Σαράντης: «Κάβα» 30 εκατ. ευρώ για άμυνα-επίθεση

Η διατήρηση των διαθεσίμων και της ρευστότητας του ομίλου αποτελούν προτεραιότητα για τη διοίκηση της Σαράντης σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο CFO, κ.Κώστας Ροζακέας κατά τη τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης των αναλυτών.

Σαράντης: «Κάβα» 30 εκατ. ευρώ για άμυνα-επίθεση
Η διατήρηση των διαθεσίμων και της ρευστότητας του ομίλου αποτελούν προτεραιότητα για τη διοίκηση της Σαράντης σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο CFO της εισηγμένης, κ.Κώστας Ροζακέας κατά τη τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης των αναλυτών.

Τα διαθέσιμα του ομίλου διαμορφώνονται στα 30 εκατ.ευρώ στο τέλος του 2009 και αποτελούν «μαξιλάρι» έναντι του ρίσκου που περιβάλλει την ελληνική οικονομία, σύμφωνα με τον ίδιο, ενώ ταυτόχρονα αποτελούν το «καύσιμο» που μπορεί να καταναλωθεί για την περαιτέρω επέκταση του ομίλου.

Ειδικότερα, όσον αφορά τη στρατηγική εξαγορών στη ΝΑ Ευρώπη, η διοίκηση του ομίλου ανέφερε ότι η όποια κίνηση αποφασιστεί θα γίνει με ίδια κεφάλαια, ενώ το budget των εξαγορών τοποθετείται στα 30-35 εκατ.ευρώ (30 εκατ.ευρώ διαθέσιμα και 2,2 εκατομμύρια μετοχές αποτίμησης περίπου 10 εκατ.ευρώ).

Σημείωσε δε ότι ο στόχος των εξαγορών είναι η προσάρτηση ισόποσου τζίρου με το ποσό του τιμήματος που θα καταβάλλει η εταιρία. Παρόλα αυτά η διοίκηση του ομίλου απέφυγε να προσδιορίσει τον χρόνο εκδήλωσης των εξαγορών, για τις οποίες άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να πραγματοποιηθούν εντός του 2011, σε αντίθεση με προηγούμενη εκτίμηση για άμεσες συμφωνίες μέσα στους πρώτους μήνες του 2010.

Όσον αφορά τις προοπτικές της χρήσης του 2010, αναμένεται να υπάρξει νέο guidance σήμερα κατά τη διάρκεια παρουσίασης στην ΕΘΕ, όπου θα παρατεθούν οι προβλέψεις οργανικής ανάπτυξης χωρίς τις πιθανές εξαγορές.

Αναλύοντας, τα μεγέθη του 2009 και τους παράγοντες που τα επηρέασαν, η διοίκηση του ομίλου ανέφερε ότι στη Ρουμανία είχε μια έκτακτη επίπτωση από αυξημένα κόστη διανομής για τα προιόντα της Jhonson&Jhonson (από τα τέλη του ’90 η εταιρία είναι επίσημος διανομέας τη πολυεθνικής στην τοπική αγορά), αλλά σημείωσε ότι βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την πολυεθνική ώστε να της πιστωθούν τα παραπάνω ποσά.

Επιπλέον, η διοίκηση του ομίλου χαρακτήρισε την βελτίωση των πωλήσεων των καλλυντικών κατά το δ’ τρίμηνο του 2009 στην εγχώρια αγορά, ως συγκυριακή λόγω εορτών, αλλά συμπλήρωσε πως η επίδοση του 2009 αποτελεί επιστροφή σε κανονικά επίπεδα πωλήσεων μετά τη δραματική μείωση που είχαν σημειώσει το Δεκέμβριο του 2008.

Τέλος εκτίμησε ότι η βελτιωμένη κερδοφορία στην κατηγορία των ειδών οικιακής χρήσης του ομίλου είναι διατηρήσιμη, καθώς αν και οι τιμές των πρώτων υλών κινούνται σε επίπεδα υψηλότερα του 2009 (+ 5%-8% τους πρώτους μήνες του 2010), εκτιμάται ότι δεν θα σημειώσουν σημαντική αύξηση ροκανίζοντας τα περιθώρια κέρδους που έχει διαμορφώσει ο τομέας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v