Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το καλοκαίρι η έγκριση συγχώνευσης Aegean-ΟΑ

Ως το τέλος του καλοκαιριού αναμένεται η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού της συγχώνευσης των δραστηριοτήτων των εταιριών Aegean Airlines και Olympic Air.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Το καλοκαίρι η έγκριση συγχώνευσης Aegean-ΟΑ
Ως το τέλος του καλοκαιριού αναμένεται η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού της συγχώνευσης των δραστηριοτήτων των εταιριών Aegean Airlines και Olympic Air.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, κατά τη γενική συνέλευση των μετόχων της Aegean Airlines, η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί κατά το ήμισυ, καθώς ήδη από τις αρχές Μαρτίου έχουν κατατεθεί στην Ε.Ε. οι φάκελοι που αφορούν στην εξαγορά των τριών εταιριών του νέου ομίλου της Ο.Α. από την Aegean, στην ταυτόχρονη είσοδο της MIG με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην Aegean, και, εν τέλει, στην τελική συγχώνευση του πτητικού έργου της Aegean με την Οlympic Air.

Έγκριση της συγχώνευσης από τις ελληνικές αρχές δεν θα απαιτηθεί καθώς αρκεί αυτής της ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η διαδικασία της συγχώνευσης θα ξεκινήσει μετά την έγκριση και σε κάθε περίπτωση μετά την 1η Οκτωβρίου του 2010 αφού έως τότε ισχύει η συμβατική δέσμευση που έχει αναλάβει η MIG έναντι του ελληνικού δημοσίου ότι δεν θα προχωρήσει σε αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της Olympic Air.

Η συγχώνευση αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2011, οπότε και οι δύο εταιρίες θα έχουν πλέον κοινό δίκτυο.

Ο πρόεδρος της Aegean, ερωτηθείς σχετικά, τόνισε ότι η εταιρία που θα προκύψει από τη συγχώνευση των δύο ελληνικών αεροπορικών εταιριών, θα έχει μερίδιο αγοράς 25% στις πτήσεις εξωτερικού, ενώ θα έχει μεν δεσπόζουσα θέση στην αγορά εσωτερικού, ωστόσο τόνισε πως δεν θα είναι μονοπώλιο αφού ήδη πολλές αεροπορικές εταιρίες δρουν στην ελληνική αγορά.

Ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε ότι η νέα εταιρία θα συνεχίσει να πετά σε προορισμούς μεσαίων αποστάσεων καλύπτοντας την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.

Επίσης, απέκλεισε το ενδεχόμενο δραστηριοποίησης της νέας εταιρίας σε προορισμούς μεγάλων αποστάσεων, αφού σημείωσε ότι οι συνεργασίες καλύπτουν τις ανάγκες μετακίνησης των επιβατών τους προς αυτούς.

Αρνητικό αναμένεται το 2010

Πάντως, το 2010 θα είναι δύσκολη χρονιά για την Aegean Airlines, όπως και για όλες τις αεροπορικές εταιρίες, κυρίως λόγω της μείωσης της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια που προκαλεί η οικονομική κρίση.

Το πρόβλημα ζήτησης στην αγορά είναι σημαντικό, τόνισε κατά τη γενική συνέλευση των μετόχων ο κ. Θεόδωρος Βασιλάκης, σημειώνοντας ότι, όπως όλα δείχνουν, η χρονιά για την εταιρία θα κλείσει αρνητικά εξαιτίας του τρίπτυχου αυξημένη τιμή καυσίμου, αυξημένη διάθεση χωρητικότητας και κάμψη της ζήτησης.

Ο κ. Βασιλάκης δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι εν μέσω δυσμενούς για τις αερομεταφορές περιβάλλοντος η εταιρία φέτος θα κληθεί να πληρώσει και αυξημένη έκτακτη εισφορά, η οποία θα ανέλθει περίπου στα 5 εκατομμύρια ευρώ.

Σημαντικά οφέλη από την ένταξη στη Star Alliance

Αναφερόμενος στην ένταξη της Aegean στην αεροπορική συμμαχία Star Alliance από το τέλος του επόμενου μήνα, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι πρόκειται για πολύ ευνοϊκή κίνηση μέσα σε ένα περιβάλλον πολύ αρνητικό.

Έχουμε ήδη δει σημαντικά οφέλη από τη συνεργασία αυτή, τόνισε ο πρόεδρος της Aegean σημειώνοντας ότι ως μέλος της Star Alliance η Aegean αποκτά πρόσβαση στις παγκόσμιες αγορές, όπου υπάρχει σημαντική παρουσία της ελληνικής ομογένειας, όπως η Αυστραλία, ο Καναδάς, η βόρεια Αφρική και οι ΗΠΑ.

Το σημαντικότερο άμεσο όφελος για την εταιρία αναμένεται ότι θα προκύψει σε επίπεδο κόστους των προμηθευτών.

Η διαδικασία ένταξης της εταιρίας στη Star Alliance διήρκεσε 12 μήνες, καθώς ξεκίνησε πέρυσι το καλοκαίρι.

Η μεγαλύτερη αεροπορική συμμαχία στον κόσμο αποτελείται από 26 συνολικά αερομεταφορείς (υπάρχοντα μέλη 21 και επιβεβαιωμένα μελλοντικά μέλη η Air India, η Brussels Airlines, η Continental Airlines και η TAM), προσφέροντας επιλογές σε πάνω από 1.000 προορισμούς και σε 176 χώρες, οι οποίες εξυπηρετούνται μέσω 21.000 καθημερινών πτήσεων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v