Frigoglass: Κόβει… γκάζι στο β΄ εξάμηνο

Ηπιότερους ρυθμούς ανάπτυξης αναμένει για το β εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης η διοίκηση της Frigoglass, μετά από ένα πολύ «δυνατό» Η1 το οποίο, όμως, αποτελεί και παραδοσιακά την ισχυρή περίοδο πωλήσεων για την εισηγμένη.

Frigoglass: Κόβει… γκάζι στο β΄ εξάμηνο
Ηπιότερους ρυθμούς ανάπτυξης αναμένει για το β εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης η διοίκηση της Frigoglass, μετά από ένα πολύ «δυνατό» α΄ εξάμηνο το οποίο, όμως, αποτελεί και παραδοσιακά την ισχυρή περίοδο πωλήσεων για την εισηγμένη.

Στην έκθεση, που συνοδεύει τα αποτελέσματα α΄ εξαμήνου, η διοίκηση της βιομηχανίας παραγωγής προϊόντων επαγγελματικής ψύξης εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξη για το β' εξάμηνο εκτιμώντας πως οι θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης θα συνεχισθούν με «ηπιότερο», όμως, ρυθμό σε σχέση με το πρώτο μισό του έτους.

Η Frigoglass παραμένει επιφυλακτική, σχετικά με τις προοπτικές ανάκαμψης της Δυτικής Ευρώπης, εκτιμά, όμως, ότι η ευρεία γεωγραφική της διασπορά υποστηρίζει την θετική πορεία του κλάδου επαγγελματικής ψύξης, ενώ η ανάπτυξη αναμένεται να εξακολουθήσει να οδηγείται από την Ασία/Ωκεανία, την Ανατολική Ευρώπη και την Αφρική/Μέση Ανατολή.

Στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης οι πωλήσεις της Frigoglass υποχώρησαν στους πρώτους έξι μήνες του χρόνου κατά 1,3%. Η μείωση ήταν ακόμη μεγαλύτερη στο α΄ τρίμηνο ενώ στο β' τρίμηνο οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε αντίστοιχα επίπεδα με αυτά του β τριμήνου του 2009, ενδεικτικό της μικρής ανάκαμψης για την ευρωπαϊκή οικονομία.

Οι αγορές που επλήγησαν περισσότερο ήταν αυτές των Ηνωμένου Βασιλείου και Ελλάδας και δευτερευόντως των Ισπανίας, Ιταλίας. Στον αντίποδα, σε Σουηδία, Γερμανία και Αυστρία υπήρξε αύξηση των πωλήσεων ψυγείων για επαγγελματική χρήση.

Η υποχώρηση των πωλήσεων στην Δυτική Ευρώπη υπερκαλύφθηκε από την σημαντική αύξηση στις αγορές Ασίας και Ωκεανίας και δευτερευόντως της Ανατολικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής και Βόρειας Αφρικής.

Οι πωλήσεις στην Ασία/Ωκεανία κατέγραψαν άνοδο κατά 64,9% στο α΄ εξάμηνο, με τις αγορές Ινδονησίας, Κίνας, Φιλιππίνων, Καζακστάν και Ινδίας να έχουν την μεγαλύτερη συνεισφορά.

Οι πωλήσεις στην Αφρική/Μέση Ανατολή αυξήθηκαν κατά 12,5% στο εξάμηνο, χάρη σε ένα δυνατό β τρίμηνο που ανέστρεψε την πτωτική τάση του α΄ τριμήνου.

Οι πωλήσεις στην Ανατολική Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 60,4%, με σημαντική συνεισφορά κυρίως από την Ρωσία και την Ουκρανία.

Αύξηση πωλήσεων προϊόντων επαγγελματικής ψύξης- βελτίωση περιθωρίων

Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων προϊόντων επαγγελματικής ψύξης βελτίωσε τα περιθώρια κέρδους της Frigoglass. Οι πωλήσεις του κλάδου ψύξης αποτέλεσαν το 84% των συνολικών πωλήσεων το α΄ εξάμηνο του έτους, έναντι 80% το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Το περιθώριο EBITDA του κλάδου επαγγελματικής ψύξης διαμορφώθηκε σε 15,5% από 11,8% το α΄ εξάμηνο του 2009 με τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) να ανέρχονται σε 30.9 εκατ. ευρώ.
 
Το Λειτουργικό Κέρδος (EBIT) αυξήθηκε κατά 141,4% σε 23,0 εκατ. ευρώ, με το αντίστοιχο περιθώριο να αυξάνεται από 6.5% τον προηγούμενο χρόνο σε 11.5%, καθώς τα Λειτουργικά Έξοδα αυξήθηκαν μόνο κατά 17,9%. Τα Καθαρά Κέρδη ανήλθαν σε 10.9 εκατ. ευρώ, από 2 εκατ. ευρώ, το πρώτο εξάμηνο του 2009.

Τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας αυξήθηκαν με σημαντικά χαμηλότερο ρυθμό λόγω των κινήσεων περικοπών σε κόστη που υλοποιήθηκαν πέρσι.

Για φέτος η εταιρεία υλοποιεί επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ που αποσκοπούν κατά κύριο λόγο στην ενίσχυση της παραγωγικής της δυναμικότητας καθώς και στην παραγωγή νέων προϊόντων.

Στο α΄ εξάμηνο ο όμιλος υλοποίησε επενδύσεις ύψους 12,4 εκατ. ευρώ έναντι 6,7 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2009. Εξ αυτών τα 8,8 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν για την προγραμματισμένη επισκευή ενός από τους φούρνους υαλουργίας στην Νιγηρία, ενώ στον κλάδο επαγγελματικής ψύξης διενεργήθηκαν επενδύσεις 3.6 εκατ. ευρώ, κυρίως για την δημιουργία νέων προϊόντων και την αγορά μηχανημάτων και εξοπλισμού.

Διαφοροποίηση πελατειακής βάσης

Ο όμιλος πέτυχε να μειώσει έτι περαιτέρω την εξάρτηση των πωλήσεων του από την Coca Cola 3 Ε καθώς οι ι πωλήσεις προς τους άλλους εμφιαλωτές της Coca-Cola σημείωσαν διαδοχική άνοδο στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, και αποτελούν πλέον το 42,9% των πωλήσεων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης.

Οι πωλήσεις προς την Coca-Cola Hellenic αυξήθηκαν κατά 10.0% στο εξάμηνο, αντιπροσωπεύοντας το 13,6% του κλάδου επαγγελματικής ψύξης. Οι πωλήσεις προς τις ζυθοποιίες αυξήθηκαν κατά 17,3% και συνεισέφεραν 21,6% στον κλάδο επαγγελματικής ψύξης.

Οι πωλήσεις προς όλες τις άλλες κατηγορίες πελατών σημείωσαν αύξηση κατά 113,7%, συνεισφέροντας στο σύνολο των πωλήσεων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης κατά 21,8% .

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v