Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σαράντης: Η ΝΑ Ευρώπη στηρίζει την ανάπτυξη

Διψήφιο ρυθμό αύξησης πωλήσεων καταγράφουν κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου οι παλιές θυγατρικές του Σαράντη στη ΝΑ. Ευρώπη, οι οποίες εκτιμάται ότι θα αποτελέσουν καταλύτη για την πορεία του στο σύνολο της χρήσης.

Σαράντης: Η ΝΑ Ευρώπη στηρίζει την ανάπτυξη
Διψήφιο ρυθμό αύξησης πωλήσεων σε τοπικό νόμισμα καταγράφουν κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου του 2010 οι παλιές θυγατρικές του ομίλου Σαράντη στη ΝΑ. Ευρώπη, οι οποίες εκτιμάται ότι θα αποτελέσουν τον καταλύτη για την πορεία του στο σύνολο της τρέχουσας χρήσης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρίας, με τα μέχρι σήμερα διαθέσιμα στοιχεία, οι πωλήσεις της ΝΑ. Ευρώπης εξαιρουμένων των συναλλαγματικών ισοτιμιών αυξάνονται με μονοψήφιο ρυθμό, τον οποίο υπολογίζεται ότι θα διατηρήσουν καθ’ όλη τη χρονιά.

Σύμφωνα με το guidance που δημοσιοποίησε ο όμιλος, οι πωλήσεις εξωτερικού προβλέπεται να αυξηθούν κατά 7% το 2010 έναντι πρόβλεψης για μηδενική άνοδο πωλήσεων στην εγχώρια αγορά. Οι εκτιμήσεις για την Ελλάδα παραμένουν συντηρητικές, δεδομένης της εσωτερικής κρίσης, αν και τα στελέχη του ομίλου υπογραμμίζουν ότι μετά το destocking του 2009 αναμένεται εξορθολογισμός στις προμήθειες της λιανικής και στις παραγγελίες.

Υπενθυμίζεται ότι η πρόβλεψη της Σαράντης κάνει λόγο για ενοποιημένο κύκλο εργασιών της τάξης των 230 εκατ. ευρώ το 2010 έναντι 220,65 εκατ. ευρώ το 2009, αυξημένο κατά 4,2%.

Παρά την ευνοϊκή επίδραση από τη δραστηριότητα στη ΝΑ. Ευρώπη, ο όμιλος εκτιμά ότι τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) θα αυξηθούν κατά 6,2% στα 28,75 εκατ. ευρώ το 2010, από 27,08 εκατ. ευρώ το 2009, εξαιτίας των χαμηλότερων περιθωρίων κέρδους που διατηρεί ο όμιλος στο εξωτερικό. Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων και μειοψηφιών τέλος για το 2010 αναμένεται να διαμορφωθούν στα 17,82 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8,6% έναντι του 2009.

Όσον αφορά στην επίδοση της μικτής θυγατρικής με την Estee Lauder, ο όμιλος προϋπολογίζει τζίρο της τάξης των 5,9 εκατ. ευρώ το 2010, ελαφρώς χαμηλότερο (2% - 3%) από τις επιδόσεις του 2009, ενώ επίσης θεωρεί "παγωμένο" το εξαγωγικό project αρωμάτων προς τις ΗΠΑ. Σημειώνεται ότι στην πρόβλεψη που δημοσιοποιήθηκε δεν περιλαμβάνονται οι επιδράσεις από τη συνεργασία του ομίλου με την Πλαστικά Θράκης σε επίπεδο παραγωγής αλλά και οι πιθανές νέες εξαγορές από τον όμιλο στο περιβάλλον της ΝΑ. Ευρώπης.

ΕΞΑΓΟΡΕΣ

Ο όμιλος διατηρεί επαφές στις χώρες Ουγγαρία, Σερβία, Τσεχία αλλά και άλλες αγορές δραστηριοποίησης, ενώ όπως δήλωσε η διοίκησή του ανά δεκαήμερο δέχεται μία νέα πρόταση από ενδιαφερόμενους πωλητές του εξωτερικού. Η πολιτική εξαγορών της εταιρίας βασίζεται στην προσάρτηση brands (καλλυντικών και household) που διαθέτουν μερίδια αγοράς, ικανά να προσφέρουν ισόποσο με το τίμημα εξαγοράς τους τζίρο, αλλά και να παρουσιάζουν κερδοφορία της τάξης του 8% - 10%.

Πέραν των ενδεχόμενων εξαγορών, ο όμιλος επέκτεινε στις αρχές του 2010 τη συνεργασία του με την τουρκική EVYAP, η οποία προωθεί προϊόντα του στην τοπική αγορά, στον τομέα διακίνησης δικών της προϊόντων στη Ρουμανία και στην Πολωνία, μέσω των θυγατρικών του. Τέλος, η εταιρία διέκοψε τις εμπορικές της συνεργασίες στη Ρωσία και στην Ουκρανία, αγορές όπου είχε διατηρήσει μικρή έκθεση μέσω αντιπροσώπων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v