Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Frigoglass: Θέλει μερίδιο 20% στις ΗΠΑ

Ο τριπλασιασμός του μεριδίου της στις ΗΠΑ, η αύξηση 50% του μεριδίου της στην παγκόσμια αγορά επαγγελματικής ψύξης και η γεωγραφική εξάπλωση ακόμη και μέσω εξαγορών είναι οι στόχοι της Frigoglass για το άμεσο μέλλον.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Frigoglass: Θέλει μερίδιο 20% στις ΗΠΑ
Ο τριπλασιασμός του μεριδίου της στις ΗΠΑ σε βάθος 3ετίας - 5ετιίας, η αύξηση 50% του μεριδίου της στην παγκόσμια αγορά επαγγελματικής ψύξης και η γεωγραφική εξάπλωση ακόμη και μέσω εξαγορών είναι οι στόχοι της Frigoglass για το άμεσο μέλλον.

Αυτό ανέφερε μεταξύ των άλλων η διοίκηση της εταιρίας την περασμένη Παρασκευή κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση, η διοίκηση εμφανίστηκε αισιόδοξη για την πορεία των οικονομικών μεγεθών, σημειώνοντας ότι αναμένει ανάκαμψη των μεγεθών της ανάλογη με την τάση που καταγράφηκε το δ΄ τρίμηνο της περασμένης χρονιάς.

Η εκτίμηση αυτή εδράζεται στην ανάκαμψη των οικονομιών της ανατολικής Ευρώπης, σε αντίθεση με την υποχώρηση που εμφάνισαν τα μεγέθη το προηγούμενο έτος, από τις αγορές της Ασίας και των ΗΠΑ αλλά και από τις παραγγελίες που έχουν γίνει στο β΄ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης.

Συγκεκριμένα, η εταιρία αναμένει συνεχιζόμενη ανάπτυξη και στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2010, ωστόσο η προοπτική αυτή συγκρίνεται με τη σημαντική πτώση των αγορών που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να έχει άμεσο αντίκτυπο εκτός από τις πωλήσεις και στο περιθώριο του EBITDA όπως και στο cash flow, το οποίο η διοίκηση της εταιρίας αναμένει ότι θα είναι καλύτερο από το 2009.

Επίσης, αναμένει βελτίωση της κεφαλαιακής της δομής ως αποτέλεσμα της συνεχούς προσπάθειας βελτιστοποίησης στην αποδοτικότητα και του κεφαλαίου κίνησης. Επιπλέον, το κόστος των πρώτων υλών αναμένεται ευνοϊκότερο σε σύγκριση με το 2009 και εκτιμάται ότι τη φετινή χρονιά θα σημειωθεί ετήσιο όφελος της τάξεως των 5 - 6 εκατ. ευρώ από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Παράλληλα, η αυστηρή διαχείριση των στοιχείων κόστους είναι πλέον συνυφασμένη με τη φιλοσοφία της, συνεχίζει την αποδοτική διαχείριση των ταμειακών ροών και επικεντρώνεται στην περαιτέρω μείωση του καθαρού δανεισμού. Οι κεφαλαιακές δαπάνες αναμένεται τη διετία 2010 - 2011 να ανέλθουν στα 50 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά τη φετινή χρονιά, από τα 25 εκατ. ευρώ τα 13 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στον τομέα της επαγγελματικής ψύξης, ενώ τα υπόλοιπα 12 εκατ. ευρώ στον κλάδο της Νιγηρίας, κυρίως λόγω αυξημένων δαπανών στην υαλουργία.

Παράλληλα, στους βασικούς στόχους του επιχειρηματικού σχεδιασμού της παραμένει η γεωγραφική εξάπλωση ακόμη και μέσω εξαγορών, η μείωση των λειτουργικών εξόδων και εξόδων παραγωγής και η ισορροπημένη κατανομή των πωλήσεων.

Την ίδια ώρα ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο η εταιρία να επενδύσει στην αύξηση του capacity σε κάποια από τα εργοστάσιά της, διευκρινίζοντας ότι αυτό θα γίνει σίγουρα στο εργοστάσιο στις ΗΠΑ στο οποίο θα δημιουργηθεί και κέντρο R&D. Σε ό,τι αφορά τις ΗΠΑ, αγορά συνολικής αξίας 300 εκατ. δολαρίων, η εταιρία προσδοκά σε βάθος 3 - 5 ετών να κατακτήσει μερίδιο 20%, δηλαδή να τριπλασιάσει το σημερινό το οποίο ανέρχεται σε 6% - 7%.

Παράλληλα, στοχεύει σε μερίδιο 30% στο σύνολο της παγκόσμιας αγοράς επαγγελματικών ψυγείων από 20% που είναι σήμερα.

Την ίδια ώρα, αισιόδοξα είναι τα μηνύματα από τις παραγγελίες για τη σειρά ψυγείων Eco Cool -σήμερα αποτελούν το 10% του τζίρου- καθώς η παγκόσμια τάση είναι η στροφή σε προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλουν. Από αυτήν την τάση η εταιρία αναμένει ότι θα οδηγήσει τη σειρά αυτή στο να αντιστοιχεί στο άμεσο μέλλον στο 20% των πωλήσεων του συγκεκριμένου κλάδου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v