Yalco: Αναμένει κάμψη πωλήσεων και άνοδο EBITDA

Πτωτικές πωλήσεις κατά 15% περίπου, αλλά βελτιωμένα λειτουργικά αποτελέσματα αναμένεται να παρουσιάσει στο α΄ τρίμηνο του 2010 η Yalco, η οποία συνεχίζει και φέτος πρόγραμμα περικοπής λειτουργικών εξόδων.

Yalco: Αναμένει κάμψη πωλήσεων και άνοδο EBITDA
Πτωτικές πωλήσεις κατά 15% περίπου, αλλά βελτιωμένα λειτουργικά αποτελέσματα αναμένεται να παρουσιάσει στο α΄ τρίμηνο του 2010 η εισηγμένη εμπορική Yalco, η οποία συνεχίζει και φέτος πρόγραμμα περικοπής λειτουργικών εξόδων.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η πτωτική ζήτηση έχει άμεσο αντίκτυπο στον κύκλο εργασιών του α΄ τριμήνου της τρέχουσας χρήσης, ωστόσο η πτώση χαρακτηρίζεται ελεγχόμενη και εν πολλοίς αναμενόμενη. Δεδομένου ότι το περιβάλλον δεν φαίνεται να αλλάζει προσεχώς, η διοίκηση της εταιρείας επιχειρεί τη μείωση των λειτουργικών της εξόδων, ώστε να συνάδουν με τα νέα επίπεδα τζίρου.

Ήδη, στο α΄ τρίμηνο του 2010 τα λειτουργικά αποτελέσματα εμφανίζονται βελτιωμένα ως απόρροια των συνεργιών που προέκυψαν το 2009, και ειδικότερα από τη λειτουργία της νέας κεντρικής αποθήκης του ομίλου στα Οινόφυτα. Σε επίπεδο μητρικής, οι κινήσεις του 2009 επέφεραν μείωση λειτουργικών εξόδων (χωρίς τα χρηματοοικονομικά) της τάξης του 5%.

Στην παρούσα χρονική στιγμή εκτιμάται πως μπορούν να υπάρξουν περαιτέρω μειώσεις εξόδων, οι οποίες θα αφορούν σε όλα τα κοστολογικά στοιχεία και θα εστιάζονται σε νέες ενοποιήσεις αποθηκών, στη διακοπή συνεργασιών με εξωτερικούς συνεργάτες, ακόμη και στη σύναψη νέων συμφωνιών με εναλλακτικούς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και τηλεπικοινωνιών.

Παράλληλα, η εταιρεία προσπαθεί να βελτιώσει τον κύκλο είσπραξης των απαιτήσεών της, ο οποίος διαμορφώνεται στις 150 ημέρες, ώστε να αποφύγει τις επισφάλειες αλλά και να ισορροπήσει την πίεση που δέχεται από τους προμηθευτές της, οι οποίοι διατηρούν αυστηρά χρονικά περιθώρια πίστωσης.

Σύμφωνα, ωστόσο, με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, παρά το δύσκολο περιβάλλον, η επιχείρηση το 2010 θα διασφαλίσει τη λειτουργική της κερδοφορία. Πάντως, σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας σημειώνεται ότι η Yalco αναμένεται να παρουσιάσει μία ακόμη ζημιογόνο χρήση, καθώς, όπως έχει ήδη δηλώσει, η τρέχουσα χρήση θα επιβαρυνθεί με ζημίες 2,31 εκατ. ευρώ λόγω της διαγραφής απαιτήσεων από την πώληση της συμμετοχής της στη θυγατρική εταιρεία της Ουγγαρίας.

Υπενθυμίζεται πως στο εξωτερικό η εταιρεία διατηρεί τη θυγατρική της Ρουμανίας -η οποία σύμφωνα με τη διοίκηση της Yalco παρουσιάζει θετικές πωλήσεις στο α΄ τρίμηνο του 2010 και αύξηση κατά 20% τον Απρίλιο-, όμως βγήκε με ζημία από την Ουγγαρία, ενώ έχει αποχαιρετήσει τα σχέδια για επεκτάσεις στη Βουλγαρία και στην Τουρκία και για στρατηγικές συνεργασίες, οι οποίες θα εξυπηρετούσαν τη διεθνή επέκταση του λιανικού της βραχίονα, όπως τουλάχιστον είχε ανακοινώσει η διοίκηση του ομίλου στα μέσα του 2009.

--- Τι συμβαίνει με την Omnishop

Στην παρούσα χρονική στιγμή, ωστόσο, η οποιαδήποτε αναμόρφωση του δικτύου της θυγατρικής Omnishop και η επέκταση του δικτύου Habitat μεταφέρονται στις «καλένδες».

Σημειώνεται δε πως στη χρήση του 2009 η Omnishop παρουσίασε αυξημένες ζημίες της τάξης των 2,351 εκατ. ευρώ από ζημίες 1,157 εκατ. ευρώ το 2008, επιβαρημένη από εφάπαξ και μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες λόγω της αναδιάρθρωσής της και της υποστήριξης των Habitat.

Ειδικότερα για τη Habitat, η οποία είναι η νεότερη δραστηριότητα του ομίλου μέσω της Omnishop, η Yalco τηρεί στάση αναμονής διότι υπήρξαν εξελίξεις στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της μητρικής. Συγκεκριμένα, η Habitat τον Δεκέμβριο του 2009 μεταβιβάστηκε από την οικογένεια Kamprand που ελέγχει και τα ΙΚΕΑ στο επενδυτικό fund Hilco, το οποίο αναλαμβάνει τώρα να διασώσει τη φίρμα και το δίκτυό της. Η Habitat διεθνώς είναι ζημιογόνα από τη χρήση του 2004 - 2005 και τα χρέη της ανέρχονται σε 100 εκατ. ευρώ.

Για να μεταβιβαστεί μάλιστα στη Hilco, οι Σουηδοί ιδιοκτήτες προχώρησαν σε διαγραφή χρεών ύψους 45 εκατ. ευρώ, ενώ η νέα ιδιοκτησία προχωρά σε περικοπές εξόδων της τάξης των 20 εκατ. ευρώ ετησίως ώστε να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα της φίρμας.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Yalco, δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί η στρατηγική της Hilco όσον αφορά στις αντιπροσωπείες της Habitat διεθνώς (όπως στην Ελλάδα), οπότε κάθε σχέδιο επέκτασης από τον ελληνικό όμιλο δεν μπορεί να υλοποιηθεί προτού ξεκαθαρίσει η κατάσταση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v