Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Fourlis: Δύσκολο το β? τρίμηνο

Επιδείνωση των συνθηκών όσον αφορά στην κατανάλωση και στις αγορές όπου δραστηριοποιείται λιανικά διαβλέπει στο β΄ τρίμηνο της χρήσης ο όμιλος Φουρλή, σύμφωνα με εκτιμήσεις της διοίκησης.

Fourlis: Δύσκολο το β? τρίμηνο
Επιδείνωση των συνθηκών όσον αφορά στην κατανάλωση και στις αγορές όπου δραστηριοποιείται λιανικά διαβλέπει στο β΄ τρίμηνο της χρήσης ο όμιλος Φουρλή, σύμφωνα με εκτιμήσεις της διοίκησής του κατά την τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του α΄ τριμήνου 2010.

Σύμφωνα με τον CEO του ομίλου, κ. Α. Πεταλά, τόσο τα έκτακτα μέτρα περιορισμού του εισοδήματος, η αρνητική καταναλωτική διάθεση, η αύξηση του ΦΠΑ όσο και το γεγονός ότι στο φετινό β΄ τρίμηνο δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις του Πάσχα (οι οποίες ενσωματώθηκαν στο α΄ τρίμηνο της χρήσης) θα επιδράσουν αρνητικά στην ανάπτυξη των πωλήσεων.

Ήδη, στο α΄ τρίμηνο του 2010, οι πωλήσεις τόσο της ΙΚΕΑ όσο και της Intersport σε συγκρίσιμη βάση (χωρίς την προσθήκη του νέου καταστήματος στη Λάρισα αλλά και των 7 νέων σημείων της αλυσίδας αθλητικών) υπήρξαν πτωτικές (1,5% για την ΙΚΕΑ).

Η διοίκηση του ομίλου, ωστόσο, εκτιμά ότι επιτυγχάνει τους ποιοτικούς στόχους που έχει θέσει όσον αφορά στην αύξηση των μεριδίων αγοράς, στην υλοποίηση των επενδύσεών του και στη διατήρηση της χρηματοοικονομικής του υγείας, σε συνδυασμό με τη διαφύλαξη των μικτών περιθωρίων κέρδους του.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά το margin της ΙΚΕΑ, υπογραμμίστηκε ότι παρά τα κόστη για το νέο ΙΚΕΑ στη Λάρισα στο α΄ τρίμηνο του 2010 ανήλθε στο 41,8%, διατηρήσιμο στα ίδια επίπεδα με τα προηγούμενα 4 τρίμηνα. Παρά την αντίσταση, ωστόσο, που έχει επιδείξει η κερδοφορία των ΙΚΕΑ, εκτιμάται ότι στα επόμενα τρίμηνα αυτή θα υποχωρήσει καθώς ο όμιλος έχει ήδη απορροφήσει την πρώτη αύξηση του ΦΠΑ (από 19% σε 21%), ενώ προτίθεται να πράξει το ίδιο και για τη δεύτερη (από 21% σε 23%), χωρίς να μεταβάλει τις τιμές για μεγάλο εύρος (55%) των προϊόντων που παρουσιάζονται στον επίσημο κατάλογο της ΙΚΕΑ.

Παρά τις πιέσεις από τον ΦΠΑ και την ύφεση, ο όμιλος εκτιμά ότι θα ισορροπήσει τις επιπτώσεις και θα διατηρήσει τα περιθώρια κέρδους του σε ικανοποιητικά επίπεδα, επωφελούμενος από τη μείωση των τιμών των προϊόντων της μητρικής ΙΚΕΑ, η οποία με τη σειρά της επωφελείται από τη μείωση των τιμών στα commodities, ώστε να παρέχει ανταγωνιστικά είδη και τιμές στις αγορές δραστηριοποίησής της.

ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Η διοίκηση του ομίλου, πέρα από εκτιμήσεις για την υφιστάμενη δραστηριότητα, έκανε για πρώτη φορά επίσημα λόγο για την αναζήτηση νέων λιανικών concepts μεγάλης κλίμακας, που αφενός θα υποκαταστήσουν τις απώλειες από τον τζίρο της Samsung και αφετέρου θα ενισχύσουν το προφίλ του ομίλου στο λιανεμπόριο. Προς το παρόν, ο όμιλος αναζητά και δεν είναι σε θέση να ανακοινώσει κάτι συγκεκριμένο, ωστόσο ο κ. Πεταλάς σημείωσε ότι η επέκταση σε νέο λιανεμπορικό χώρο καταναλώνει χρόνο στη διοίκηση του ομίλου και αποκτά αναβαθμισμένη προτεραιότητα.

Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό πλάνο ανάπτυξης της "ατμομηχανής" ΙΚΕΑ, σημείωσε ότι ο όμιλος συνεχίζει τις προγραμματισμένες επενδύσεις στα Ιωάννινα και στη Σόφια κι αναζητά ακίνητα στη Βάρνα και στην Κρήτη. Εκτίμησε ωστόσο ότι οι αποφάσεις για νέες επενδύσεις τίθενται υπό επανεξέταση, καθώς υπό το καθεστώς κρίσης πρέπει να ληφθούν υπόψη τόσο ο χρόνος υλοποίησής τους όσο και το κόστος τους.

ΜΕΡΙΣΜΑ

Η διοίκηση του ομίλου ανέφερε ότι αφενός προτίθεται να διανείμει μέρισμα από τα κέρδη του 2009, ύψους 33% των κερδών του (σε ισόποση αναλογία με παρελθούσες χρήσεις) και αφετέρου στην τακτική Γ.Σ. των μετόχων της θα θέσει θέμα buy back μετοχών σε ποσοστό έως 5% και εύρος τιμής από 1 έως 20 ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v