Κρι Κρι: Αύξηση 5,6% στα κέρδη προ φόρων

Αύξηση στα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων κατά 5,6% και στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών κατά 1,3% καταγράφει η βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ, στη χρήση 2009. Δεν διανέμει μέρισμα.

Κρι Κρι: Αύξηση 5,6% στα κέρδη προ φόρων
Αύξηση στα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων κατά 5,6% και στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών κατά 1,3% καταγράφει η βιομηχανία γάλακτος Κρι-Κρι, στη χρήση 2009. Δεν διανέμει μέρισμα.

Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών παρουσίασε άνοδο κατά 1,3% και ανήλθε σε € 40.254 χιλ. έναντι € 39.736 χιλ το 2008, ενώ, βελτίωση επήλθε και στα μεγέθη της κερδοφορίας.

Συγκεκριμένα, σε ενοποιημένη βάση:

-Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) παρουσίασαν άνοδο, κατά 9,2%, αγγίζοντας τα € 5.877 χιλ.
-Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε € 3.700 χιλ., από € 3.505 χιλ. το 2008 (άνοδος 5,6%).
-Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, που αντιστοιχούν στους ιδιοκτήτες της μητρικής, ανήλθαν σε € 3.267 χιλ., έναντι € 2.572 χιλ. της προηγούμενης χρήσεως (αυξημένα κατά 27,0%).

Σε εταιρικό επίπεδο, ο κύκλος εργασιών της Κρι-Κρι ανήλθε σε € 38.678 χιλ έναντι € 38.172 χιλ. το 2008. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων της εταιρίας διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των € 3.725 χιλ, από € 3.502 χιλ. το 2008.

Πάγια πολιτική της διοίκησης της Κρι-Κρι είναι η διανομή αυξημένου μερίσματος κάθε χρόνο, εφόσον τα μεγέθη της κερδοφορίας το επιτρέπουν. Ωστόσο, για τη χρήση 2009, το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε να προτείνει προς τη Γενική Συνέλευση των μετόχων τη μη διανομή μερίσματος. Η απόφαση αυτή δε συνδέεται επ' ουδενί με θέματα ρευστότητας της εταιρείας, αλλά αφορά στην αξιοποίηση φορολογικών κινήτρων από τις διατάξεις των αναπτυξιακών νόμων.

Οι πωλήσεις του Ομίλου επηρεάστηκαν αρνητικά από το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον που έχει οδηγήσει σε πτωτική πορεία τις κύριες αγορές που δραστηριοποιείται ο Όμιλος. Επίσης, οι πωλήσεις παγωτού, συγκεκριμένα, επλήγησαν και από τις καιρικές συνθήκες που επικράτησαν κατά τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, και οι οποίες δεν ήταν ιδιαίτερα ευνοϊκές καθώς σημειώθηκαν συχνές βροχοπτώσεις και χαμηλές, για την εποχή, θερμοκρασίες.

Ωστόσο, ισχυρή ανάπτυξη παρουσιάζεται στις πωλήσεις του Ομίλου στο εξωτερικό (αύξηση +22% σε σχέση με το 2008). Το γεγονός αυτό είναι αποτέλεσμα της προσπάθειας για αναζήτηση και αξιοποίηση των ευκαιριών που παρουσιάζονται στις κοντινές αγορές του εξωτερικού, ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη γεωγραφική διασπορά των πωλήσεων και μείωση της εξάρτησης από συγκεκριμένες αγορές.

Σε σχέση με την κερδοφορία, ένας από τους κύριους παράγοντες που επηρέασε θετικά τα περιθώρια και τα μεγέθη της κερδοφορίας του Ομίλου ήταν η μείωση στις τιμές των βασικών πρώτων υλών, που οδήγησε σε κοστολογικές βελτιώσεις.

Έτσι, το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 45,6% το 2009, έναντι 41,6% το 2008. Παράλληλα, έγιναν και σημαντικές προσπάθειες συγκράτησης του κόστους διάθεσης. Με τον τρόπο αυτό, επιτεύχθηκε σημαντική βελτίωση στα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων που αφορούν στα γαλακτοκομικά προϊόντα, με το αντίστοιχο περιθώριο να αγγίζει το 11,9%.

Τέλος, λόγω του δυσχερούς οικονομικού κλίματος, ο Όμιλος αναγκάστηκε να προβεί σε αυξημένες προβλέψεις επισφαλειών απαιτήσεων, ύψους 780 χιλ. € περίπου. Υπό τις παρούσες συνθήκες μη ομαλής λειτουργίας των πιστωτικών αγορών καθίσταται ιδιαίτερα σημαντική η διατήρηση υψηλής ρευστότητας και μηδενικού καθαρού δανεισμού για τον Όμιλο, με τις δανειακές υποχρεώσεις να ανέρχονται σε € 1.828 χιλ. και τα ταμειακά διαθέσιμα σε € 4.216 χιλ., κατά την 31/12/2009.

Η διοίκηση της Κρι-Κρι διατηρεί επιφυλακτική στάση αναφορικά με την κατάσταση και τις εξελίξεις στο οικονομικό περιβάλλον. Η παρούσα οικονομική κρίση δημιουργεί πρόσθετη αβεβαιότητα αναφορικά με τα μακροοικονομικά μεγέθη της "πραγματικής" οικονομίας και τη ζήτηση καταναλωτικών προϊόντων.

Το νέο έτος, ο Όμιλος θα κληθεί να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν, εφαρμόζοντας, με προσήλωση, τη συγκροτημένη στρατηγική του. Φυσικά, στη διαμόρφωση των τελικών αποτελεσμάτων υπεισέρχονται ορισμένοι κίνδυνοι, με κυριότερους το επίπεδο διαμόρφωσης των τιμών των πρώτων υλών, την ένταση του ανταγωνισμού και ενδεχόμενες διατροφικές κρίσεις, σχετικές με γαλακτοκομικά προϊόντα. Έτσι, στο ρευστό και ευμετάβλητο αυτό περιβάλλον είναι αρκετά δύσκολο να γίνουν προβλέψεις για την πορεία των διαφόρων μεγεθών το 2010.

Ωστόσο, η εταιρία διαβλέπει ότι υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες, που καλείται να αξιοποιήσει, όπως:

-η επέκταση και ανάπτυξη της παρουσίας μας στα Βαλκάνια, με κύρια προτεραιότητα τις γείτονες χώρες Βουλγαρία και Ρουμανία, που πρόσφατα εντάχθηκαν στην Ε.Ε.,
-η αύξηση του μεριδίου αγοράς στην Ελλάδα,
-η ανάπτυξη νέων συνεργασιών,
-η ανάπτυξη νέων προϊόντων με υψηλή προστιθέμενη αξία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v