: "Πάγια πολιτική του ομίλου Κυριακόπουλου, τόσο στην S&B Βιομηχανικά Ορυκτά όσο και στη Μοτοδυναμική, ήταν να αποφεύγουμε όσο το δυνατόν τις αυξήσεις κεφαλαίου. Ωστόσο, μετά την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης, οι καταστάσεις έχουν μεταβληθεί δραστικά. Πιστεύω ότι όσοι μέτοχοι έχουν σήμερα τη σχετική δυνατότητα καλό θα ήταν να ελαφρύνουν τις εταιρίες τους από το χρηματοοικονομικό βάρος. Βλέπουμε άλλωστε τα spreads στα επιχειρηματικά δάνεια να μεγαλώνουν συνεχώς, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνούμε ότι ζούμε σε εποχή στενότητας".

Μετά την επικείμενη αύξηση κεφαλαίου (έως και 4,5 εκατ. ευρώ) ο δανεισμός της Μοτοδυναμικής θα μειωθεί, ωστόσο δεν θα πέσει κάτω από το επίπεδο του 1 εκατ. ευρώ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της 30ής Ιουνίου 2010, καθώς στο δεύτερο φετινό εξάμηνο, η διοίκηση της εισηγμένης προβλέπει ότι ο δανεισμός της θα αυξηθεί.

Μειώνουμε το κόστος, αλλά… 

Η Μοτοδυναμική ελπίζει ότι στον κύκλο εργασιών η πτώση στο δεύτερο εξάμηνο θα είναι μικρότερη από αυτήν του πρώτου, γεγονός που οφείλεται σε δικές της κινήσεις (νέα μοντέλα κ.λπ.) και όχι στην πορεία της αγοράς, γενικότερα.

Όπως δείχνουν τα πράγματα, το 2010 θα κλείσει και αυτό με ζημίες, λένε στην εταιρία, και αυτό παρά τις σημαντικές κινήσεις που έχουν γίνει στο μέτωπο των λειτουργικών εξόδων. "Τρέχουμε να μειώσουμε τις δαπάνες μας, αλλά βλέπουμε την αγορά να επιδεινώνεται" υποστηρίζει ο κ. Χατζίκος, σημειώνοντας:

"Το 2010 αναμένουμε οι πωλήσεις των δικύκλων άνω των 50 cc να κυμανθούν στην εγχώρια αγορά γύρω στα 55 - 60 χιλιάδες τεμάχια, έναντι 95 χιλ. τεμαχίων το 2007 και το 2008. Φέτος, θα υπάρξει υποχώρηση σε τεμάχια, το πρόβλημα όμως εστιάζεται στο ότι το ποσοστό πτώσης της ζήτησης σε αξία είναι πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με αυτό που δείχνει η πτώση του όγκου. Για παράδειγμα, σε δίκυκλα χαμηλής τιμής βλέπουμε τις πωλήσεις να κυμαίνονται γύρω στα περυσινά επίπεδα, ενώ αντίθετα η πτώση στις μοτοσικλέτες είναι πολλαπλάσια".

Δύσκολο και το 2011

Ρωτήσαμε τον κ. Χατζίκο για το αν αισιοδοξεί ότι το 2011 θα μπορούσε να είναι καλύτερο από τη φετινή χρονιά για την αγορά της μοτοσικλέτας. Ο διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής κράτησε αποστάσεις από μια τέτοια πρόβλεψη: "Υπάρχει σκεπτικισμός και για το 2011, καθώς μας προβληματίζει το γεγονός ότι παρατηρείται στην αγορά διεύρυνση του μέσου χρόνου κτήσης των μηχανών από τους κατόχους τους λόγω της οικονομικής κρίσης".

Σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα της Μοτοδυναμικής στα Βαλκάνια, η εταιρία διατηρεί την παρουσία της περιορίζοντας τις δαπάνες και δίνοντας, μεταξύ άλλων, έμφαση στην κερδοφόρα δραστηριότητα των ανταλλακτικών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v