Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΛΠΕ: Το 2011 ολοκληρώνεται το έργο στην Ελευσίνα

Στο δεύτερο εξάμηνο του 2011 προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί το έργο εκσυγχρονισμού του διυλιστηρίου Ελευσίνας. Καθυστερήσεις από παρεμβάσεις συνδικάτων που πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ.

ΕΛΠΕ: Το 2011 ολοκληρώνεται το έργο στην Ελευσίνα
Στο δεύτερο εξάμηνο του 2011 προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί το έργο εκσυγχρονισμού του διυλιστηρίου Ελευσίνας, που χαρακτηρίζεται ως το μεγαλύτερο διυλιστηριακό έργο σε εξέλιξη στην Ευρώπη, σε μια περίοδο η οποία σφραγίζεται από ένα τεράστιο επενδυτικό και αναπτυξιακό εθνικό έλλειμμα.

Το έργο εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας και στη μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος:

• με τη δημιουργία 165 μόνιμων θέσεων εργασίας στο εκσυγχρονισμένο διυλιστήριο και
τη διασφάλιση των θέσεων 450 εργαζομένων που ήδη απασχολούνται
• με την απασχόληση 2.400 ατόμων κατά την κορύφωση της ανέγερσης του έργου, έναντι 500 που εργάζονται σήμερα στα εργοτάξια
• με την ανάθεση σε ελληνικές εταιρείες παραγγελιών εξοπλισμού και εργολαβιών, που υπερβαίνουν τα 200 εκατ. ευρώ
• με την παραγωγή καθαρότερων καυσίμων για τους τελικούς καταναλωτές σε όλη την επικράτεια
• με τη σημαντική μείωση των εκπομπών τοπικών αερίων ρύπων και υγρών αποβλήτων, που θα βελτιώσουν την ποιότητα της ατμόσφαιρας στην ευρύτερη περιοχή.

Λόγω της σημαντικότητας της επένδυσης στη σημερινή δύσκολη συγκυρία και της τεχνικής πολυπλοκότητας του έργου, η ΕΛ.ΠΕ. επεσήμανε την ανάγκη στους εργολάβους, που έχουν αναλάβει την κατασκευή του έργου, να δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην ασφάλεια όσων απασχολούνται σε αυτό, στην αξιοποίηση Ελλήνων εργαζομένων, με έμφαση στις τοπικές κοινωνίες και στη συνεχή συνεργασία με τον ΟΑΕΔ και το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, για την εξασφάλιση της νομιμότητας της απασχόλησης και των ασφαλιστικών εισφορών.

Παράλληλα, η ΕΛ.ΠΕ. είναι σε συνεχή συνεννόηση με τους συνδικαλιστικούς φορείς όλων των βαθμίδων και με το Εργατικό Κέντρο Ελευσίνας για τη διασφάλιση των ομαλών και νόμιμων εργατικών διαδικασιών αναφορικά με τη συμμετοχή όσων απασχολούνται στο έργο, τηρώντας κατά γράμμα την ισχύουσα νομοθεσία.

Ωστόσο, το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπως έγινε γνωστό από αρμόδια πηγή, το Σωματείο της Ναυτικής Ζώνης Περάματος και το Σωματείο Μετάλλου Ελευσίνας, τα οποία πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ, διεκδικούν το ρόλο του αποκλειστικού διαμεσολαβητή για την πρόσληψη εργαζομένων στο έργο.

Επικρίνονται συγκεκριμένα γιατί απαιτούν να προσληφθούν από τους εργολάβους, μέλη των συνδικάτων τους ως «τοποτηρητές» στους χώρους εργασίας, ώστε να εξασφαλίσουν στη συνέχεια την πρόσληψη μόνο των εκλεκτών των Σωματείων, αποκλείοντας άλλους εργαζόμενους, οι οποίοι πληρούν κάθε νόμιμη προϋπόθεση.

Έτσι, επιχειρείται με βίαιο τρόπο η παρεμπόδιση των εργασιών, είτε με εισβολές στα εργοτάξια, που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια των εργαζομένων, είτε με αποκλεισμούς στην είσοδο και στην εργασία των εργατοτεχνιτών.

Οι ενέργειες αυτές, όπως επισημαίνεται, δημιουργούν, καθυστερήσεις στην προώθηση του έργου, σημαντικές ζημίες για την εταιρία, καθώς και απώλεια εισοδήματος των εργαζομένων που παρεμποδίζονται να εργασθούν.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v