Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Frigoglass: Στα 4,7 εκατ. τα κέρδη το Q1

Καθαρά κέρδη ύψους 4,7 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε για το α΄ τρίμηνο του 2010 η Frigoglass, έναντι κερδών 0,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 662,4%.

Frigoglass: Στα 4,7 εκατ. τα κέρδη το Q1
Καθαρά κέρδη ύψους 4,7 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε για το α΄ τρίμηνο του 2010 η Frigoglass, έναντι κερδών 0,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 662,4%.

Οι πωλήσεις της εταιρίας την ίδια περίοδο διαμορφώθηκαν σε 93,213 εκατ. ευρώ από 73,629 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 26,6%.

Σημειώνεται ότι η Marfin Analysis προέβλεπε πως τα κέρδη της Frigoglass θα διαμορφώνονταν στα 3 εκατ. ευρώ και η Proton Bank στα 3,8 εκατ. ευρώ.

Ο κύριος Πέτρος Διαμαντίδης, διευθύνων σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε: "Η θετική τάση που παρατηρήθηκε στο τέλος του 2009 συνεχίστηκε το πρώτο τρίμηνο του 2010, με τις αυξημένες πωλήσεις επαγγελματικής ψύξης να οδηγούν σε σημαντικά μεγαλύτερη κερδοφορία, λόγω της επιτυχίας των πρωτοβουλιών μείωσης κόστους του περασμένου έτους.
Η γεωγραφική διασπορά που έχουμε πετύχει τα τελευταία χρόνια αποτελεί εξαιρετική βάση μακροπρόθεσμης ανάπτυξης. Αναμένουμε συνεχιζόμενη ανάπτυξη από την Ασία και επάνοδο της ανατολικής Ευρώπης.

Παρόλο που το αίσθημα καταναλωτικής εμπιστοσύνης παραμένει αδύναμο στη δυτική Ευρώπη και οι αυξανόμενες τιμές των πρώτων υλών μας κάνουν επιφυλακτικούς για το άμεσο μέλλον, εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι έχουμε τις δεξιότητες, το επιχειρηματικό μοντέλο και την κατάλληλη κεφαλαιακή δομή ώστε να διατηρήσουμε τη θετική μας πορεία. Δεδομένων των συνθηκών αυτών, αναμένουμε περαιτέρω ανάπτυξη στα επόμενα τρίμηνα
του έτους, σε πιο ήπιους ρυθμούς, ενώ, διατηρώντας ψηλά το επίπεδο των επενδύσεων στην καινοτομία, αναζητούμε να επεκτείνουμε και να ενισχύσουμε τη γεωγραφική μας παρουσία". 

---  Επισκόπηση

Οι ενοποιημένες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26,6% το πρώτο τρίμηνο του έτους ανερχόμενες σε 93,2 εκατ. ευρώ. Η αύξηση αυτή οδηγήθηκε από τις πωλήσεις στον κλάδο επαγγελματικής ψύξης, που σημείωσαν αύξηση 39,5% ανερχόμενες σε 78,3 εκατ., ενώ αντισταθμίστηκαν μερικώς από τον κλάδο υαλουργίας στη Νιγηρία, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 14,8% σε ευρώ το πρώτο τρίμηνο του έτους. Οι πωλήσεις του κλάδου επαγγελματικής ψύξης αποτέλεσαν το 84% των ενοποιημένων πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους το ποσοστό αυτό ανήλθε σε 76%.

Στο πλαίσιο του κλάδου επαγγελματικής ψύξης οι πωλήσεις στην ανατολική Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 129,7% το πρώτο τρίμηνο του έτους, από μια χαμηλή βάση σύγκρισης, συνεχίζοντας έτσι τη θετική τάση που ξεκίνησε προς τα τέλη του προηγούμενου έτους. Η Ρωσία και η Ουκρανία είχαν μεγάλη συνεισφορά στις πωλήσεις της περιοχής. Οι πωλήσεις στη δυτική Ευρώπη μειώθηκαν κατά 3,4% το πρώτο τρίμηνο του έτους, αντικατοπτρίζοντας τα πρώιμα σημάδια σταθεροποίησης της περιοχής, με σημαντική συνεισφορά από το Βέλγιο και την Αυστρία.

Οι πωλήσεις στην Ασία - Ωκεανία συνέχισαν την ισχυρή τους άνοδο σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 57,1% στο τρίμηνο, παρά τη σύγκριση με ένα αντίστοιχα ισχυρό πρώτο τρίμηνο το προηγούμενο έτος, στο οποίο υπήρξε αύξηση 78,9%. Σημαντική συνεισφορά στην περιοχή ήρθε από την Ινδονησία, την Ινδία, την Κίνα και τις Φιλιππίνες. Οι πωλήσεις στην Αφρική - Μέση Ανατολή σημείωσαν μείωση 10,3% το πρώτο τρίμηνο, με σημαντική μείωση από το Μαρόκο, που αντισταθμίστηκε από την αύξηση στη Νιγηρία. Η ενσωμάτωση της Universal Nolin LLC στη βόρεια Αμερική συνεχίζεται ομαλά σύμφωνα με τα αναμενόμενα, παρέχοντας σημαντική συνεισφορά στις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου.

Οι πωλήσεις προς τους άλλους εμφιαλωτές της Coca Cola αυξήθηκαν 14,5% το πρώτο τρίμηνο, και αντιστοιχούν στο 45,1% των πωλήσεων επαγγελματικής ψύξης του τριμήνου. Οι πωλήσεις προς την Coca Cola Hellenic αυξήθηκαν 96,5% το πρώτο τρίμηνο και αντιστοιχούν στο 12,7% των πωλήσεων επαγγελματικής ψύξης. Οι πωλήσεις προς τις ζυθοποιίες αυξήθηκαν κατά 38,2%, σημειώνοντας συνεχόμενα θετική τάση, ενώ η συνεισφορά τους στις πωλήσεις της επαγγελματικής ψύξης παρέμειναν στα ίδια επίπεδα ανερχόμενες στο 23,2% του συνόλου.

Οι πωλήσεις προς τους άλλους πελάτες αυξήθηκαν κατά 109,3% το πρώτο τρίμηνο από μια χαμηλή βάση σύγκρισης, ενώ η συνεισφορά τους στο σύνολο των πωλήσεων
επαγγελματικής ψύξης αυξήθηκε σημαντικά στο 19,1% Η Frigoglass συνεχίζει να εστιάζει στην καινοτομία των προϊόντων και στις επενδύσεις στην έρευνα και ανάπτυξη, ενώ η γκάμα ψυγείων φιλικών προς το περιβάλλον EcoCool αναμένεται να παράσχει σημαντική συνεισφορά στο σύνολο του έτους.

Οι πωλήσεις του κλάδου υαλουργίας στη Νιγηρία μειώθηκαν 14,8% σε ευρώ το πρώτο τρίμηνο ανερχόμενες σε 14,9 εκατ. ευρώ (μείωση 6,9% σε τοπικό νόμισμα), συγκρινόμενες με άνοδο της τάξης του 17,3% την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Οι πωλήσεις επηρεάστηκαν από την προγραμματισμένη διακοπή λειτουργιών ενός από τους φούρνους,
προκειμένου να επισκευαστεί ώστε να βελτιωθούν τα επίπεδα παραγωγικής δυναμικότητας και επίσης από τη σημαντική αύξηση στο κόστος της ενέργειας, που οδήγησε σε καθυστέρηση των πωλήσεων.

Ο κλάδος υαλουργίας συνεισέφερε 16% στις συνολικές πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο, σε
σύγκριση με αντίστοιχο ποσοστό 24% το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Οι πωλήσεις σε γυαλί μειώθηκαν κατά 37,8% σε ευρώ ανερχόμενες σε 8,2 εκατ. ευρώ (μείωση 32,1% σε Νάιρα), ενώ αντισταθμίστηκαν μερικώς από άνοδο της τάξης του 56,7% στις άλλες δραστηριότητες (μεταλλικά πώματα και πλαστικά κιβώτια), που ανήλθαν σε 6,7 εκατ. (71,1% αύξηση σε Νάιρα).

Το ενοποιημένο λειτουργικό κέρδος (EBIT) αυξήθηκε κατά 85,5% το πρώτο τρίμηνο ανερχόμενο σε 10 εκατ., αντικατοπτρίζοντας το θετικό αποτέλεσμα της λειτουργικής μόχλευσης που ακολουθεί τις πρωτοβουλίες μείωσης κόστους που ανελήφθησαν πέρυσι. Το καθαρό κέρδος αυξήθηκε σημαντικά το πρώτο τρίμηνο, ανερχόμενο σε 4,7 εκατ. ευρώ συγκρινόμενο με 0,6 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους.

Οι καθαρές χρηματικές ροές μετά από λειτουργικές και επενδυτικές δραστηριότητες ανήλθαν σε εκροή 52 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με εκροή της τάξης των 31 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2009. Αυτό, ως αποτέλεσμα της σημαντικής αύξησης των πωλήσεων, οδήγησε στην αύξηση των λογαριασμών απαιτήσεων και αποθεμάτων. Η εταιρία αναμένει οι θέσεις αυτές να αντιστραφούν κατά τη διάρκεια του έτους.

--- Κλάδος επαγγελματικής ψύξης

Οι πωλήσεις του κλάδου επαγγελματικής ψύξης αυξήθηκαν κατά 39,5% ανερχόμενες σε 78,3 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο, σημειώνοντας συνεχόμενη θετική τάση στην Ασία - Ωκεανία και στην ανατολική Ευρώπη. Η αύξηση των πωλήσεων προήλθε από άνοδο 29,9% του όγκου πωληθέντων και από τη βελτίωση της μέσης τιμής ανά ψυγείο.

Κύκλος εργασιών ανά γεωγραφική περιοχή

Οι πωλήσεις στην ανατολική Ευρώπη συνέχισαν τη θετική τους πορεία το πρώτο τρίμηνο του έτους, αυξανόμενες κατά 129,7% σε 23,6 εκατ. ευρώ και αντιστοιχώντας στο 30,2% των πωλήσεων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης. Οι αγορές που σημείωσαν τη μεγαλύτερη συνεισφορά ήταν η Ρωσία, η Ουκρανία, η Ρουμανία και η Πολωνία, ωθούμενες κυρίως από τις πωλήσεις προς την Coca Cola Hellenic και τις ζυθοποιίες. Οι πωλήσεις στη δυτική
Ευρώπη παρουσίασαν σημάδια σταθεροποίησης, μειούμενες κατά 3,4% το τρίμηνο ανερχόμενες σε 14,3 εκατ. (σε σύγκριση με τη μείωση της τάξης του 15,2% το τέταρτο τρίμηνο του 2009), αποτελώντας το 18,3% των πωλήσεων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης.

Η Γερμανία σημείωσε σημαντική μείωση που μερικώς εξισορροπήθηκε από την αξιοσημείωτη αύξηση της συμμετοχής του Βελγίου.

Οι πωλήσεις στην Ασία - Ωκεανία συνέχισαν να σημειώνουν ισχυρή αύξηση της τάξης του 57,1% ανερχόμενες σε 25,2 εκατ. ευρώ αντιστοιχώντας στο 32,2% των πωλήσεων επαγγελματικής ψύξης για το πρώτο τρίμηνο του έτους. Αρκετές αγορές συνεισέφεραν σημαντικά στις πωλήσεις, ειδικά η Ινδονησία, η Ινδία, η Κίνα και οι Φιλιππίνες.

Οι πωλήσεις στην Αφρική - Μέση Ανατολή μειώθηκαν κατά 10,3% ανερχόμενες σε 13,4 εκατ., που αντιστοιχούν στο 17,1% των πωλήσεων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης, με τη σημαντική πτώση των πωλήσεων από το Μαρόκο να αντισταθμίζεται από την ισχυρή αύξηση
από τη Νιγηρία.

Στη βόρεια Αμερική η ενσωμάτωση της Universal Nolin LLC συνεχίζεται σύμφωνα με τα αναμενόμενα, παρέχοντας την πρώτη συνεισφορά στις πωλήσεις.

Κύκλος εργασιών ανά ομάδα πελατών

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε όλες τις ομάδες πελατών το πρώτο τρίμηνο σε σχέση με την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο. Οι πωλήσεις προς τους άλλους εμφιαλωτές της Coca Cola εκτός της Coca Cola Hellenic αυξήθηκαν κατά 14,5% ανερχόμενες σε 35.3 εκατ., με τη σημαντικότερη συνεισφορά να προέρχεται από την Ινδία και την Ινδονησία. Οι πωλήσεις προς την Coca Cola Hellenic αυξήθηκαν κατά 96,5% ανερχόμενες σε 9,9 εκατ. ευρώ από μια χαμηλή
βάση σύγκρισης, με τη μεγαλύτερη συνεισφορά να προέρχεται από τη Ρωσία και την Ουκρανία.

Οι πωλήσεις προς τις ζυθοποιίες αυξήθηκαν 38,2% ανερχόμενες σε 18,1 εκατ. το πρώτο τρίμηνο, ενώ προς τις άλλες ομάδες πελατών αυξήθηκαν κατά 109,3% το πρώτο τρίμηνο ανερχόμενες σε 15 εκατ. ευρώ, με αξιοσημείωτη συνεισφορά από τις εταιρίες
γαλακτοκομικών, νερού και τσαγιού.

Κερδοφορία

Το κέρδος προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του κλάδου επαγγελματικής ψύξης αυξήθηκε κατά 132% το πρώτο τρίμηνο ανερχόμενο σε 10.9 εκατ., με το αντίστοιχο περιθώριο να διευρύνεται σε 13,9% από 8,3% το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Το λειτουργικό κέρδος (EBIT) αυξήθηκε επτά φορές ανερχόμενο σε 7 εκατ. ευρώ το πρώτο
τρίμηνο. Το αντίστοιχο περιθώριο αυξήθηκε από 1,9% την προηγούμενη προς σύγκριση περίοδο σε 8,9%, υπογραμμίζοντας το αποτέλεσμα της θετικής λειτουργικής μόχλευσης, και το περιθώριο λειτουργικών εξόδων μειώθηκε από 18,5% σε 14,6%. Το καθαρό κέρδος ανήλθε σε 3 εκατ. ευρώ  σε σύγκριση με 1,3 εκατ. ζημία που σημειώθηκε την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους.

--- Κλάδος υαλουργίας

Οι πωλήσεις στον κλάδο υαλουργίας στη Νιγηρία μειώθηκαν κατά 14,8% σε ευρώ το πρώτο τρίμηνο, ανερχόμενες σε 14,9 εκατ. (μειώθηκαν κατά 6,9% σε τοπικό νόμισμα), σε σύγκριση με τη σημαντική αύξηση 17,3% που είχε σημειωθεί το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Οι πωλήσεις μειώθηκαν εξαιτίας της προγραμματισμένης διακοπής των λειτουργιών ενός από τους φούρνους, προκειμένου να επισκευαστεί ώστε να βελτιωθούν τα επίπεδα παραγωγικής δυναμικότητας, και επίσης από τη σημαντική αύξηση του κόστους ενέργειας που οδήγησε σε καθυστερήσεις των πωλήσεων, όμως αυτό αναμένεται να βελτιωθεί στην διάρκεια του έτους.

Πωλήσεις ανά δραστηριότητα

Οι πωλήσεις του τομέα υαλουργίας μειώθηκαν κατά 37,8% σε ευρώ ανερχόμενες σε 8,2 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του έτους, ισοδυναμώντας σε μείωση της τάξης του 32,1% σε Νάιρα. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν προς τις κατηγορίες αναψυκτικών και καλλυντικών, αλλά η αύξηση αυτή
εξουδετερώθηκε από τις μειώσεις στις κατηγορίες ζυθοποιίας, ποτών, εξαγωγών και φαρμακευτικών. Οι πωλήσεις που προέρχονται από τις άλλες δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 56,7% σε ευρώ ανερχόμενες σε 6,7 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο (71,1% σε Νάιρα). Οι πωλήσεις αυξήθηκαν και στα μεταλλικά πώματα και στα πλαστικά κιβώτια κατά 87,9% και 36% αντίστοιχα.

Κερδοφορία

Το κέρδος προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του κλάδου υαλουργίας μειώθηκε κατά 22% σε ευρώ ανερχόμενο σε 5,2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο, με το αντίστοιχο περιθώριο να ισοδυναμεί με 34,6%. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) μειώθηκαν κατά 30,1% σε ευρώ το πρώτο τρίμηνο, ανερχόμενα σε 3 εκατ., με το αντίστοιχο περιθώριο να ανέρχεται
σε 20,3%. Το καθαρό κέρδος μειώθηκε 13% σε ευρώ, ανερχόμενο σε 1,7 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο, με το αντίστοιχο περιθώριο να ανέρχεται σε 11,4%.

--- Οικονομική επισκόπηση

Κύκλος εργασιών


Οι ενοποιημένες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26,6% το πρώτο τρίμηνο του 2010 ανερχόμενες σε 93.2 εκατ. ευρώ ωθούμενες από αύξηση της τάξης του 39,5% του κλάδου επαγγελματικής ψύξης. Μια σημαντική ανάκαμψη της ανατολικής Ευρώπης από το χαμηλό επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς παράλληλα με τη συνεχιζόμενη θετική πορεία της Ασίας - Ωκεανίας αντιστάθμισε τη μείωση 14,8% που σημειώθηκε στις πωλήσεις του κλάδου υαλουργίας.

Μικτό κέρδος

Η αύξηση των πωλήσεων κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου ενισχύθηκε σε επίπεδο μικτού κέρδους λόγω της θετικής επίδρασης της λειτουργικής μόχλευσης που ακολούθησε τις επιτυχημένες πρωτοβουλίες αποδοτικότητας που ανελήφθησαν το 2009. Αποτέλεσμα ήταν η αύξηση του μικτού κέρδους κατά 53,2% σε 21,8 εκατ. ευρώ καθώς το συνολικό κόστος πωληθέντων προς τις πωλήσεις συρρικνώθηκε κατά 400 μονάδες βάσης.

Λειτουργικό κέρδος (EBIT)

Το λειτουργικό κέρδος (EBIT) αυξήθηκε κατά 85,5% κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, ανερχόμενο σε 10 εκατ., λόγω των σημαντικών πωλήσεων και της βελτιωμένης αποδοτικότητας στην κοστολογική δομή της εταιρίας. Επιπλέον, τα λειτουργικά έξοδα ως ποσοστό επί των πωλήσεων βελτιώθηκαν (κατά 170 μονάδες βάσης).

Αυτό επιτεύχθηκε ενώ τα έξοδα έρευνας και ανάπτυξης αυξήθηκαν κατά 30,4%, υπογραμμίζοντας τη δέσμευσή μας στην επένδυση σε πλατφόρμες μελλοντικής οργανικής ανάπτυξης. Πέρυσι είχαμε 1,67 εκατ. ευρώ όφελος το πρώτο τρίμηνο από τη μείωση της πρόβλεψης που είχε ληφθεί το 2008 σχετικά με την απομείωση της αξίας των μηχανημάτων στην Πολωνία και στη Σκανδιναβία.

Καθαρό κέρδος

Το καθαρό κέρδος βελτιώθηκε από 0,6 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2009 σε 4,7 εκατ., λόγω της βελτίωσης κατά 0,7 εκατ. καθαρών χρηματοοικονομικών εξόδων και της μείωσης των δικαιωμάτων μειοψηφίας.

Ταμειακές ροές
 

Οι ταμειακές ροές επηρεάστηκαν από τη σημαντική αύξηση των πωλήσεων του πρώτου τριμήνου, που οδήγησε σε υψηλότερες ανάγκες κεφαλαίου κίνησης. Αποτέλεσμα αυτού ήταν οι καθαρές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες να σημειώσουν εκροή της τάξης των 45,8 εκατ. σε σύγκριση με εκροή 28 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Η Frigoglass αναμένει αυτό να αντιστραφεί κατά τη διάρκεια του έτους. Οι κεφαλαιακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 3,2 εκατ. σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, με αποτέλεσμα οι καθαρές εκροές μετά από λειτουργικές και επενδυτικές δραστηριότητες να ανέλθουν σε 52 εκατ. ευρώ στο τρίμηνο σε σύγκριση με 31 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Ισολογισμός

Ο καθαρός δανεισμός στο τέλος του πρώτου τριμήνου ήταν 215,6 εκατ. σε σύγκριση με τα 218,5 εκατ. που ήταν στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2009. Αποτέλεσμα αυτού ήταν ότι ο λόγος καθαρού δανεισμού προς ίδια κεφάλαια έπεσε από 175,1% σε 162,8%. Παρόλο που ο καθαρός δανεισμός αυξήθηκε σε σύγκριση με το τέλος του 2009 (167,5 εκατ. ευρώ), αυτό ήταν άμεση συνέπεια των υψηλών αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης το πρώτο τρίμηνο του έτους και γι’ αυτό η Frigoglass αναμένει αυτό να βελτιωθεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Η προσπάθεια αποδοτικότητας σε επίπεδο ισολογισμού είναι φανερή το πρώτο τρίμηνο με μέση μείωση των αποθεμάτων κατά 19,3% παρά την αύξηση των πωλήσεων κατά 26,6%, γεγονός που συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση του λόγου κεφαλαίου κίνησης προς πωλήσεις από 2,16 φορές το πρώτο τρίμηνο του 2009 σε 1,61 φορά.

Κεφαλαιακές δαπάνες

Οι κεφαλαιακές δαπάνες για το πρώτο τρίμηνο του 2010 ανήλθαν σε 6,3 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με τα 3 εκατ. του πρώτου τριμήνου του 2009. Ο κλάδος υαλουργίας απορρόφησε περίπου το 73% αυτών που κατευθύνθηκαν στην προγραμματισμένη επισκευή ενός από τους φούρνους στη Νιγηρία, ενώ ο κλάδος επαγγελματικής ψύξης απορρόφησε τις υπόλοιπες δαπάνες. Αναμένουμε οι κεφαλαιακές δαπάνες να ανέλθουν σε 25 εκατ. για το σύνολο του έτους.

--- Επιχειρηματικές προοπτικές

Η θετική τάση που παρατηρήθηκε στο τέλος του 2009 συνεχίστηκε το πρώτο τρίμηνο του 2010, ενώ αναμένουμε να εξακολουθήσει με ηπιότερους ρυθμούς. Η επιτυχημένη και έγκαιρη αντίδρασή μας στην αναδιάρθρωση της κοστολογικής μας βάσης τον προηγούμενο χρόνο δημιούργησε μια εξαιρετική πλατφόρμα ανάπτυξης.

Το κόστος των πρώτων υλών έχει αρχίσει να αυξάνεται, όμως αναμένουμε η επίδραση να είναι μειωμένη σε σχέση με τις τιμές διαπραγμάτευσης καθώς έχουμε αναλάβει ορισμένες πρωτοβουλίες αντιστάθμισης αυτού του κινδύνου. Επομένως, εκτιμούμε ότι τα περιθώρια κερδοφορίας θα βελτιωθούν κατά τη διάρκεια του έτους.

Η χρονική συγκυρία και ο ρυθμός της οικονομικής ανάκαμψης σε παγκόσμιο επίπεδο διαφέρουν σημαντικά ανά γεωγραφική περιοχή, ενώ σύμφωνα με τις δικές μας εκτιμήσεις οι αναδυόμενες αγορές της Ασίας και της ανατολικής Ευρώπης θα παρουσιάσουν ανάπτυξη και η Αφρική θα ανακτήσει τη θετική της πορεία. Επιπλέον, οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής αρχίζουν να δείχνουν σημάδια ανάκαμψης, ενώ η άνοδος της δυτικής Ευρώπης αναμένεται να καθυστερήσει σε σχέση με τις άλλες περιοχές.

Δεδομένων των συνθηκών αυτών θα παραμείνουμε σε εγρήγορση, εστιάζοντας τόσο στην αυστηρή διαχείριση των στοιχείων κόστους όσο και στη δημιουργία ταμειακών ροών. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, η σημαντική άνοδος των πωλήσεων οδήγησε στις συνήθεις αυξημένες ανάγκες σε κεφάλαιο κίνησης, αναμένουμε όμως η θέση αυτή να αντιστραφεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Οι κεφαλαιακές δαπάνες θα αυξηθούν σε σχέση με το προηγούμενο έτος και οι επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη θα παραμείνουν σημαντικές, ώστε να διατηρήσουμε την ηγετική μας θέση και να επωφεληθούμε από τις ευκαιρίες ανάπτυξης. Επιπλέον, αναμένουμε να μειώσουμε το καθαρό μας χρέος για το σύνολο του έτους. Συνεπώς, ενώ συνεχίζεται η οικονομική αβεβαιότητα στις ανεπτυγμένες αγορές, εκτιμούμε ότι η ευρεία γεωγραφική μας παρουσία, ο υγιής ισολογισμός, οι στενές σχέσεις με τους πελάτες μας και το ικανότατο ανθρώπινο δυναμικό μας αποτελούν τις κατάλληλες συνθήκες για τη μελλοντική ανάπτυξη και τη
δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τους μετόχους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v