Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΑΤΤΙΚΑΤ: Νέα έργα... πάση θυσία

Να επαναλάβει το... θαύμα του 2005 έχει βάλει ως στόχο η Αττικάτ, όταν μετά την επαναφορά του μειοδοτικού συστήματος επιλογής αναδόχων κατάφερε να αναλάβει τρεις σημαντικές εργολαβίες στην Εγνατία Οδό.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
ΑΤΤΙΚΑΤ: Νέα έργα... πάση θυσία
Να επαναλάβει το... θαύμα του 2005, όταν αμέσως μετά την επαναφορά του μειοδοτικού συστήματος επιλογής αναδόχων κατάφερε να αναλάβει τρεις σημαντικές εργολαβίες στην Εγνατία Οδό έχει βάλει ως στόχο η κατασκευαστική εταιρεία Αττικάτ, και έτσι να αποφύγει την οικονομική κατάρρευση, .

Οι οφειλές προς τράπεζες, προμηθευτές, εργαζομένους και ασφαλιστικά ταμεία που αυξάνονται από μέρα σε μέρα, η αδυναμία του Δημοσίου να καταβάλει σύντομα το ποσό που χρωστά στην εισηγμένη για εργασίες που αυτή έχει ήδη εκτελέσει, αλλά και το περιορισμένο κατασκευαστικό αντικείμενο που της απομένει να υλοποιήσει αναγκάζουν την επιχείρηση να εναποθέσει τις ελπίδες της για επιβίωση στη δυναμική διεκδίκηση των έργων που το υπουργείο Υποδομών έχει υποσχεθεί ότι θα δημοπρατήσει το προσεχές διάστημα.

Υπενθυμίζεται ότι το 2005 η Αττικάτ, εκμεταλλευόμενη την αλλαγή του τρόπου διεξαγωγής των διαγωνισμών για τα δημόσια έργα και προσφέροντας εκπτώσεις της τάξεως του 30%, μπόρεσε να κερδίσει τις περισσότερες από τις νέες συμβάσεις της Εγνατίας Οδού που ανατέθηκαν εκείνη την περίοδο.

Συγκεκριμένα, επρόκειτο για τρία έργα με συνολικό προϋπολογισμό 324 εκατ. ευρώ, που μαζί με τις συμπληρωματικές συμβάσεις που υπέγραψε στη συνέχεια η εταιρεία αλλά και ορισμένες εργολαβίες τις οποίες εξασφάλισε το 2006 στην ΠΑΘΕ την «κράτησαν» στον κλάδο.

Το ίδιο επιδιώκει να πετύχει και σήμερα, καθώς το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων της κινείται σε επίπεδα κάτω των 50 εκατ. ευρώ (για την ακρίβεια στα τέλη Μαρτίου ήταν μόλις 49,7 εκατ. ευρώ) και επομένως δεν διασφαλίζει τη συνέχιση της λειτουργίας της σε βάθος χρόνου.

Η προσπάθεια της εισηγμένης για την ενίσχυση του κατασκευαστικού της αντικειμένου θα ξεκινήσει, όπως τουλάχιστον αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, από το έργο βελτίωσης του τμήματος Καρτέρι - Γερακάρι - Πάργα, του οδικού άξονα Ηγουμενίτσας - Πρέβεζας, το οποίο έχει προϋπολογισμό 48,8 εκατ. ευρώ και είναι το πρώτο σημαντικό δημόσιο έργο που δημοπρατείται εδώ και έναν χρόνο. Εκτιμάται ότι η Αττικάτ θα «τα δώσει όλα» για να κερδίσει τη συγκεκριμένη σύμβαση, αφού η ανάληψη ενός νέου δημόσιου έργου θα της προσφέρει βαθιές ανάσες...

Πάντως, σημαντική βοήθεια για να αντιμετωπίσει τα ήδη οξυμένα οικονομικά της προβλήματα αναμένει η τεχνική εταιρεία από την πώληση του 9,9% που κατέχει στο έργο της Αττικής Οδού.

Πληροφορίες κάνουν λόγο για συμφωνία μεταξύ της Αττικάτ και των δύο άλλων μετόχων του έργου (ΕΛΛΑΚΤΩΡ και J&P Άβαξ) για πώληση σε αυτούς του 9,9%, ωστόσο η μεταβίβαση καθυστερεί εξαιτίας διαδικαστικών ζητημάτων που έχουν προκύψει.

Σύντομα, όμως, αυτά τα προβλήματα θα επιλυθούν και η Αττικάτ θα μπορέσει να εισπράξει περίπου 100 εκατ. ευρώ, όπως φημολογείται ότι θα είναι το τίμημα της πώλησης. Μέρος των χρημάτων θα διατεθεί για μείωση των οφειλών της, οι οποίες έχουν εκτοξευτεί στα ύψη την τελευταία διετία.

Σήμερα, οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της Αττικάτ ανέρχονται στα 138,2 εκατ. ευρώ και οι μακροπρόθεσμες στα 144,4 εκατ. ευρώ, με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές της να αγγίζουν τα 59,1 εκατ. ευρώ έναντι 46,8 εκατ. ευρώ στα τέλη του περασμένου Μαρτίου και 26,3 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2009. Πάντως, η εισηγμένη έχει ανακοινώσει πως βρίσκεται σε συζητήσεις για τη ρύθμιση οφειλών 35,8 εκατ. ευρώ και ελπίζει ότι θα την πετύχει το προσεχές διάστημα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v