Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΤΕ: Το μετοχικό "στοίχημα" της κινητής

Ύστερα από επιτυχημένη τριετή πορεία της Cosmote, η θυγατρική του Οργανισμού καλείται να αντιμετωπίσει μια πτωτική εγχώρια αγορά και ανταγωνιστές έτοιμους να πολεμήσουν για την ανάκτηση μεριδίων - Αναλυτικοί πίνακες.

ΟΤΕ: Το μετοχικό στοίχημα της κινητής
 Ύστερα από μια επιτυχημένη τριετή πορεία της Cosmote, η θυγατρική του Οργανισμού καλείται να αντιμετωπίσει μια πτωτική εγχώρια αγορά και ανταγωνιστές έτοιμους να πολεμήσουν για την ανάκτηση μεριδίων - Αναλυτικοί πίνακες.

"Ενώ η αποτίμηση του ΟΤΕ δείχνει ελκυστική (4,4 EV/EBITDA, 12% EFCF yield) ακόμη και με τις αναθεωρημένες προβλέψεις, πιστεύουμε ότι οι αβεβαιότητες που προκύπτουν από τα μακροοικονομικά, το φορολογικό και τον ανταγωνισμό είναι υπερβολικά μεγάλες για να χαρακτηρίσουμε τη μετοχή με overweight". Με αυτά τα λόγια η JP Morgan εξηγεί τους λόγους για τους οποίους δίνει "ουδέτερη" σύσταση για τη μετοχή του Οργανισμού.

Διαβάζοντας βέβαια αναλυτικά τη συγκεκριμένη έκθεση, κάποιος διαπιστώνει ότι ο ξένος οίκος δίνει μεγάλη βαρύτητα στην κινητή τηλεφωνία και στις προοπτικές της.

Πρώτα απ’ όλα, διαπιστώνει ότι υπάρχει έντονη συσχέτιση μεταξύ των εσόδων της κινητής τηλεφωνίας και του ρυθμού μεταβολής του ΑΕΠ. Δηλαδή, όσο πιο έντονη θα είναι η φετινή υποχώρηση του ελληνικού ΑΕΠ τόσο μεγαλύτερη θα είναι η πτώση των εσόδων των εταιριών κινητής τηλεφωνίας…

Και επιπλέον, η JP Morgan αναφέρεται με έμφαση και στο θέμα του ανταγωνισμού. Η αγορά κινητής τηλεφωνίας, υποστηρίζει ο ξένος οίκος, υποχωρεί σε μέγεθος από το 2008, αλλά αυτό δεν έχει απεικονιστεί μέχρι σήμερα σε σημαντικό βαθμό στις λογιστικές καταστάσεις του ΟΤΕ, επειδή η Cosmote κερδίζει συνεχώς μερίδια αγοράς.

Συγκεκριμένα, η Cosmote καρπώθηκε το 2009 το 42,9% των εσόδων, όταν το ποσοστό αυτό το 2008 είχε διαμορφωθεί στο 40,6% και το 2006 ήταν στο 37,2% (κλειδί της ανόδου θεωρείται η εξαγορά της αλυσίδας Γερμανός).

Αντίθετα, πτώση έχουν σημειώσει τα μερίδια των άλλων δύο ανταγωνιστριών: η Vodafone καρπώθηκε πέρυσι το 34,9% των εσόδων, έναντι 38,3 % το 2006, και η Wind το 22,3% πέρυσι έναντι 24,5% το 2006.

Ακόμη πιο χαρακτηριστική είναι η εικόνα του ανταγωνισμού στην κινητή τηλεφωνία το τελευταίο τρίμηνο του 2009, όπου η Cosmote υποχρεώθηκε σε πτώση 5,6%, όταν οι αντίστοιχες επιδόσεις για τη Vodafone και τη Wind ήταν αντίστοιχα -18,1% και -22,2%, αντίστοιχα.

Πού λοιπόν βρίσκεται το πρόβλημα για τον ΟΤΕ στην κινητή τηλεφωνία, σύμφωνα με την JP Morgan; Στο γεγονός ότι, ενώ τα έσοδα του κλάδου αναμένεται πως θα συνεχίσουν να μειώνονται και φέτος, είναι αμφίβολο για το κατά πόσον η Cosmote θα συνεχίσει να καρπώνεται μερίδια αγοράς. Και ότι ακόμα και αν το πετύχει, αυτό θα γίνει μέσα από σημαντική υποχώρηση τιμολογίων.

Η Vodafone, για παράδειγμα, δείχνει πολύ πιο αποφασισμένη να διατηρήσει τα μερίδια αγοράς της και ενδεικτική είναι η κίνησή της κατά το τρίτο τρίμηνο του 2009 να προσφέρει τα προϊόντα "unlimited", παρασύροντας και τον ανταγωνισμό προς το λανσάρισμα ανάλογων προϊόντων (με κάποιες, φυσικά, επιμέρους διαφορές μεταξύ τους).

"Το γεγονός αυτό φαίνεται να ενίσχυσε το momentum της Vodafone στην εγγραφή νέων συνδρομητών σε σχέση με τα δύο προηγούμενα τρίμηνα. Με την εταιρία να δείχνει πολύ πιο πρόθυμη να πολεμήσει για μερίδια αγοράς, μεγαλώνει ο κίνδυνος για την Cosmote στο να αυξήσει τα μερίδια αγοράς αν αυτό συνέβαινε κατά τα προηγούμενα χρόνια", αναφέρει η JP Morgan.

Αποφασισμένη όμως να δώσει γερές μάχες εμφανίζεται και η Wind. Η διοίκηση της εταιρίας δουλεύει σκληρά ώστε να πετύχει την ανάκαμψη των εργασιών της. Το management της Wind πέρυσι προχώρησε σε συγκεκριμένες ενέργειες περικοπών κόστους, οι οποίες θα αρχίσουν να αποδίδουν από φέτος και η πρώτη εκτίμηση κάνει λόγο για ποσό γύρω στα 10 εκατ. ευρώ.

"Με την Wind Hellas να επιδιώκει με πάθος την ανάκαμψη των λειτουργικών της επιδόσεων στην αγορά, η διοίκηση φαίνεται διατεθειμένη να επανεπενδύσει όλη αυτήν την εξοικονόμηση κόστους στο marketing και στην προσέλκυση πελατών".

Κινητή τηλεφωνία: Μερίδια αγοράς συνδρομητών

2006

2007

2008

2009

Cosmote

36,80%

38,60%

41,90%

44,90%

Vodafone

35,60%

33,50%

30,60%

31,60%

Wind

27,50%

27,90%

27,60%

24%

Πηγή: Εταιρικά έντυπα και εκτιμήσεις της JP Morgan

Μερίδια αγοράς εσόδων

2006

2007

2008

2009

Cosmote

37,20%

37,10%

40,60%

42,90%

Vodafone

38,30%

36,40%

35,10%

34,90%

Wind

24,50%

26,50%

24,30%

22,30%

Πηγή: Εταιρικά έντυπα και εκτιμήσεις της JP Morgan



ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v