Νέα δεδομένα από τη συνεργασία Unilever - ΕΒΓΑ

Ο επιμένων αν δεν νικά -αυτό θα το δείξει η Ιστορία- σίγουρα ανταμείβεται. Και στην περίπτωση της Algida, του κλάδου παγωτού του πολυεθνικού κολοσσού Unilever, η ρήση αυτή επιβεβαιώνεται εκ του αποτελέσματος.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Νέα δεδομένα από τη συνεργασία Unilever - ΕΒΓΑ
Ο επιμένων αν δεν νικά -αυτό θα το δείξει η Ιστορία- σίγουρα ανταμείβεται. Και στην περίπτωση της Algida, του κλάδου παγωτού του πολυεθνικού κολοσσού Unilever, η ρήση αυτή επιβεβαιώνεται εκ του αποτελέσματος.

Ύστερα από 28 χρόνια προσπαθειών και έχοντας επενδύσει ουκ ολίγα εκατομμύρια ευρώ στην αγορά παγωτού τόσο στο δίκτυο όσο και στην παραγωγή -το εργοστάσιό της στην Πάτρα σταμάτησε τη λειτουργία του στα τέλη της δεκαετίας του ’90- η Unilever μέσω της συμφωνίας που σύναψε με την ΕΒΓΑ και ανακοίνωσε χθες αποκτά προβάδισμα στην εν λόγω αγορά.

Αποτέλεσμα είναι το μερίδιό της (αθροιστικά με αυτό της ΕΒΓΑ) να αναρριχηθεί στο 44,4% στο κομμάτι του τυποποιημένου παγωτού.

Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen (πωλήσεις s/m και Lidl), το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2010 το μερίδιο της Algida στην αγορά του τυποποιημένου παγωτού διαμορφώθηκε στο 23,2%, στο 21,2% ανήλθε το μερίδιο της ΕΒΓΑ, στο 33,7% της Nestle, στο 4,8% το μερίδιο της Κρι Κρι και το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας άγγιξε το 14,1%.
 
Τα μερίδια αυτά αλλάζουν άρδην εάν δούμε την αγορά στο σύνολό της (super markets, περίπτερα, επώνυμα - χύμα και HORECA), όπου το μερίδιο της Algida σύμφωνα με παράγοντες ανέρχεται στο 20% και της ΕΒΓΑ στο 18%.
 
Επί της ουσίας, όμως, η συμφωνία αυτή, πέρα από το προφανές, δηλαδή την ισχυροποίηση του ομίλου Unilever, μεταφέρει εντός του ελληνικού εδάφους την κόντρα της Unilever και της Nestle, οι οποίες αθροιστικά, με βάση τα στοιχεία της Nielsen, ελέγχουν το 83,2% της αγοράς και κάτω από 70% στο σύνολο της αγοράς παγωτού.

Την ίδια ώρα και σε ό,τι αφορά την Κρι Κρι, η οποία παράγει για λογαριασμό της Algida κάποιους κωδικούς από την πλευρά της Unilever, αναφέρεται πως δεν τίθεται κανένα θέμα μεταβολής της σχέσης που έχουν τα τελευταία χρόνια και έχει αποβεί προς όφελος και των δύο πλευρών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v