ΑΤΤΙΚΑΤ: Πουλά το 10% της Αττικής Οδού

Στην ύστατη λύση της πώλησης του 10% που κατέχει στην Αττική Οδό, ενδεχόμενο που προσπαθούσε να αποφύγει και μέχρι πρόσφατα διέψευδε με κάθε ευκαιρία πως εξετάζει, καταφεύγει τελικά η ΑΤΤΙΚΑΤ.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
ΑΤΤΙΚΑΤ: Πουλά το 10% της Αττικής Οδού
Στην ύστατη λύση της πώλησης του 10% που κατέχει στην Αττική Οδό, ενδεχόμενο που προσπαθούσε να αποφύγει και μέχρι πρόσφατα διέψευδε με κάθε ευκαιρία πως εξετάζει, καταφεύγει τελικά η Αττικάτ.

Όπως η ίδια η εισηγμένη παραδέχεται, το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τη μεταβίβαση του ποσοστού που ελέγχει στην εταιρία διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου με προφανή στόχο να εξασφαλίσει τα κεφάλαια εκείνα που θα τη βοηθήσουν να επιβιώσει στη δύσκολη οικονομική συγκυρία.
 
Σημειώνεται ότι η Αττική Οδός αποτιμάται σήμερα στο ποσό του 1,1 δισ. ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι η Αττικάτ είναι δυνατόν να εξασφαλίσει περί τα 100 - 110 εκατ. ευρώ από τη πώληση του 10% που κατέχει.

Εδώ θα πρέπει να αναφερθεί ότι στο εννεάμηνο του 2009 οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της Αττικάτ ανέρχονταν στα 127 εκατ. ευρώ και οι μακροπρόθεσμες στα 150 εκατ. ευρώ, με το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων της εισηγμένης να μην ξεπερνά τα 60 εκατ. ευρώ.

Εκτός των δύο άλλων μεγαλομετόχων της Αττικής Οδού, της Άκτωρ Παραχωρήσεις (όμιλος Ελλάκτωρ), που ελέγχει το 60%, και της J&P Άβαξ, η οποία συμμετέχει με 30%, που έχουν δικαίωμα πρώτης προτίμησης στην αγορά του ποσοστού της Αττικάτ, πληροφορίες φέρουν την εισηγμένη να βρίσκεται σε συζητήσεις και με τον γαλλικό οίκο Vinci.

Οι Γάλλοι συνεργάζονται στενά με τον όμιλο Ελλάκτωρ αλλά και με τη J&P Άβαξ, ενώ κατά καιρούς έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για ενίσχυση της παρουσία τους στην ελληνική αγορά (σήμερα συμμετέχουν στο έργο της Γέφυρας Ρίου - Αντίρριου, στην Ολύμπια Οδό και στην εταιρία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου).

Κύκλοι του κλάδου δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο η Vinci να ενεργεί στην υπόθεση πώλησης από την Αττικάτ του 10% της Αττικής Οδού σε απόλυτη συνεργασία και συνεννόηση με την Ελλάκτωρ και την J&P Άβαξ και με στόχο την εξασφάλιση ενός τιμήματος για το συγκεκριμένο ποσοστό, που θα κινείται σε λογικά επίπεδα.

Παρακολουθεί εξ αποστάσεως ο όμιλος της ΓΕΚ Τέρνα

Αν και η ΓΕΚ Τέρνα ως κάτοχος του 22% της ΑΤΤΙΚΑΤ θα έπρεπε κανονικά να είχε εμπλακεί στην υπόθεση πώλησης του 10% της Αττικής Οδού, εντούτοις επέλεξε να απέχει από τη διαδικασία. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση της ΑΤΤΙΚΑΤ απευθύνθηκε στον όμιλο της ΓΕΚ ώστε να εξασφαλίσει ακόμη έναν επίδοξο αγοραστή του μεριδίου της στον "χρυσό" αυτοκινητόδρομο, ωστόσο πήρε αρνητική απάντηση.

Σύμφωνα με κύκλους της ΓΕΚ, ο όμιλος δεν έκρινε σκόπιμο να εμπλακεί σε μια διαπραγμάτευση που δύσκολα θα είχε θετικό αποτέλεσμα για τον ίδιο, δεδομένου ότι οι μεγαλομέτοχοι της Αττικής Οδού διατηρούσαν δικαίωμα πρώτης προτίμησης και άνετα θα μπορούσαν να ισοφαρίσουν την προσφορά του και να αποκτήσουν αυτοί το επιπλέον 10% της εταιρίας διαχείρισης.

Εξάλλου, θα πρέπει να αναφερθεί ότι πιθανή πώληση του ποσοστού αυτού θα βελτιώσει σημαντικά τη χρηματοοικονομική θέση της ΑΤΤΙΚΑΤ και κατά συνέπεια θα αυξήσει την αξία της συμμετοχής που διατηρεί στην εισηγμένη ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα χωρίς ο ίδιος να δαπανήσει κεφάλαια.

[email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v