Autohellas: "Ψάχνει" νέες χώρες για επέκταση

Την επέκταση σε μία ακόμη χώρα του εξωτερικού έως το τέλος του έτους δρομολογεί η διοίκηση της Autohellas, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του εισηγμένου ομίλου κ. Ευτύχιο Βασιλάκη.

Autohellas: Ψάχνει νέες χώρες για επέκταση
Την επέκταση σε μία ακόμη χώρα του εξωτερικού έως το τέλος του έτους δρομολογεί η διοίκηση της Autohellas, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του εισηγμένου ομίλου κ. Ευτύχιο Βασιλάκη, στο πλαίσιο της παρουσίασης της εταιρίας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Συνολικότερα, το 2009 ήταν ένα έτος όπου τα προ φόρων κέρδη του ομίλου από το εξωτερικό (Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρος) αυξήθηκαν αθροιστικά στα 3 εκατ. ευρώ, έναντι λιγότερο του 1 εκατ. το 2008. Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κόστος χρηματοδότησης και την πολιτική περικοπών δαπανών, υπαρακόντισε τις απώλειες από την κάμψη της εγχώριας αγοράς και οδήγησε σε σημαντική άνοδο κερδοφορίας.

Στις τρεις αυτές χώρες έχει προστεθεί ήδη φέτος και η Σερβία και αναμένεται άλλη μία. Στους στόχους της Autohellas είναι οι αυξημένες επιδόσεις στο εξωτερικό να περιορίσουν τις όποιες απώλειες εμφανιστούν στην εγχώρια αγορά τα επόμενα χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης.

Οι προοπτικές του κλάδου της ενοικίασης και της μακροενοικίασης αυτοκινήτων μπορεί μεν να είναι πτωτικές, ωστόσο -σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης- η Autohellas:

Πρώτον, έχει ήδη εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση των εργασιών της για την επόμενη τριετία με δάνειο χαμηλού επιτοκίου, ενώ στις 31/12/2009 διέθετε στο ταμείο της 29 εκατ. ευρώ ταμείο. Αντίθετα, αρκετές εταιρίες του ανταγωνισμού (κυρίως οι μικρότερες) δεν έχουν καταφέρει να αποκτήσουν πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό, με αποτέλεσμα να περιορίζουν τη θέση τους και να χάνουν μερίδια αγοράς (ιδίως στον τομέα της μακροενοικίασης που αποτελεί το 75% των εργασιών του ομίλου).

Δεύτερον, η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων παρουσιάζεται φέτος ομαλοποιημένη σε σχέση με την περυσινή χρονιά, γεγονός που αναμένεται να επιτρέψει στην Autohellas την ευχερέστερη (και με λιγότερες απώλειες) πώληση του στόλου έπειτα από 3 - 5 χρόνια ενοικίασης. Γενικότερα, λόγω της οικονομικής κρίσης και των φορολογικών τεκμηρίων τα μεταχειρισμένα έχουν γίνει θελκτικότερα σε σχέση με πέρυσι.

Τρίτον, η Autohellas δεν αναμένεται να έχει μειωμένα έσοδα φέτος από μερίσματα. Η Aegean Airlines (συμμετοχή με 6,9%) θα διανείμει μέρισμα μειωμένο σε σύγκριση με πέρυσι, πλην όμως φέτος θα εισπράξει για πρώτη φορά μέρισμα από τη συμμετοχή της με 33,4% στην ανταγωνίστριά της εταιρία Olympic-Avis (το 2009 σημείωσε κέρδη 10,5 εκατ. ευρώ).

Τέταρτον, αν υπάρξουν παρενέργειες από τις πρόσφατες αλλαγές στο φορολογικό νομοσχέδιο, αυτές θα είναι περιορισμένες και μάλιστα θα πλήξουν πολύ περισσότερο κάποιες από τις εταιρίες του ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, για αυτοκίνητα με τρέχουσα τιμή ανώτερη περίπου των 30.000 ευρώ που μακροενοικιάζεται σε μια εταιρία τα στελέχη που θα τα χρησιμοποιούν θα πρέπει να προσθέτουν στη φορολογική δήλωση εισόδημα που αντιστοιχεί στο 15% - 30% της αξίας του.

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, πρόκειται για μια "λογική εξέλιξη και για σωστή επιβάρυνση". Επίσης, αναφέρει ότι οι επιπτώσεις στην Autohellas θα είναι σαφώς περιορισμένες αφού ένα μικρό ποσοστό του στόλου της εισηγμένης αποτελείται από τόσο ακριβά αυτοκίνητα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v