ΑΤΤΙΚΑΤ: Τι γίνεται με το μερίδιο στην Αττική Οδό

Από μηδενική βάση θα επιχειρήσει εκ νέου η ΑΤΤΙΚΑΤ να εξασφαλίσει αγοραστή για το 9,9% που ελέγχει στην Αττική Οδό.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
ΑΤΤΙΚΑΤ: Τι γίνεται με το μερίδιο στην Αττική Οδό
Από μηδενική βάση και σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που δημιουργεί στη λειτουργία και την απόδοση της Αττικής Οδού η οικονομική κρίση (μείωση διελεύσεων οχημάτων) θα επιχειρήσει εκ νέου η εταιρία ΑΤΤΙ – ΚΑΤ να εξασφαλίσει αγοραστή για το 9,9% που ελέγχει στον αυτοκινητόδρομο.

Οι άκαρπες συζητήσεις που είχε με τους δύο άλλους εταίρους του έργου παραχώρησης (Ελλάκτωρ και J&P Άβαξ), εξέλιξη που οφείλεται κυρίως σε εκκρεμότητες της ΑΤΤΙ – ΚΑΤ με τις πιστώτριες τράπεζες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν προβλήματα στους αγοραστές του ποσοστού της στην Αττική Οδό (σχετικό ρεπορτάζ του euro2day.gr στις 19 Μαΐου 2010), δεν σημαίνει ότι το 9,9% του έργου δεν θα καταλήξει τελικά στους δύο μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας.

Άλλωστε, στις ανακοινώσεις που εξέδωσαν οι Ελλάκτωρ και J&P Άβαξ προκειμένου να γνωστοποιήσουν τη μη επίτευξη συμφωνίας για αγορά του 9,9% της Αττικής Οδού, σημειώνουν ότι δεν έχει εκλείψει το ενδιαφέρον τους για την απόκτηση αυτής της συμμετοχής.

Έτσι, ίσως σύντομα ξεκινήσει ένας δεύτερος γύρος συζητήσεων ανάμεσα στις τρεις εταιρίες, χωρίς όμως να αποκλείεται το ενδεχόμενο η ΑΤΤΙ – ΚΑΤ να αναζητήσει και άλλους αγοραστές.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι Ελλάκτωρ και J&P Άβαξ διατηρούν το δικαίωμα πρώτης προτίμησης στην απόκτηση του μεριδίου της ΑΤΤΙ – ΚΑΤ.

Χαμηλότερο το τίμημα

Ασφαλώς στη νέα διαπραγμάτευση, οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές θα επιδιώξουν να αποκτήσουν το 9,9% του έργου σε χαμηλότερο τίμημα από εκείνο που ενδέχεται να πλήρωναν το προηγούμενο διάστημα.

Άλλωστε, η αξία της Αττικής Οδού λόγω των επιπτώσεων της κρίσης εκτιμάται πως θα μειωθεί.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την τελευταία αποτίμηση του έργου η αξία του ανέρχονταν στο 1,1 δις. ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι η ΑΤΤΙ – ΚΑΤ επεδίωξε να εξασφαλίσει από την πώληση του μεριδίου της περί τα 100 – 110 εκατ. ευρώ.

Δεν αποκλείεται, μάλιστα, ένας από τους λόγους που οδήγησε σε εμπλοκή τις συζητήσεις ανάμεσα στην ΑΤΤΙ – ΚΑΤ και τις Ελλάκτωρ – J&P Άβαξ να έχει σχέση με την προσπάθεια των τελευταίων να «πιέσουν» την κάτοχο του 9,9% του έργου να αποδεχτεί χαμηλότερο τίμημα.

[email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v