Motor Oil: Νέα μονάδα διύλισης αργού πετρελαίου

H Motor Oil Hellas Corinth Refineries A.E. ανακοινώνει την έναρξη λειτουργίας της νέας μονάδας ατμοσφαιρικής διύλισης αργού πετρελαίου, στις εγκαταστάσεις της στους Άγιους Θεόδωρους Κορινθίας, ύψους 180 εκατ. ευρώ.

Motor Oil: Νέα μονάδα διύλισης αργού πετρελαίου
H Motor Oil Hellas Corinth Refineries A.E. ανακοινώνει την έναρξη λειτουργίας της νέας μονάδας ατμοσφαιρικής διύλισης αργού πετρελαίου, στις εγκαταστάσεις της στους Άγιους Θεόδωρους Κορινθίας. 

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η επένδυση αυτή, συνολικού ύψους 180 εκατ. ευρώ, εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα επέκτασης του διυλιστηρίου το οποίο αποτελεί στρατηγικό άξονα της Motor Oil για την επίτευξη λειτουργικής υπεροχής. Η κατασκευή της συγκεκριμένης μονάδας ξεκίνησε στις αρχές του 2008 και ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ για έργα αντίστοιχου μεγέθους και πολυπλοκότητας.

Σημειώνεται, ότι με την νέα μονάδα, δυναμικότητας 60.000 βαρελιών την ημέρα, η συνολική παραγωγική δυνατότητα του διυλιστηρίου θα αυξηθεί κατά 25%, υπερβαίνοντας τα 170.000 βαρέλια ημερησίως ή τα 9 εκατ. μετρικούς τόνους ετησίως.

Τα προϊόντα της νέας μονάδας θα κατευθύνονται για κάλυψη των αναγκών της εσωτερικής αγοράς, για τους κλάδους ναυτιλίας και αεροπορίας, καθώς και για εξαγωγές.

Όπως επισημαίνεται, η νέα υπερσύγχρονη μονάδα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στον τομέα της ενέργειας στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, δημιουργώντας πολλαπλά οφέλη τόσο για την εταιρία, όσο και για το ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας. 

Τονίζεται, ότι η νέα μονάδα θα βοηθήσει στη μείωση του κόστους παραγωγής καθώς θα μειώσει την ανάγκη για εισαγωγές μαζούτ (fuel oil), που ήταν μέχρι πρότινος απαραίτητες για την λειτουργία του διυλιστηρίου. Οι ανάγκες αυτές θα καλύπτονται από τη νέα μονάδα που θα το παράγει ως υποπροϊόν κατά την λειτουργία της.

Επιπρόσθετα, η νέα μονάδα υποκαθιστά εισαγωγές diesel καθώς θα παράγει περίπου 1.8 εκατ. μετρικούς τόνους diesel το χρόνο με μηδενική περιεκτικότητα θείου.

Τέλος, η προηγμένη τεχνολογία που ενσωματώθηκε στην κατασκευή της νέας μονάδας και τα υπερσύγχρονα υλικά την καθιστούν ικανή να επεξεργάζεται αργό πετρέλαιο υψηλής περιεκτικότητας σε οξέα που συναντάται όλο και περισσότερο στην περιοχή της Μεσογείου βελτιστοποιώντας κατά αυτόν τον τρόπο τις δυνατότητες τροφοδοσίας του διυλιστηρίου με αργό.

Ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Motor Oil κος. Ιωάννης Β. Βαρδινογιάννης τόνισε «Επενδύουμε σε έργα τεχνολογίας αιχμής, υιοθετώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος καθιστώντας τη Motor Oil μια από τις πιο προηγμένες και ανταγωνιστικές εταιρείες στην περιοχή της ΝΑ Μεσογείου. Η νέα μονάδα αποτελεί σημαντική επένδυση για την εταιρεία αλλά και για την χώρα μας καθώς συμβάλλει στην αύξηση της εγχώριας παραγωγής, βελτιώνοντας έτσι το ενεργειακό ισοζύγιο της Ελλάδας».

--- Η νέα μονάδα με μια ματιά

• Δυναμικότητα κατεργασίας 60.000 βαρελιών αργού κάθε ποιότητας ανά ημέρα και ετήσια επιπλέον παραγωγή 1,8 εκατομμυρίων μετρικών τόνων (ΜΤ) λευκών προϊόντων (κυρίως Diesel)

• Αύξηση ετήσιας δυναμικότητας διυλιστηρίου περίπου κατά 25%, από τα 7,2 εκατ. ΜΤ στα 9,0 εκατ. ΜΤ

• Ύψος επένδυσης: 180 εκατ. Ευρώ

• Θέσεις εργασίας: 30 νέα στελέχη

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής, ο αριθμός των εργαζομένων που απασχολήθηκαν στο έργο ξεπέρασε τους 2.000, ενώ το σύνολο των ανθρωποωρών ανήλθε σε περίπου 3 εκατομμύρια.

• Χρόνος κατασκευής: 20 μήνες χάρη στην πρωτοποριακή διαχείριση της ανέγερσης.

--- Τοποθεσία

Η νέα μονάδα βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα του διυλιστηρίου της Motor Oil Hellas που απέχει περίπου 70 χλμ από το κέντρο της Αθήνας (στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου).
Χωροθετήθηκε δίπλα στην υπό ανέγερση μονάδα ηλεκτροπαραγωγής, δυναμικότητας 440 ΜW.

--- Τεχνικά Χαρακτηριστικά Μονάδας

• Πρώτες ύλες: αργά πετρέλαια (με επιπλέον δυνατότητα επεξεργασίας αργών υψηλής περιεκτικότητας σε όξινα), καθώς επίσης και συμπυκνώματα φυσικού αερίου (natural gas condensates) και ομοιώματα αργών.

• Παραγόμενα προϊόντα: Υγραέρια καθαρά, νάφθα, Jet και Diesel ειδικών προδιαγραφών καθώς επίσης μαζούτ όλη η ποσότητα του οποίου χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη στις υπάρχουσες μονάδες αναβάθμισης.

• Συγκριτικά πλεονεκτήματα

o Βελτιστοποίηση του μίγματος αργών και άλλων πρώτων υλών του διυλιστηρίου, λόγω της προηγμένης μεταλλουργίας που επιτρέπει την επεξεργασία όλων των τύπων αργού
o Πρόσθετη ευελιξία στην παραγωγική διαδικασία
o Καλύτερη διαχείριση πόρων
o Παραγωγή προϊόντων με ζήτηση αιχμής

--- Προδιαγραφές ασφαλείας / Περιβαλλοντικά standards

• Κατασκευάστηκε σύμφωνα με τις τελευταίες Ευρωπαϊκές προδιαγραφές σχετικά με το περιβάλλον, την αειφορία και την ασφάλεια, με την εφαρμογή βέλτιστων βιομηχανικών πρακτικών.

• Η νέα μονάδα επιτυγχάνει σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας μέσω:

o της εγκατάστασης ατμοστροβίλων που εκμεταλλεύονται την απορριπτόμενη ενέργεια
o αξιοποίησης όλων των θερμών ρευμάτων για προθέρμανση
o ειδικής εγκατάστασης απόσταξης, με στόχο τη μείωση της θερμικής κατανάλωσης

• Ελαχιστοποίηση των εκπομπών με τη χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμο

• Όλες οι ανάγκες της μονάδας σε βοηθητικές παροχές (νερό, ατμοί, ηλεκτρικό ρεύμα) καλύπτονται μέσω ιδιοπαραγωγής.

• Ο έλεγχος και η ρύθμιση γίνονται με αυτοματοποιημένες διαδικασίες (ειδικό λογισμικό).
 
• Παράλληλα τίθενται σε λειτουργία και δύο νέες μονάδες ανάκτησης θείου, συνολικής δυναμικότητας περίπου 170 ΜΤ παραγόμενου θείου ανά ημέρα.

• Στην φάση της κατασκευής δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στην οργάνωση του εργοταξίου με την εγκαθίδρυση διαδικασιών και εκπαιδευτικών σεμιναρίων ώστε να εξασφαλίζονται ασφαλείς συνθήκες εργασίας.

Παράλληλα έγιναν επιπρόσθετες επενδύσεις ύψους 35 εκατ. € για αποθηκευτικούς χώρους, για την διακίνηση/ διαχείριση των παραγόμενων προϊόντων καθώς και για μία νέα μονάδα για την παραγωγή αφαλατωμένου νερού με αντίστροφη όσμωση.

--- Το διυλιστήριο γενικά

• Το διυλιστήριο της Μοτορ Οιλ είναι το μοναδικό στην Ελλάδα με καθετοποίηση που περιλαμβάνει συγκρότημα παραγωγής λιπαντικών. Πέραν των σύγχρονων βασικών μονάδων (ατμοσφαιρικής απόσταξης, καταλυτικής αναμόρφωσης και υδρογονοκατεργασίας), περιλαμβάνει και συγκροτήματα ειδικής μετατροπής (θερμικής, καταλυτικής και υδρογονοδιάσπασης). Ο βαθμός πολυπλοκότητας του διυλιστηρίου σύμφωνα με τον Δείκτη Πολυπλοκότητας κατά Nelson είναι 11,95 (Nelson Complexity Index) ο υψηλότερος στην περιοχή.

• Το διυλιστήριο, μαζί με τις βοηθητικές εγκαταστάσεις και τις εγκαταστάσεις διακίνησης καυσίμων, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αμιγώς ιδιωτικά βιομηχανικά συγκροτήματα της Ελλάδας και είναι ένα από τα πιο ευέλικτα διυλιστήρια της Ευρώπης.

• Μπορεί να κατεργάζεται αργό πετρέλαιο όλων των τύπων, παράγοντας ένα ευρύ φάσμα προϊόντων, που καλύπτουν τις πιο αυστηρές διεθνείς προδιαγραφές, εξυπηρετώντας έτσι μεγάλες εταιρείες εμπορίας πετρελαίου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό καθώς και ξένους κρατικούς φορείς.

• Η Μοτορ Οιλ είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία παραγωγής βασικών λιπαντικών. Τα παραγόμενα βασικά και τελικά λιπαντικά είναι εγκεκριμένα από τους διεθνείς οργανισμούς και καλύπτουν όλες τις χρήσεις..

• Το σύστημα Διαχείρισης Υγιεινής και Ασφάλειας της ΜΟΕ είναι πιστοποιημένο σύμφωνα με το πρότυπο OHSAS 18001:2007.Το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας είναι πιστοποιημένο σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001:2008 για την παραγωγή και παράδοση καυσίμων, λιπαντικών, και κεριών. Το Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης είναι και αυτό πιστοποιημένο σύμφωνα με το ISO 14001:2004 για συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης. Επιπρόσθετα το 2007 υιοθετήθηκε το προαιρετικό Κοινοτικό Σύστημα Οικολογικής Διαχείρισης και Ελέγχου (EMAS) του ευρωπαϊκού κανονισμού 761/2001. Σημειώνεται ότι στον κλάδο της διύλισης ο τετραπλός συνδυασμός των πιστοποιήσεων OHSAS 18001:2007 για την Υγιεινή και Ασφάλεια, ISO 14001:2004 και EMAS για το περιβάλλον και ISO 9001:2008 για την ποιότητα απαντάται σε ελάχιστα Ευρωπαϊκά διυλιστήρια.

• Είναι ενεργειακά αυτόνομο.

• Η κατανάλωση φυσικού αερίου μετά την σύνδεση του Διυλιστηρίου με το Εθνικό Δίκτυο Φυσικού Αερίου προσέδωσε ευελιξία στην επιλογή του βέλτιστου μίγματος πρώτων υλών και καυσίμων, ενώ παράλληλα βελτίωσε τους περιβαλλοντικούς όρους του Διυλιστηρίου και ελαχιστοποίησε το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

• Έχει δεξαμενές χωρητικότητας 2.300.000 M3.

• Έχει σύγχρονες εγκαταστάσεις ελλιμενισμού δεξαμενόπλοιων που μπορούν να δεχθούν δεξαμενόπλοια μέχρι 450.000 τόνων DWT.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v